به مایکروسافت دستور داده شده است که دامنه های جعلی را ببندد



دادگاه ایالات متحده مایکروسافت را به دلیل بسته شدن چندین دامنه مخرب هموگلایف که برای فریب مشتریان Office 365 و کلاهبرداری مورد استفاده قرار گرفته است ، شکایت کرده است.

به گزارش ایسنا ، این غول نرم افزاری پس از کشف یک هدف مخرب سایبری که هدف آن مشتریان آن بود ، اوایل ماه جاری شکایت کرد. مایکروسافت پس از دریافت شکایت مشتری مبنی بر هک شدن یک ایمیل تجاری ، تحقیق را آغاز کرده و یک گروه جنایی ناشناس با ایجاد 17 دامنه مخرب که سعی در استفاده از اطلاعات مشتری به سرقت رفته و دسترسی و کنترل حسابهای Office 365 از مشتریان این شرکت دارند ، دریافت کرده است.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی تأیید کرد که یک قاضی در ویرجینیا شرقی تصمیمی صادر کرده است که ثبت نام کنندگان دامنه را ملزم به غیرفعال کردن سرویس های دامنه مخرب می کند.

دامنه های همگرافی از شباهت برخی حروف برای ایجاد دامنه های تقلبی که قانونی به نظر می رسند بهره می برند. به عنوان مثال ، در یک مورد ، مجرمان یک ایمیل معتبر را از حساب Office 365 هک شده در مورد مشکلات پرداخت شناسایی کردند. آنها با استفاده از اطلاعات فوق با استفاده از نام فرستنده و دامنه مشابه از دامنه homoglyph ایمیلی ارسال کردند. موضوع و قالب ایمیل همان ایمیل واقعی بود ، اما آنها ادعایی دروغ کردند و خواستار دریافت پول در اسرع وقت شدند. مجرمان اینترنتی با ارسال اطلاعاتی که به نظر معتبر می آیند و استفاده از آرم جعلی شرکت ، اقدام به کلاهبرداری الکترونیکی کردند.

بیشتر بخوانید  یارانه جدید احتمالا این ماه پرداخت نمی‌شود

طبق گفته TechCrunch ، گرچه این مجرمان به محض شناسایی از اکوسیستم مایکروسافت حذف می شوند ، اما مایکروسافت پس از دریافت حکم دادگاه از جابجایی دامنه ها جلوگیری می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید