به یک معنا ، کل جمعیت استان بوشهر تحت پوشش مزایای اجتماعی هستند


ایسنا / بوشهر مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در بحث پیشگیری از معلولیت ، آموزش مهارت های زندگی ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از زایمان ، بیماری و مراقبت و غربالگری و پیری ، خدماتی ارائه می شود که کل جمعیت استان را شامل می شود.

علیرضا هایونی امروز به خبرنگاران گفت: “سال گذشته ، با وجود شرایط کرونر و اینکه برخی از فعالیت های رفاهی در مراکز تجمع و خانه های مشتری انجام شده بود ، ما توانستیم همه نظارت ها را بصورت آنلاین ، از راه دور و بر اساس چک لیست انجام دهیم تا کمتر مشاهده شود. آسیب ممکن است. “بودن.

وی ادامه داد: تمام مراکز مراقبت های اجتماعی کودکان ، سالمندان و معلولان سفیدپوش مانده اند و کمترین آلودگی را شاهد بوده ایم.

افتتاح یک مرکز پیچیده برای درمان و توان بخشی اعتیاد به مواد مخدر در بورادجان

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: سال گذشته مرکز جامع درمان و توانبخشی مواد مخدر برازجان به عنوان اولین مرکز درمان و توانبخشی مواد مخدر در استان ایجاد شد تا نگاه جامعی به پدیده اعتیاد غیردولتی ارائه دهد.

حاجونی اظهار داشت: این مرکز علاوه بر سم زدایی و پاک سازی افراد از آلودگی ، آموزش مهارت ، اشتغال زایی و مسکن نیز از اهداف این مرکز است.

وی ادامه داد: افرادی که به مدت یک سال به طور مداوم به این مرکز سم زدایی ارجاع می شوند ، در فواصل مختلف در بندهای روزانه و هفتگی ، خدمات مختلفی دریافت می کنند و در مهارت های مختلف آموزش می بینند.

بیشتر بخوانید  احتمال تغییر دهک یارانه‌بگیران با خرید دلار

مدیر بهزیستی بوشهر گفت: قبلا مراکز ترک اعتیاد وجود داشت اما پس از ترک افراد در جامعه رها می شدند و به دلیل کمبود کار و مسکن می توانستند به مصرف مواد مخدر برگردند.

ایجاد مرکز مراقبت از معلولین ذهنی مزمن

حاجیونی یادآور شد: سال گذشته ، ما مرکز مراقبت از معلولین ذهنی مزمن زیر 14 سال را که قبلاً با استاندارد پایین تر اجاره شده بود ، به یک فضای جدید ، استاندارد و مجهز با وام از بخش NGO تبدیل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون می توان گفت این مرکز از نظر زیرساخت ها و فضای لازم از نظر تعداد مراجعه کنندگان در 4 طبقه یکی از مراکز مراقبت اجتماعی مورد تایید کشور است.

مدیرکل بهزیستی بوشهر گفت: هفته گذشته مرکز مراقبت های ذهنی مزمن را در مدت 6 ماه از حفاری تا کشف و بهره برداری در بوشهر با حضور بخشهای غیر دولتی افتتاح کردیم.

فعالیت مراکز مثبت زندگی در استان بوشهر

حاجیونی گفت: مراکز زندگی مثبت در استان بوشهر سال گذشته راه اندازی شد که این مراکز تا 450 مستمری بگیر اجتماعی در مراکز دارای بیشترین مراجعه کننده در شهرهای دارای دولت و امور خیریه همراه با ثروت ایجاد کرده اند.

وی گفت: 33 مرکز مثبت برای زندگی در استان با اهداف این مرکز ایجاد شده است تا از بستر الکترونیکی و فضای اینترنت برای دسترسی سریعتر ، دقیق تر به داده های مشتری و دسترسی مشتریان به نزدیکترین مرکز استفاده کند.

مدیرکل بهزیستی منطقه بوچر ادامه داد: پیش از این فقط 10 مرکز زندگی مثبت در شهرها و شهرهای استان وجود داشت. اکنون با تأسیس 33 مرکز زندگی مثبت در بوشهر ، ارائه خدمات مختلف را برای مشتریان و خدمات نزدیک و آسان کرده ایم. “این در عمل با تلفن هوشمند ارائه می شود و مشتریان می توانند خواسته های خود را بیان کنند.

بیشتر بخوانید  ایران برای ورود به مذاکرات جدی دارای اراده‌ای جدی است

حاجونی خاطرنشان کرد: خدمات مراکز زندگی مثبت در دو مرحله به صورت الکترونیکی ارائه می شود ، فاز اول ورود و ویرایش اطلاعات مشتری ، بازدید از منازل و تعیین موقعیت جغرافیایی منازل مشتری و در مرحله دوم 20 کمک اجتماعی – اجتماعی است. خدمات در این مراکز ارائه می شود.

تعیین نظارت بر مهد کودک ها از مراقبت های اجتماعی تا آموزش

وی گفت: در جلسه ای با انتصاب مستقیم مدیریت و با توجه به اهمیت موضوع نظارت در مهد کودک سال گذشته ، وی از مراقبت های اجتماعی و آموزش و پرورش منتقل شد.

تعیین تکلیف کودکان کار

مدیرکل اوقاف استان بوچر گفت: کودکان کار برای کسب درآمد به خیابان ها می آیند اما کودکان خیابانی سرپرست موثری دارند و درآمد برای این کودکان شرط نیست.

حاجونی ادامه داد: روال سازماندهی کودکان این است که در وهله اول مکان هایی که شهرداری در اختیار دارد ، باید توسط فرمان دادستان و با کمک پلیس توسط شهرداری جمع آوری شود و در کمتر از 48 ساعت توزیع شود . “

وی یادآور شد: اگر کودک خارجی باشد ، باید برای اخراج به وزارت امور خارجه تحویل داده شود ، اگر کودک سرپرستی داشته باشد ، وظیفه ای تعیین می شود و اگر کودکان توانایی آموزش فنی را داشته باشند ، آموزش داده شده و در بازار ارائه شده است.

کل جمعیت استان بوشهر تحت پوشش مزایای اجتماعی هستند

وی افزود: به نحوی کل جمعیت استان تحت مراقبت های اجتماعی قرار دارند که در بحث پیشگیری از معلولیت ، آموزش مهارت های زندگی ، جلوگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از زایمان ، بیماری ، مراقبت و غربالگری و پیری ، خدماتی ارائه می شود که شامل “این یک استان می شود.

بیشتر بخوانید  سلام به مالباختگان در فرودگاه / عکس

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: 200 هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش خدمات اجتماعی هستند که 36 هزار نفر از آنها معلول و نیازمند کمک هستند که 12 هزار سالمند ، 22 هزار معلول و 5 هزار خانوار توسط زنان اداره می شوند.

حاجیونی گفت: “هر شهر دارای یک مرکز فوریت های اجتماعی برای ارائه خدمات اورژانس اجتماعی و بیش از 37 مرکز مشاوره ایالتی و غیردولتی از جمله مشاوره قبل از ازدواج ، پیشگیری از معلولیت و مهارت های زندگی است که 1480 مورد مستقیم برای خانواده های تحت پوشش و حتی خانواده های غیر تحت پوشش مزایای اجتماعی ، آنها خدمات مشاوره ای را ارائه می دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید