بچه های «ایران» پسر هستند



به گزارش سلام نو، رئیس اداره کل محیط زیست استان سمنان با اشاره به پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سه توله یوزپلنگ متولد شده در مرکز تکثیر توران نر بودند.

رئیس اداره کل محیط زیست سمنان گفت: و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست امروز به عنوان نماینده ویژه رئیس سازمان به سمنان سفر کرد.

دکتر ظاهری سرپرست اداره کل محیط زیست استان سمنان افزود: جلسه فوری و فوری بررسی علل تلفات در پرورش گربه در اسارت با توجه به یافته های علمی و تجربیات جهانی با حضور معاون وزیر طبیعت برگزار شد. محیط زیست و تنوع زیستی، علمی و اجرایی علت مرگ یکی از این سه توله سگ ضعف با وزن اولیه 300 گرمی و ناهنجاری های مادرزادی ریه چپ و چسبندگی ریه است و گزارش هر ساله امضا می شود. حضور حاضران در جلسه

این دامپزشک خاطرنشان کرد: همچنین در این گردهمایی پس از بررسی های لازم و علمی بیان شد که جنسیت گربه ها به ویژه یوزپلنگ در روزهای اول تولد توله ها بسیار سخت و حساس بوده و اندام تناسلی آنها آسان نیست. . تشخیص گام به گام جنسیت حیوان آسان تر خواهد بود.

دکتر ظاهری بیان کرد: در بازدید امروز از دامپزشکان ماهر و مجرب، توله ها مورد معاینه مجدد قرار گرفتند و مشخص شد که توله ها نر هستند.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: کارشناس تغذیه حیات وحش مرکز تکثیر یوزپلنگ آسیایی امروز به درخواست پزشک معتمد تغییر کرد و پس از زایمان به این توله ها آغوز داده شد. با سرنگ یونیورسال برای تغذیه استفاده می شود و وزن توله ها در بدو تولد توسط دامپزشک تایید شده در گزارش 350 گرم بوده و پس از 4 روز به 500 گرم افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید  هشت بیمار مبتلا به امیکرون در گیلان شناسایی شدند

وی تاکید کرد: این اولین تجربه ایرانی پرورش یوزپلنگ در اسارت است و سعی می کنیم در دوره های آتی روند پرورش یوزپلنگ را با تجربه بیشتری دنبال کنیم تا دوباره از ایران توله های جدید تهیه کنیم.

دکتر ظاهری گفت: تیم علمی و اجرایی این رویداد بی شک نیازمند مشاوره محققان و راهنمایی کارشناسان ملی و بین المللی حیات وحش است.

دیدگاهتان را بنویسید