بهره برداری از 66000 هکتار پروژه آب و خاک در کشور ؛ 25 تریلیون ریال برای شبکه های آبیاری و زهکشی هزینه می شود – کردستان نیوز – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب کامیریان علی مراد اکبری ، صبح امروز در مراسم بهره برداری از پروژه های آب و خاک کشور در کامرون ، گفت که امروز با بهره برداری از پنج هزار و 470 هکتار از اراضی استان ، تبدیل به آب ، بخشی از میوه های تلاش ها گفت: و زمین برای توسعه کردستان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه 100 هزار هکتار زمین به غرب و شمال غرب کشور تعلق دارد ، افزود: 25 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت شبکه های آبیاری و زهکشی در کشور اختصاص می یابد.

معاون وزیر آب و خاک خاطرنشان کرد: از این 100 هکتار ، 3400 هکتار متعلق به کردستان است و 70 میلیارد تن اعتبار در مرحله اول به آن تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه کردستان در توسعه سیستم های آبیاری جدید در کشور پیشرو است ، افزود: 50٪ از پروژه های جدید آبیاری در استان مجهز است که دو برابر متوسط ​​کشور است.

اکبری پروژه 227 هزار هکتاری شبکه آبیاری و زهکشی در مناطق غربی و شمال غربی کشور را که 25 هزار هکتار آن امروز به بهره برداری رسید ، یکی از مهمترین پروژه های آب و خاک عنوان کرد و گفت: اجرای 2 ، 5- پروژه هکتار برای توسعه سیستم های جدید آبیاری. پروژه دیگری آماده است.

معاون وزیر آب و خاک یادآور شد: اجرای طرح زهکشی علاوه بر بهبود خاک ، باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی نیز می شود و در استان کردستان از تمام فرصت ها برای اجرای آن استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید  کار جاسم در راه بازگشت به تراکتور

باید بگویم پروژه های آب و خاک 66000 هکتاری کشور با اشتغالزایی 13000 نفر و سرمایه گذاری 2060 میلیارد تن به بهره برداری رسیده است ، در حالی که 5470 هکتار پروژه آب و خاک باز غرب و شمال غرب متعلق به کردستان است.

انتهای پیام / 490 / ت

دیدگاهتان را بنویسید