مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

به جز ایران، هیچ دولتی در جهان با رای مردم به قدرت نرسید

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سی و هشتمین جلسه موقت دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه امام خمینی (ره) معتقد بودند که بدون حضور روی صحنه می روند، گفت: ما باید آنها را بیدار کنیم تا خودشان تصمیم بگیرند.» «هیچ انقلابی در جهان از جمله چین، روسیه، الجزایر، کوبا و انقلاب‌های دیگر به اندازه انقلاب ایران محبوبیت نداشته است.

وی به اهمیت نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: فیدل کاسترو زمانی گفته بود که اگر خمینی و این مردمی که در کنار او بودند را داشتیم، دنیا را فتح می کردیم.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین بار بود که انگلیس، اسرائیل و آمریکا این همه شکست را پشت سر هم تجربه کردند و این شکست ها را نباید دست کم گرفت، گفت: هیچ پیروزی در انتخابات یک قانون اساسی نبود. . پس از تدوین توسط نمایندگان مجلس دوباره در معرض دید مردم قرار گرفت.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند ما نه تنها در ایران بلکه در جهان دموکراسی را ترویج می کنیم. این در حالی است که هیچ حکومتی در جهان با رای مردم موجودیت خود را به دست نیاورده است و در گام بعدی هیچ قانون اساسی به تصویب نمایندگان مردم و با رای مردم شرق و غرب جهان نرسیده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه اسلام بدون حکومت شعار زیبایی است؛ اما این شعار در واقع همان شعار خوارج در زمان امیرالمومنین علیه السلام است، ایشان فرمودند: جامعه بدون حکومت نمی تواند باشد پس باید بین حکومت خوب یا بد یکی را انتخاب کنیم.

بیشتر بخوانید  ۸ چیزی که می‌توانید با شامپو بچه تمیز کنید!

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه ایران اولین کشوری است که در صد سال انقلاب مردمی موفقی داشته و با افتخار از سلطه نظام سلطه گریخته است، افزود: امام خمینی (ره) نشان دادند که خط دیگری از مردم سالاری پیش روی ملت است.

وی بیان کرد: امام معتقد بودند روی صحنه رفتن بدون مردم منجر به شکست می شود، بنابراین باید مردم را بیدار کنیم تا خودشان تصمیم بگیرند و تشکیلات و حکومت مردمی را خود مردم می توانند بسازند. به هر حال تا مردم به صحنه نیایند هیچ انقلابی نخواهد بود و قطعاً هیچ انقلابی به اندازه انقلاب ما محبوبیت نداشته است.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه ایران تنها کشوری است که در کنار همه ملت‌های مظلوم از جمله ملت فلسطین ایستاده است، افزود: باید توجه داشت که تاکنون هیچ رژیمی اصل موجودیت خود را به رای و رفراندوم نگذاشته است و هیچ رژیمی نیز این موضوع را مطرح نکرده است. بیایید به دولت رای بدهید و تنها کشوری که اصل انقلاب را حتی بعد از انقلاب به رفراندوم گذاشت، ایران بود. و برای قانون اساسی دوباره با مردم مشورت شد و در هیچ دموکراسی این اتفاق نیفتاد.

وی تصریح کرد: هر جامعه بشری با هر دینی نیاز به حاکمیت و رهبری دارد بنابراین نمی توان گفت که رهبر و حکومت نمی خواهیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *