بهشت گمشده ایران در استان فارس پیدا شد


سلام جدید – خدمات گردشگری: بهشت گمشاده نام منطقه ای خوش آب و هوا و سرسبز در شهرستان مرودشت و کامفیروز است. نام اصلی این مکان «تنگ باستانک» بوده که امروزه به بهشت ​​گمشده شهرت دارد. تنگ باتانک یا بهشت ​​گمشده دره ای زیبا است که جهت آن شرقی-غربی است و صخره های عمودی و مرتفع دو طرف آن را فرا گرفته است.

این منطقه دیدنی، زیبایی درختان فراوان و آب فراوان رودخانه هایش، چشم هر بیننده ای را به وجد می آورد و میهمانان را به تحسین و ادای احترام به خالق هستی دعوت می کند و یکی از مناطق حفاظت شده استان فارس است.
در برخی مناطق، درختان منطقه بهشت ​​گمشده آنقدر به هم نزدیک شده اند و سقفی نوازشگر بر سر عابران و گردشگران ایجاد کرده اند که به سختی می توان نور خورشید را از لابه لای برگ درختان دید.

بهشت گمشده ایران در استان فارس پیدا شد

منطقه بهشت ​​گمشه یا تنگ باستانک یکی از زیباترین مناطق استان فارس و جاذبه های طبیعی اطراف شیراز است که گردشگران زیادی در طول سال برای لذت بردن از طبیعت زیبای آن به این منطقه سفر می کنند. زیبایی های طبیعی بی نظیر این منطقه در طول سال مورد توجه بسیاری از گردشگران طبیعت و گروه های مختلف طبیعت گردی قرار گرفت.

بهشت گمشده فاصله کمی با برجسته ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی استان فارس دارد که ارزش منطقه را دو چندان می کند.

بهشت گمشده ایران در استان فارس پیدا شد

محل

بهشت گمشده یا تنگ باتانک در 120 کیلومتری شمال غربی شیراز واقع شده و 20 هزار هکتار وسعت دارد. ارتفاع این منطقه در نقاط مختلف بین 1700 تا 3700 متر از سطح دریا متغیر است و میانگین ارتفاع بیشتر قسمت ها از سطح دریا حدود 2000 متر است.

بیشتر بخوانید  طولانی ترین رالی والیبال | طولانی ترین والیبال جهان – ایران چطور

بهشت گمشده در نزدیکی روستای دشتک در روستای کامفیروز شهرستان مارودشت قرار دارد. منطقه تنگ باتانک در کنار رشته کوه دانا قرار دارد و پوشش جنگلی آن در دامنه کوه ها گسترده است. مجاورت این منطقه ییلاقی و سرسبز با جاذبه های گردشگری برجسته استان فارس اهمیت تنگ باستانک را دو چندان می کند.

  • آدرس تنگ بستانک: استان فارس، شمال غربی شهر شیراز، شهرستان مارودشت، بخش کامفیروز، تنگه باستانک.

نحوه دسترسی

جاده دسترسی باریک باستانکا از طریق روستاهای بیزا و کامفیروس و خیابان باگا، مزارع و باغ ها اولین جاذبه ای است که گردشگران در مسیر خود به سمت بهشت ​​گمشده تجربه می کنند. شالیزارهای سبز وسیع یکی را تا ورودی Paradise Lost دنبال می کنند، از این نقطه کوچه باغی نسبتاً وسیع و رویایی از میان پیچ و خم رودخانه زیبا تا آبشار باریک Bestanke ادامه می یابد و با پیچ و خم های آهکی بسیار باریک است. Rozobot یکی از شگفت انگیزترین چهره ها را نشان می دهد. طبیعت بهشتی باید مکانی باشد که مکمل زیبایی و جذابیت این منطقه باشد.

در این سفر می توانید از تنگ گمبیل نیز دیدن کنید و از طبیعت عالی این منطقه لذت ببرید.

بهشت گمشده ایران در استان فارس پیدا شد

دلیل قرار ملاقات

منطقه تنگ بستانک در میان شهرها و مناطق گرم استان فارس قرار دارد. رودخانه های روان، چشمه های پر آب، طبیعت سرسبز کوهستانی و جنگل های انبوه در تنگ بستانکا، این منطقه را به بهشتی زیبا تبدیل کرده است، از این رو گردشگران و مردم این منطقه آن را بهشت ​​می نامند.

از طرفی این منطقه تنها در سال 1360 شناخته شده بود و افراد کمی از وجود این چمنزار سرسبز اطلاع داشتند. طبیعت ناشناخته این آب و هوای مطبوع باعث شد اولین گردشگران و مردم محلی این منطقه را بهشت ​​گمشده بنامند. تانگ باتانک به “بهشت پنهان” نیز معروف است. در حال حاضر تنگ باتانک یا بهشت ​​گمشده یکی از زیباترین کلبه های نزدیک جنوب ایران به شمار می رود.

بیشتر بخوانید  مسابقه سجاد غریبی با مارتین فورد کی است

زندگی گیاهی

بلوط، بنه، ارس، بادام کوهی، زالزالک، لورل، کیکم، نارنگی، آریایی، بو مادران، درمنه، اویش، دنایی و اویش شیرازی.

بهشت گمشده ایران در استان فارس پیدا شد

ویژگی های حیوانات

خرس قهوه ای، کفتار، مارتین، مارتین، گربه وحشی، بز و شبان، جوجه تیغی ایرانی، سنجاب ایرانی، همستر دم دراز، خرگوش، روباه، شغال، گراز، کبوتر، کبک و انواع پرندگان مهره دار در ایران شناسایی شده است. . . این منطقه.

بهترین زمان برای سفر به منطقه

تمام فصول برای سفر به بهشت ​​گمشده مناسب است. طبیعت بی نظیر این منطقه در روزهای مختلف سال زیبایی های متنوعی دارد. اما در اواخر آوریل و اوایل اردیبهشت، رودخانه ها در پرآب ترین حالت خود قرار دارند. باغ ها در این موقع از سال پر از گل است و طبیعت تنگ بستانک سرسبز و سرزنده است. در این زمان از سال هوا بسیار مطبوع است و قدم زدن در میان درختان سرسبز و زیر آفتاب دلپذیر است.

اگر بتوانید سرمای پاییزی را تحمل کنید و عاشق طبیعت باشید، پس از پایان تابستان می توانید به بهشت ​​گمشده سفر کنید. در پاییز زیبایی جنگل تنگ بستانک دو چندان می شود. ترکیب رنگ های زرد، نارنجی و قرمز همه چیز را می پوشاند و منظره ای بی نظیر از طبیعت جلوی چشمان شماست. با وجود سردی هوا در این منطقه، طبیعت بهشت ​​گمشده حتی در زمستان نیز زیبا می ماند. برای کسانی که علاقه مند به سفر در فصل زمستان هستند، این منطقه یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود، فقط باید لباس گرم و کفش مناسب به همراه داشته باشند.

اعلامیه بهشت گمشده ایران در استان فارس پیدا شد اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

بیشتر بخوانید  نرخ تورم شهریورماه ۴۲.۱ درصد شد

<п>اعلامیه بهشت گمشده ایران در استان فارس پیدا شد اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید