بهره برداری از سه نیروگاه با ظرفیت 19.76 مگاوات در فارس آغاز شد


گلامرضا نصیری ، مدیرعامل برق منطقه ای فارس ، روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه وزارت نیرو که با حضور یک کنفرانس ویدیویی توسط حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ، رضا اردکانیان وزیر نیرو و جمعی از ملی و استانی برگزار شد ، گفت: مقامات این سه نیروگاه 23.2 مگاوات و ظرفیت بهره برداری 19.76 مگاوات هستند.

نصیری با بیان اینکه بهره برداری از پروژه ها تأثیر عمده ای در تأمین انرژی و برق مورد نیاز استان فارس به ویژه در اوج مصرف تابستان دارد ، افزود: نیروگاه رعد فرازان در شیراز ، شایا توان جهرم در شهر صنعتی جهرم و فرتاک نیرو ، شهر صنعتی شیراز شیراز با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گفته وی ، شرکت انرژی رعد فرازان شیراز قراردادی برای خرید تضمینی برق با ظرفیت 7.2 مگاوات و در حومه شیراز منعقد کرده است ، در حال حاضر با دو ژنراتور تولید شده در آلمان و هرکدام با ظرفیت 2 مگاوات متصل به شبکه توزیع و میزان افت ولتاژ خطوط توزیع متصل به طور قابل توجهی کاهش یافته است و اگرچه ازدحام خطوط را از بین برده است ، اما همچنین ولتاژ ایستگاه توزیع نیروی 63 کیلوولت شیراز را بهبود بخشیده است.

نصیری افزود: قرارداد این نیروگاه در سال 1994 امضا شد و با تولید سالانه حدود 35000 مگاوات ساعت بخشی از بار شبکه را تأمین می کند. قرارداد تضمینی خرید این نیروگاه 5 ساله است و عملیات تجاری نیروگاه از سال 1400 آغاز می شود.

مدیرعامل منطقه ای استان فارس گفت: شایا توان جهرم نیز قرارداد خرید تضمینی 4.6 مگاواتی دارد و در شهر صنعتی جهرم ، شهری با چهار ژنراتور 1.6 مگاواتی ، هرکدام به شبکه و فیدرهای توزیع متصل هستند ، تولیدی است که ولتاژ را کاهش می دهد کاهش یافته و ازدحام جمعیت در ایستگاه جهرم را از بین می برد.

بیشتر بخوانید  کتک خوردن سارق توسط فروشنده شجاع + سارق مسلح فرار کرد! / فیلم سینما

وی همچنین با بیان اینکه نیروگاه فرتاک-نیرو با ظرفیت برنامه ریزی شده 9.6 مگاوات با شش ژنراتور تولید شده در آلمان ، هرکدام با ظرفیت 1.6 مگاوات آماده تولید تزریقات در شبکه برق است ، افزود: به دلیل راندمان بالا و تازگی 8 دستگاه فوق. “5 مگاوات قدرت عملی به شبکه تزریق می شود که با این محاسبه مقدار حدود 75000 مگاوات ساعت به شبکه تزریق می شود و افت ولتاژ در حومه شیراز را کاهش می دهد و توان تعدادی از مشترکان صنعتی را در این زمینه فراهم کنید. نیروگاه مذکور به عنوان قرارداد خرید تضمینی با برق منطقه ای فارس به بهره برداری رسید.

بهره برداری از سه نیروگاه با ظرفیت 19.76 مگاوات در فارس آغاز شد

مدیر منطقه برق استان فارس با اشاره به اینکه حداکثر مصرف برق در استان فارس و نواحی جنوبی کشور در 21 آگوست سال گذشته رخ داده است ، افزود: بر این اساس باید آمادگی داشته باشیم تا روزهای مصرف برق زیاد را در این 6015 مگاوات برق روزانه مصرف می شود ، پیش بینی مصرف برای امسال حداکثر 7 درصد افزایش دارد ، بنابراین مصرف 6 436 مگاوات باید برنامه ریزی شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس ادامه داد: در همین تاریخ 6 هزار و 260 مگاوات برق و انرژی در استان فارس و مناطق جنوبی کشور تولید شد و مازاد تولید بیش از مصرف به استان های همجوار داده شد. 986.8 مگاوات ، که نزدیک به تولید هزار مگاوات نیروگاه است و این مسئله قابل تأمل است.

بهره برداری از سه نیروگاه با ظرفیت 19.76 مگاوات در فارس آغاز شد

دیدگاهتان را بنویسید