به همه هموطنان توصیه می کنم از سفر به اربعین خودداری کنند



به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، سخنگوی اورژانس کشور گفت: تا روز گذشته بیش از ۶ هزار نفر در مرزهای ایران و عراق دچار گرمازدگی شده اند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور درباره آمار گرمازدگی زائران در مرزهای منتهی به عراق گفت: تا روز گذشته 6 هزار و 554 نفر بر اثر گرمازدگی به پایگاه های مستقر در مرزها مراجعه کرده اند. آمار امروز ساعت 12 ظهر مشخص می شود.

وی با بیان اینکه کمک های اضطراری به گرمازدگان در حال انجام است، ادامه داد: هم اکنون مرز مهران که بنده حضور دارم همچنان شلوغ است و علیرغم اعلام عدم آمدن مردم به مرزها، زائران پیاده به سمت مرز حرکت می کنند. . هوا نیز به شدت گرم است و پیاده روی، کم آبی و گرمای هوا باعث شد تا زائران با علائم سرگیجه، سردردهای خفیف و شدید، ضعف و بی حالی به مراکز مراجعه کنند.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: این علائم به ویژه در سالمندان و مبتلایان به بیماری های زمینه ای و همچنین در خردسالان شایع است. با توجه به حضور افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و حتی نوزادان نشان می دهد که این افراد ممکن است دچار گرمازدگی و کم آبی شوند.

به اربعین سفر نکنید

کلدی تاکید کرد: به همه هموطنان اکیدا توصیه می کنیم در صورتی که هنوز سفر خود را آغاز نکرده اند از سفر خودداری کنند و اجازه دهند شرایط بهتر شود و در شرایط مساعدتری سفر کنند. مردمی که از عراق بر می گردند از نظر آب، اسکان و تردد مشکل دارند لذا از هموطنان خواهشمندیم از تردد خودداری کنند.

بیشتر بخوانید  حقوق تیر و مردادماه کارگران هفت‌تپه پرداخت شد -

دیدگاهتان را بنویسید