به گزارش مهر نیوز ، ایران چهارمین تولید کننده بزرگ کیوی در جهان است اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گفته وزارت جهاد کشاورزی کامبیز بازرگان ، وی در جریان بازدید از ایستگاه تحقیقات کشاورزی در آستارا ، افزود: ایران چهارمین تولیدکننده کیوی در جهان است و تولید این میوه از نظر تولید برای کشاورزان دارای اهمیت است. صادرات ، ارز و منافع اقتصادی. “

وی افزود: نباید زمین تولید از چرخه تولید خارج شود و با كمك به كشاورزان در تولید كیوی و خوشبختانه استقبال از كشاورزان و علاقه مندی آنها از استفاده از زمین های کشاورزی جلوگیری شود. و در گیلان آبهای خوبی ، باغهایی با کیوی توسعه می یابد.

بازرگان ، با اشاره به نقش سازنده مراکز تحقیقاتی تخصصی کشاورزی برای توسعه و علاقه و این اداره گفت: 20 م researchسسه تحقیقاتی تخصصی ، 34 مرکز تحقیقات استانی و 374 ایستگاه تحقیقاتی کشاورزی در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا از سال 1309 فعال است و به دلیل محدودیت های اعتباری ، نیاز به توجه بیشتری دارد. در سفر اخیر معاون وزیر باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به جهاد و در سفر امروز برنامه توسعه این ایستگاه طراحی شده شد.

غلامرضا مرهبا ، نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: “ما انتظار داریم ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا در ارتقا science علم و نوآوری در تولید محصولاتی مانند کیوی و فندق نقش داشته باشد. “

وی افزود: پروژه های تحقیقاتی این ایستگاه تحقیقاتی باید به خوبی اجرا شود تا کشاورزان بتوانند از تمرینات علمی و تحقیقاتی استفاده کرده و ضرر و زیان را کاهش دهند. و کشاورزی را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید  حضور پرداخت الکترونیک سپهر در نمایشگاه کتاب

دیدگاهتان را بنویسید