به چرخ تیم ملی کاراته نچسبید / منتقدان به دنبال المپیک بودند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



علی عسگر آسیاباری در گفتگو با گزارشگر بیشتروی در مورد حذف باخمان عسگری از المپیک به دلیل آزمایش مثبت دوپینگ ، اظهار داشت: باخمان عسگری از نظر فنی و اخلاقی یکی از بهترین کاراته کاهای جهان است. او به دلیل سهل انگاری و اشتباه ، المپیک را از دست داد. من سالهاست که باخمن را از نزدیک می شناسم. عسگری هرگز نیازی به استفاده از انرژی نداشت و سهمیه المپیک را زودتر از همه کاراته کاهای ایران به نام خود ثبت کرد.

وی افزود: باخمان نزدیک به دو سال است که اولین شخص در جهان است. وی در سال 2018 عنوان قهرمانی جهان را بدست آورد. او در شرایطی که نیازی به دوپینگ و این مشاغل نداشت ، همه این جوایز را از آن خود کرده است. دوباره تأکید می کنم که او به اشتباه المپیک را از دست داد و خودش و جامعه کاراته را ناراحت کرد.

آسیاباری که در مسابقات وزنه برداری 75 کاراته یک شرکت کرده بود ، ادامه داد: همه ما ورزشکاران از جمله باخمان عسگری برای مصرف یک قرص ساده سرماخوردگی یا استفاده از سرم با پزشک و کادر فنی تیم ملی مشورت کردیم. “من خودم با دکتر لشکری ​​موافقت کردم که وقتی جراحی چشم کردم دارو را مصرف کند. باخمان عسگری هرگز فکر نمی کرد که مصرف قرص برای درمان بیماری او را از حضور در مسابقات المپیک محروم کند. با دکتر لشکری ​​و کادر فنی صحبت خواهد کرد.

نفر سوم مسابقات جهانی کاراته در سال 2016 یادآور شد: همه ما برای باخمن غمگین هستیم. اکنون وظیفه هر یک از فرزندان تیم ملی است که در کنار این قهرمان اخلاقی باشند. درست است که ما جای باخمان نیستیم و میزان ناراحتی او را درک نمی کنیم ، اما به دلیل تیم بودن موظف هستیم در این شرایط سخت در کنار او باشیم.

بیشتر بخوانید  آخرین قیمت گوشت قرمز در بازار

عزیاباری در ادامه به انتقادات کادر فنی تیم ملی اشاره کرد و گفت: اکنون زمان انتقاد نیست. دوستانی که این روزها به شهرام هروی حمله می کنند اگر سرمربی تیم ملی بودند آیا می توانستند این فشار را تحمل کنند؟ همه اعضای تیم ملی انتظار دارند همه در این شرایط پشت تیم ملی بایستند ، نه اینکه روی پاهایشان بایستند!

وی افزود: کاراته برای اولین بار در بازی های المپیک شرکت می کند. بسیاری از کسانی که امروزه منتقد تیم ملی شده اند دوست دارند تحت هر عنوانی در کنار تیم باشند و از نزدیک المپیک را تجربه کنند ، اکنون که این اتفاق نیفتاده است ، آنها همه تلاش خود را برای بر هم زدن اتحاد و تمرکز تیم ملی انجام می دهند. البته این فشار از مدت ها قبل آغاز شده بود اما تیم ملی با انگیزه بیشتری نسبت به قبل به کار خود ادامه می دهد و انشاالله نمایندگان کشورمان در المپیک بهترین نتایج را کسب خواهند کرد.

سرانجام آسیاباری گفت: دلسوزان کاراته با هزینه عده محدودی از خانواده بزرگ کاراته جدا شده و همیشه طرفدار تیم ملی و ورزشکاران بوده اند. پیام های آنها همیشه نیروی قلب ماست. آنها اکنون با ما هستند و با انرژی مثبتی که برای مربیان و ورزشکاران می آورند به دنبال موفقیت تیم ملی المپیک هستند. در خدمت مردم عزیزم می خواهم بگویم که هر سه المپیکی ما (سجاد گنجاده ، حمیده عباسعلی و سارا بهمنیار) در وزن های خود از بهترین های جهان هستند و انشاالله بهترین نتایج را کسب خواهند کرد در المپیک و مردم را خوشحال کنید.

بیشتر بخوانید  مسکو خواستار پایان دادن به تنش ها در خارج از افغانستان شده است

دیدگاهتان را بنویسید