مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

به ضرب المثل قسم حضرت عباس اعتقاد دارید یا دم خروس؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به ضرب المثل قسم حضرت عباس اعتقاد دارید یا دم خروس؟


به ضرب المثل قسم حضرت عباس اعتقاد دارید یا دم خروس؟ : این ضرب المثل برای افرادی که به دروغ فحش می دهند بسیار راحت گفته می شود.

شما به داستان ضرب المثل قسم حضرت عباس اعتقاد دارید یا دم خروس؟

یک روز دزدی شد، نزدیک ظهر بود و کوچه ها خلوت بود، اما چیزی نیافت. کم کم از شنیدن صدای بانگ خروس از خانه ناامید شد. خانه بسیار بزرگ با یک ساختمان در وسط.

دزد با خود فکر کرد کوچه خلوت است و خانه بزرگی است که همه بفهمند، وارد خانه شدم و مرغ را برداشتم و فرار کردم. لبه دیوار را گرفت، بالا رفت و به داخل خانه پرید. نگاهی به چند مرغ و خروس که از لانه خود بیرون می آیند و هر کدام در گوشه ای چرت می زنند.

چاق ترین خروس را انتخاب کرد و با عجله به سمت او رفت. خروس را برداشت و زیر پیراهنش پنهان کرد و با عجله از روی دیوار پرید و از خانه فرار کرد، ناگهان رئیس خانه صدایی را شنید که به ایوان می آمد و مردی را دید که از روی دیوار به داخل کوچه پرید. . .

او به سرعت خود را به کوچه رساند، در حالی که دزد فریاد می زد، دزد چند همسایه به کمک او دویدند و سرانجام توانستند چند سارق را دستگیر کنند. دزد که دید رستگاری نیست شروع به فحش دادن و گریه کرد که من کاری نکرده ام، چیزی ندزدیده ام.

بیشتر بخوانید  تیپ سوارکاری دخترانه ی ساره بیات

دزد نمی دانست که دم خروس از زیر پیراهنش بیرون زده است. مرد صاحب خانه گفت: نمی دانم من به قسم حضرت عباس یا به دم خروس ایمان دارم.

دزد به دکمه های بازش نگاه کرد و دید که دم خروسی از زیر پیراهنش بیرون زده است. او که چاره ای نداشت، خروس را به دهقان داد و به سرعت فرار کرد.

و پس از گذشت سالها این تعبیر ضرب المثل شد و در میان مردم رواج یافت و هر که دروغ می گفت تا دروغش آشکار شود به او می گفتند: قسم حضرت عباس را باور دارم یا به دم خروس؟ ?


جداکننده خط

ضرب المثل آتار هفت شهر عشق شد یعنی چه؟

خر ما دم نداشت یعنی چی؟

این که ضرب المثل همه را متمایز نمی کند یعنی چه؟

ضرب المثل در بقالی کجا رفت؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *