مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

به نتایج مذاکرات خوش بین هستم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوزحسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به لبنان و دیدار با رئیس جمهور لبنان اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که داریم، نسبت به آینده منطقه و همچنین نتایج مذاکرات خوشبین هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: اگر دولت بایدن جدی است، قبل از بررسی مذاکرات مستقیم باید حسن نیت خود را نشان دهد. ما به غرب هم گفتیم که آمریکایی ها باید حسن نیت خود را با لغو یکی از تحریم های ایران ثابت کنند.

وی با بیان اینکه موضوع مهم شناخت سیاست غلط کشورهای عربی در قبال سوریه است، گفت: در مذاکرات به توافق رسیدیم اما برای ما مهم است که تحریم ها و ضمانت ها را چگونه برداریم. «در هفته‌های اخیر، آمریکایی‌ها بارها تلاش کرده‌اند تا در مورد مسائل باقی‌مانده مستقیماً با ما مذاکره کنند.

تلاش می کنیم به توافق خوبی برسیم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه این مقام روسی در سفر به روسیه و دیدار با رئیس دیپلماسی روسیه با بیان اینکه مسکو از توافق هسته ای حمایت می کند، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم به یک توافق خوب و با ثبات برسیم. به شرطی که از خطوط قرمز خود عبور نکنیم.»

وی در مورد ایران نیز تاکید کرد: ایران آماده ارائه انواع کمک ها به لبنان و مردم آن است تا بتوانند از این بحران سخت عبور کنند. ما به دوستانمان در لبنان گفتیم که طرف آمریکایی به آنها کمک نمی کند و اجازه نمی دهد به دیگران کمک کنند.

بیشتر بخوانید  کشتی جهانی نوجوانان / نمایندگان ایران مخالفان خود را می شناختند

امیر عبداللهیان گفت: نخست وزیر لبنان از ایده های طرف ایرانی برای کمک به بیروت استقبال کرد.[سید حسن] نصرالله را در جریان مذاکرات وین و لغو تحریم ها قرار دادیم. «اگر توافقی در وین حاصل شود، همه طرف‌های منطقه سود خواهند برد.

امیر عبداللهیان در این دیدار گفت: ما آمادگی داریم در شرایط سخت کنونی لبنان انواع همکاری ها را با کشور دوست خود داشته باشیم.

وی گفت: ایران آماده استفاده از پتانسیل خود برای ایفای نقش در حل بحران یمن است و از روابط منطقه‌ای و عربی سوریه استقبال می‌کند.

رئیس جمهور لبنان: امیدواریم مذاکرات در وین موفقیت آمیز باشد

میشل عون رئیس جمهور لبنان گفت: امیدواریم مذاکرات در وین با موفقیت همراه باشد.

هر مشکلی در منطقه تأثیر منفی بر لبنان دارد و بروز هر مشکلی در لبنان از جمله مشکلات اقتصادی، تأثیر منفی بر منطقه دارد.

میشل آن گفت: متأسفانه ما در منطقه ای زندگی می کنیم که شبکه ای از مشکلات وجود دارد. کشورهای عربی از تشنج رنج می برند و ما از مشکل پناهندگان سوری رنج می بریم. بنابراین ما باید به سمت ثبات حرکت کنیم.

وی گفت: مقاومت لبنان که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران نیز می باشد در جنوب این کشور رشد کرده و ذهن اشغالگر کشورمان را آرام کرده است. اما لبنان تحت فشار این مقاومت است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با مقامات ارشد لبنانی دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابلاغ سلام حجت الاسلام رئیسی از دعوت رئیس جمهور کشورمان از رئیس جمهور لبنان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید  معرفی نامزدهای امی برای سال 2021 - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

دیدار با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، نبیه بریا رئیس پارلمان لبنان، عبدالله بوهبیب وزیر مقاومت فلسطین، مراکز تحقیقاتی، وزرای فعلی و سابق و نمایندگان مجلس. بازدیدهای آقای امیر عبداللهیان در بیروت.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *