بهسازی و تقویت 146 هزار خانه روستایی در آذربایجان شرقی


به گزارش ایرنا ، بهسازی و توانبخشی 48 درصد واحدهای مسکونی روستایی در آذربایجان شرقی که 4 درصد بالاتر از میانگین کشوری است ، یکی از پروژه های موفق در جهت بهبود رفاه و آسایش ساکنان استان است که در در سال های اخیر گام های مهمی برداشته شده است. با آن برداشته شد.

بدیهی است اقدامات لازم برای بهبود وضعیت رفاه روستاییان آذربایجان شرقی محدود به نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و اجرای طرح جامع روستای سال 907 ، ارائه تسهیلات به کارز الحسنه جهت تعمیر نیست. 44000 واحد مسکونی و راه اندازی 14 کتابخانه روستایی از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

صدور نزدیک به 220 هزار جلد سند املاک و مستغلات و توزیع بیش از 50 هزار تن قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی طی سالهای اخیر به منظور تسهیل زندگی در روستاهای روستایی آذربایجان شرقی و متوقف کردن روند معکوس آنها به شهرها انجام شده است.

بدیهی است که مجموعه اقدامات انجام شده برای ارتقا of سطح زیرساخت ها و رفاه در روستاهای آذربایجان شرقی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد ، اما تلاش ها در این راستا توسط دستگاه های مختلف متمرکز بر بنیاد مسکن هرگز متوقف نشده است. .

در توضیح ارزش اقدامات انجام شده و برنامه های اجرا شده برای اطمینان از رفاه دهقانان آذربایجان شرقی ، همچنین لازم به ذکر است که فقط در آوریل امسال پنج پروژه روستایی با وام بیش از 613 میلیارد و 516 میلیون تومانی در سال استان راه اندازی شد. در عملیات چهار هزار واحد مسکونی از طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با وام 200 میلیارد تومانی و بازسازی 2300 واحد مسکونی روستایی ، 1950 واحد دامی و 2500 واحد تعمیراتی در زلزله مناطق تحت تأثیر میانه و سراب با وام بیش از 410 میلیارد تومان از مهمترین آنها بود.

بهسازی و تقویت 146 هزار خانه روستایی در آذربایجان شرقی

بهسازی و تقویت 146 هزار خانه در مناطق روستایی در آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد ساخت مسکن در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سهمیه سالانه استان برای بهسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی 12 هزار واحد است ، گفت: طبق آمار سال 2016 حدود 305 هزار واحد مسکن روستایی در استان وجود دارد ، که در حدود 146 مورد بازسازی شده است. “و این به روزرسانی شده است.

حافظ باباپور ، ادامه داد: هم اکنون 48 درصد از واحدهای مسکن روستایی استان با کمک تسهیلات این بنیاد احیا شده که 4 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی یادآور شد: با توجه به واحدهای مسکونی که روستاییان شخصاً احیا کرده اند ، میانگین ارزش واحدهای مسکونی مقاوم سازی در استان به 60 تا 65 درصد می رسد.

بیشتر بخوانید  واریز افزایش 80 درصدی حقوق بازنشستگان

مدیرکل بنیاد مسکن در آذربایجان شرقی ، پرداخت 17 میلیارد تن کمک هزینه برای تکمیل مسکن نیمه تمام روستایی تحت حمایت م supportingسسات حمایتی یا خانواده هایی با دو یا چند فرد توانمند تحت یک برنامه جامع برای تأمین درآمد از مسکن روستایی و وام های 44000 واحدی مسکونی وی این روستا را از دیگر اقدامات این نهاد برای تأمین مسکن مناسب و مطمئن برای روستاییان اعلام کرد.

باباپور احداث 14 واحد کتابخانه روستایی را از اقدامات بنیاد در مسکن روستایی اعلام کرد و گفت: تاکنون یک هزار و 118 واحد مسکونی توسط خیرین مسکن در استان برای نیازمندان احداث شده است.

بهسازی و تقویت 146 هزار خانه روستایی در آذربایجان شرقی

ساخت سه هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده میانه و سراب

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی همچنین گفت: 6552 واحد در زلزله سال گذشته در مناطق میان و سراب خسارت دیده اند. وی گفت: “در فوریه 1998 ، بازسازی و تعمیر 3552 خانه در مناطق شهری و روستایی به پایان رسید و عملیات به پایان رسید.” ساخت 3000 واحد مسکونی برای قربانیان این فاجعه نیز با بیش از 96 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

باباپور ، ادامه داد: بنیاد مسکن تنها متولی بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله در کشور است و سیستم این بنیاد با کمک تجهیزات و ماشین آلات تجربه بازسازی این مناطق را دارد.

وی با اشاره به اینکه 85 روستای استان در معرض سیلاب هستند یادآور شد: در بودجه امسال از محل وام ملی وام مناسبی برای رسیدگی به این روستاها اعطا شد.

بهسازی و تقویت 146 هزار خانه روستایی در آذربایجان شرقی

اجرای طرح آزمایشی مناطق روستایی در 960 روستای آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: میانگین اجرای طرح جامع در روستاهای استان چهار درصد بیشتر از میانگین کشوری است. “میانگین اجرای طرح جامع در روستاهای استان 46 درصد است و تاکنون در 960 روستا اجرا شده است.”

باباپور ادامه داد: در حال حاضر طرح مدیریت روستایی در 1954 روستای استان تهیه و مورد مطالعه قرار گرفته و طرح مدیریت روستایی در 488 روستا مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تاکنون 223 هزار و 821 جلد سند برای مناطق روستایی و 28 هزار و 518 جلد سند در شهرهایی با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر صادر شده و 30 هزار و 500 خدمات فنی برای صدور پروانه ساخت ارائه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به اعطای 4 هزار و 648 تن قیر رایگان به استان در سال 1999 ، گفت: از سال 1994 تا 1998 حدود 50 هزار و 470 تن قیر رایگان برای آسفالت در مناطق روستایی توزیع شد. . یک میلیون و 400 هزار متر مربع از جاده ها آسفالت شده است.

بیشتر بخوانید  پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجه الاسلام فقیه و رودباری

باباپور با بیان اینکه این استان یکی از بهترین کشورها در زمینه جذب قیر رایگان است ، افزود: این بنیاد در سال 1997 با انجام عملیات آسفالته 1.5 میلیون متر مربع رتبه اول کشور را کسب کرد.

وی گفت: در بودجه امسال 150 هزار میلیارد تن قیر رایگان پیش بینی شده است و سهمیه بنیاد مسکن استان از این محل 21 درصد است و بر این اساس اقدامات لازم برای آسفالت معابر روستایی انجام می شود.

بهسازی و تقویت 146 هزار خانه روستایی در آذربایجان شرقی

اختصاص 120 میلیارد تن فولاد برای توسعه روستاها در آذربایجان شرقی

معاون بنیاد مسکن آذربایجان شرقی همچنین گفت: سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی دولت ، 120 میلیارد تن وام مصوب 146 میلیارد تنی به توسعه روستایی استان اختصاص یافت.

محمد موگوتی ، این میزان اعتبار صرف اجرای 294 پروژه می شود افزود: در سال 1998 ، از 47 میلیارد جلد اعتبار مصوب ، حدود 38 میلیارد جلد اعتبار اعطا شده است.

وی گفت: از محل وام های سال گذشته بیش از 500 هزار متر مربع از راه های روستایی استان با قیر رایگان آسفالت و قیر لازم خریداری می شود که به محض مساعد شدن شرایط جوی برآورده می شود.

مقتومی ادامه داد: بیش از 25 میلیارد تن از وام های ملی 64 پروژه و حدود 26 میلیارد تن از وام های استانی برای 74 پروژه اعطا شد و این عملیات امسال اجرا می شود.

