به نفعتان است از همسرتان جدا بخوابید | فواید جدا از همسر خوابیدن


فواید جدا خوابیدن از همسر 

مایکل سولندر و همسرش ۴۲ سال است که ازدواج کرده‌اند، اما تنها ده سال ابتدایی زندگی مشترکشان را در یک اتاق خواب سپری کرده‌اند. خروپف شدید و مشکلات تنفسی مایکل موجب شد تا این زوج تصمیم بگیرند به صورت جداگانه بخوابند. با وجود اینکه بعداً با استفاده از دستگاه‌های تنفسی مشکل خروپف مایکل حل شد، این زوج به دلایل دیگری مانند اختلاف نظر در دمای مطلوب اتاق، همچنان به خوابیدن جدا از هم ادامه دادند. سولندر معتقد است که جدا خوابیدن باعث بهبود زندگی مشترکشان شده و هیچ نگرش منفی نسبت به این موضوع ندارند.

خروپف، اختلافات در ترجیحات دمای اتاق و حرکات شبانه معمولاً دلایلی هستند که باعث می‌شوند زوج‌ها جداگانه بخوابند. همچنین بیماری، تفاوت در شیفت کاری و ساعت خواب متفاوت نیز از دیگر عواملی هستند که می‌توانند به این تصمیم منجر شوند. بر اساس تحقیقات آکادمی پزشکی خواب آمریکا، بیش از یک سوم آمریکایی‌ها گاهی یا به صورت مداوم جداگانه می‌خوابند. این موضوع حتی در میان زوج‌های جوان بیشتر از زوج‌های مسن مشاهده می‌شود.دکتر سیما خسلا، سخنگوی آکادمی پزشکی خواب آمریکا، بر اهمیت هفت تا هشت ساعت خواب با کیفیت برای سلامت روابط تأکید می‌کند و اشاره دارد که کمبود خواب می‌تواند به افزایش دعواها و مشکلات زناشویی منجر شود. او بیان می‌کند که بسیاری از زوج‌هایی که زندگی مشترک طولانی دارند، جدا خوابیدن را یکی از دلایل اصلی دوام زندگی‌شان می‌دانند.نکته کلیدی در جدا خوابیدن، برقراری ارتباط و گفتگو با همسر است تا از سوءتفاهم جلوگیری شود. جدا خوابیدن نشان‌دهنده کمبود صمیمیت نیست، بلکه به معنای اولویت دادن به استراحت و سلامت همسران است. بسیاری از بیماران دکتر خسلا در ابتدا نسبت به جدا خوابیدن مقاومت نشان می‌دهند، اما با توضیحات بیشتر متقاعد می‌شوند.

بیشتر بخوانید  احتراق پمپ بنزین در خوزستان تکذیب شد

دکتر فیلیس زی، رئیس پزشکی خواب در دانشگاه نورث وسترن، نیز جدا خوابیدن را به زوج‌هایی که مشکلات خواب دارند پیشنهاد می‌کند و تأکید دارد که بهتر است قبل از ازدواج در مورد عادت‌های خواب صحبت شود. پذیرش جدا خوابیدن برای زوج‌هایی که سال‌ها کنار هم خوابیده‌اند ممکن است دشوار باشد، اما بهبود خواب با استفاده از فناوری‌های نوین نیز امکان‌پذیر است.

فناوری‌های جدید مانند دستگاه‌های نویز سفید، بالش‌ها و ملافه‌های خنک‌کننده و تشک‌ها و پتو‌های با تنظیم دمای جداگانه به زوج‌ها کمک می‌کنند تا بدون نیاز به جدا خوابیدن، مشکلات خواب خود را حل کنند. با این حال، دکتر زی توصیه می‌کند که قبل از تصمیم به جدا خوابیدن، با یک متخصص خواب مشورت شود تا بهترین راه‌حل انتخاب شود

دیدگاهتان را بنویسید