بهرام رادان همسرش را طلاق داد



آنچه دیگران می خوانند:

به گزارش شمانیوز: بهرام رادان در 19 بهمن 1358 در تهران به دنیا آمد. بهرام رادان او در رشته مدیریت بازرگانی فارغ التحصیل شد. بهرام رادان او بازیگر، خواننده و تهیه کننده موسیقی ایرانی است. بهرام رادان او در فیلم‌های سینماگران مشهوری چون داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی و واروج کریم، مسیحی، پوران درخشنده و رخشان بنی اعتماد به ایفای نقش پرداخته است.

بیوگرافی بهرام رادان

نام: بهرام

نام خانوادگی: رادان

تاریخ تولد: 1358/2/8

محل تولد: تهران

تحصیلات: لیسانس مدیریت بازرگانی

متاهل: مجرد

زندگی هنری بهرام رادان

او دوران بازیگری خود را در سال 1378 در آموزشگاه فیلم هیوا گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقداس انتخاب شد.

در اولین حضورش در فیلم، او را فقط به خاطر چهره اش می شناختند: اشتیاق عاشقانه، اما فیلم به فیلم بر دانش سینمایی اش افزوده شد و توانست تکنیک های بازیگری را بیاموزد تا اینکه نامزد تندیس بهترین بازیگر نقش چهارم شد. در جشنواره خانه پنجم سینما شد: آواز قو. رادان سپس برای نقش اصلی مرد سیمرغ بلورین گرفت که مورد انتقاد برخی محافل سینمایی قرار گرفت.

بهرام رادان پس از بازی در فیلم های شور عشق و آواز قو در سال 1379 در فیلم سینمای آبی به کارگردانی حمید لبخنده ایفای نقش کرد. ماجرا از این قرار است که دختری به نام مهتاب (هدیه تهرانی) عمداً با جوانی به نام ارسطو (بهرام رادان) تصادف می کند و آن تصادف منجر به آشنایی و درگیری آنها می شود.

بیشتر بخوانید  علت خشک شدن دهان سگ چیست؟

بهرام رادان در سال 1383 با بازی در فیلم گاو خونین به کارگردانی و نویسندگی بهروز افکامی و تهیه کنندگی علی معلم به روایت گاوونا (رمانی) نوشته جعفر مدره صادقی برنده تندیس حافظ شد.

گاوونی از کابوس‌های جوانی می‌گوید که خاطرات پدر مرده‌اش، زادگاهش اصفهان و رودخانه زجنده‌رود را به مرز دردسر می‌کشاند.

فیلم سربازان جمعه به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته در سال 1382 کلید خورد. بهرام رادان برای بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم دریافت کرد. این فیلم داستان چند سرباز است که یک روز جمعه به همراه گروهبان خود به شهر می آیند. این تعطیلات اما رویدادهای جدیدی را برای آنها به ارمغان می آورد و آنها را به ظاهری جدید می برد

فیلم سربازان روز جمعه برنده جایزه بهترین نقش زن در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل زن (مریلا زارعی) از بیست و دومین جشنواره فیلم فجر (1382) و موسیقی متن (اسحاق خانزادی) نیز کاندیدای مسابقه بود.

پیرامیدا رادان اخیرا با میتار هاجر در فیلم آتش بس 2 که دنباله ای بر آتش بس است بازی کرده است. این فیلم مانند سری اولش با استقبال خوبی روبرو شد و فروش میلیاردی داشت.

بهرام رادان

رویداد ورزشی بهرام رادان

او در سال 2017 مشعل بازی های المپیک زمستانی 2018 سئول را حمل کرد. وی با بیان اینکه از حمل مشعل المپیک خوشحال است، گفت: اینکه توانستم مشعل المپیک را حمل کنم حس بسیار خوب و عجیبی بود و لحظه ای تاریخی برای من بود. وی برای ورزشکاران ایرانی آرزوی موفقیت کرد.

بیشتر بخوانید  صعود شاخص بورس برای دومین روز متوالی

سفیر برنامه جهانی غذا

در سال 2010، بهرام رادان به عنوان اولین سفیر ایران در برنامه جهانی غذا در مبارزه با گرسنگی منصوب شد.

اظهار نظر در مورد همجنسگرایان

رادان در صفحه توئیتر خود قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان در کنگره آمریکا را لغو برده داری به عنوان یک رویداد تاریخی توصیف کرد، اما پس از چند روز در میان فشارهای امنیتی مداوم، تماس ها و مطالب مکرر علیه او در روزنامه کیهان، او را محکوم کرد. ناچار به نامه نگاری شد.مدیر مسئول روزنامه کیهان و توییت خود را پاک کرد. پس از این، بسیاری ارسال نامه او به کجهان را افزایش فشارهای امنیتی می دانستند.

بهرام رادان

فیلم شناسی بهرام رادان

سینمایی

1379

شور عشق

آهنگ قو

آبی

1381

سحر تاریک

ساقی

1381

واوخونی

تشنگی

رز زرد

1382

شمعی در باد

سربازان فریدی

گیلانه

1383

رستگاری در هشت و بیست دقیقه

ازدواج صورتی

1384

جمله

تقاطع پدرام

1385

بازی خون

چهار انگشت

سنتوری

1386

دوستت دارم

1387

فقر

کارناوال مرگ

زادبوم

جاده ابریشم آبی

شک

1388

تهران 1511

نقطه بدون بازگشت

قاتل

1389

یکی از ما

1390

پل چوبی

حکاکی

تراژدی

1392

نقش نگار

تراژدی

1393. سال

آتش بس

عصر یخبندان

1394

من ناصر حجازی هستم…

بارکد

بهرام رادان

جوایز بهرام رادان

نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد پنجمین جشن خانه سینما برای فیلم آواز قو – 1381.

برنده تندیس حافظ برای فیلم گاوونی – 1383

برنده جایزه مرغ دریایی بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم سربازان جمعه – 2003.

برنده جایزه مرغ دریایی بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر برای جشنواره بین المللی فیلم سنتوری – 2006.

بیشتر بخوانید  توصیه های غذایی مهم بعد از ماه مبارک رمضان

نامزد تندیس حافظ برای فیلم سنتوری – 1389


دیدگاهتان را بنویسید