معاون توسعه روستایی بنیاد مسکن در آذربایجان شرقی گفت: “سال گذشته ، حدود 7 هزار و 285 جلد سند املاک در مناطق روستایی صادر شده است که در مقایسه با سال 1998 که 6000 جلد اسناد بود ، افزایش قابل توجهی دارد.”

موگوتومی با اشاره به تملک اراضی ملی در قالب طرح هادی توسط بنیاد مسکن افزود: در سال 1998 حدود 10 هکتار و در سال 1999 حدود 283 هکتار از اراضی ملی به این بنیاد اختصاص یافت.

وی تجدید نظر در طرح هادی برای 150 روستا ، صدور 700 پرونده تغییر کاربری و تصویب 700 طرح شهر را از دیگر فعالیت های این معاونت اعلام کرد.

تزریق 1111 میلیارد تن اعتبار به روستاهای آذربایجان شرقی

در همین حال ، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانی آذربایجان شرقی نیز اعلام کرد: از سال 1992 ، دولت 1.111 میلیارد جلد اعتبار به روستاهای استان بازپرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید  جهیزیه 114 جوان روسی در لرستان / زوجینی که در دهه استان خوش شانس به خانه بازگشتند + فیلم - اخبار لرستان - اخبار استانهای تسنیم

تگی کرمی افزود: این میزان اعتبار به مناطق روستایی این استان اعطا شد در حالی که قبل و در سال های 82 تا 92 تنها 117 میلیارد تومان از طرف دولت در اختیار مناطق روستایی قرار می گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1997 روستاهای این استان از آذربایجان شرقی سهمیه دو برابر دریافت کردند. وی در حدود 54 میلیارد تن قیر رایگان افزود: با توجه به توسعه و توسعه مناطق روستایی روستاهای آذربایجان شرقی طی چهار سال گذشته چهار هزار پروژه عمرانی با هزار میلیارد تن اعتبار اجرا شده است.

وی گفت: هم اکنون هزار و 947 روستایی در آذربایجان شرقی زندگی می کنند در حالی که 75 درصد اعضای شورای روستاهای استان افراد جدید هستند.

کرمی با اشاره به سهم مراغه از اعتبارات روستایی افزود: از سال 92 تاکنون دولت 80 میلیارد و 500 میلیون تن تدبیر و امید به دولت اختصاص داده و در سال 96 61 میلیارد و 200 میلیون تن به مناطق روستایی از طریق این شهر. “ای.

وی با بیان اینکه هیچ نهاد دیگری مانند روستاها به توسعه روستاها کمک نکرده است اضافه کرد: 70 نفر از روستاییان این ولایت زنانی هستند که سوابق موفقی از خود برجای گذاشته اند.

وجود 5660 کیلومتر راه آسفالته روستایی در آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی همچنین از آسفالت آسفالت 5 هزار و 600 کیلومتر راه روستایی استان خبر داد و گفت: در قالب طرح “ابرار” (اقدام بهسازی و آسفالت جاده های روستایی) ، آسفالت 654 کیلومتر راه روستایی انجام شد. از این منطقه در قالب 123 طرح به ما اطلاع داده شد.

اورجالی علیزاده افزود: خوشبختانه به لطف تلاش های انجام شده طی دو سال اخیر ، بیشتر این وظیفه محقق شده و بیش از 400 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: با اجرای این طرح 93 درصد جمعیت روستایی و 60 درصد روستاهای استان از نعمت آسفالت راه های روستایی برخوردار می شوند.

وی افزود: سال گذشته در مجموع 257 کیلومتر 400 هزار تن آسفالت در جاده های شریانی ، فرعی و روستایی آذربایجان شرقی ریخته شد.

علیزاده نیز با استناد به اولویت آسفالت معابر روستایی و بازگرداندن آنها به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی ، همچنین از اعطای اعتبار 34 میلیارد تن اعتبار برای آسفالت جاده های روستایی در شهرهای هداآفرین ، کلیبر و هوراند در سال جاری خبر داد. .

دیدگاهتان را بنویسید