بچه ها بیشتر دوست دارند/ چرا مدارس کشور تعطیل نیست؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، تاج بار دیگر در کشور به اوج خود رسیده است. اما در پیک ششم بروز کودکان مبتلا به امیکرون افزایش یافت. بچه ها هنوز واکسینه نشده اند. از شروع واکسیناسیون از 9 تا 12 سالگی فقط یک هفته طول می کشد. ضمناً دانش آموزان باید در مدارس حضور داشته باشند.

محسن منصوری استاندار تهران امروز از افزایش 61 درصدی مراجعین به بیمارستان‌ها به دلیل بیماری عروق کرونر نسبت به هفته گذشته در استان تهران خبر داد. وی افزود: مدارس ابتدایی استان را به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری برگزار می کنیم.

آیا Umicron در کودکان شایع تر است؟

شیوع اومیکرون با دلتا که میزان ابتلای کودکان به اومیکرون است، متفاوت است. مسعود مردانی، یکی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی ویروس کرونا به تجارت نیوز گفت: Omicron بیشتر از طرف دلتا بر کودکان، نوجوانان و جوانان تاثیر می گذارد. «البته این بدان معنا نیست که فقط این گروه ها در خطر هستند، بلکه همه گروه های سنی برای Omicron در خطر هستند.

یکی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی تاج و تخت ادامه می‌دهد: میزان ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر قلب در مراکز درمانی سرپایی افزایش چشمگیری داشته است. بستری شدن در بیمارستان کرون نیز در حال افزایش است، اما هیئت های مراقبت های ویژه هنوز به اندازه طرف دلتا درگیر نشده اند.

وی گفت: اولین راه حل، واکسیناسیون کودکان است. «علاوه بر واکسیناسیون، پروتکل های بهداشتی نیز باید رعایت شود و جدی گرفته شود.

تعطیلی مدارس در کشور در حال بررسی است

این در حالی است که برخی خانواده ها نگران این هستند که کودکان در مدارس دچار بیماری عروق کرونر قلب شوند. این مرد در مورد حضور در مدرسه گفت: آنها به ترک تحصیل فکر می کنند. «ما در کمیته علمی پیشنهاد محدود کردن تجمعات و مدارس را داده‌ایم.

بیشتر بخوانید  اگر عطسه کنی از مترو پرت میشی بیرون!

علیرضا اولیایی منش، معاون بهداشتی ستاد مرکزی کرونا در تهران گفت: کودکان به سرعت به سویه omicron مبتلا می شوند، زیرا ما کودکان کمتری را واکسینه کرده ایم.

در روزهای اخیر آمار ابتلا به بیماری های قلبی در کشور رو به افزایش بوده است. با وجود اینکه کارشناسان تاکنون برای جلوگیری از شیوع تاج بر روی واکسیناسیون تمرکز کرده اند، اما هنوز حدود 6 میلیون نفر در کشور واکسینه نشده اند. بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت نیز گفت: بیشتر کسانی که در بیمارستان بستری شده‌اند یا شغلشان به بخش مراقبت‌های ویژه رسیده است کسانی هستند که واکسیناسیون را تکمیل نکرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید