بهترین کولر گازی ایستاده برای منزل


انتخاب یک کولر گازی مناسب و ایده آل همیشه دغدغه بسیاری از افراد بوده است و برای بسیاری، یافتن بهترین کولر گازی با وجود محصولات بسیار موجود در بازار واقعاً یک چالش است. این مقاله حاوی نکات مهمی در خصوص انتخاب کولر گازی ایستاده مناسب است و آن را از هر نظر با سایر مدل های کولر گازی مقایسه می کند. خواندن این به خواننده کمک می کند تا با دید روشن تری تصمیم بگیرد که کدام محصول را بخرد.

انواع کولر گازی موجود در بازار

در سال های اخیر با ورود شرکت های زیادی به بازار رقابتی کولر گازی، بیش از هر زمان دیگری، تنوع این محصول در بازار به چشم می خورد. از اسپلیت هوشمند گرفته تا کولرگازی قدیمی و ساده، همه در بازار وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. امروزه پنج نوع کولر گازی در بازار وجود دارد که هر کدام در مدل های مختلف توسط شرکت ها و برندهای مختلف تولید می شوند. این پنج مدل عبارتند از:

  • تهویه مطبوع ایستاده
  • تهویه مطبوع اسپلیت
  • کولر گازی قابل حمل
  • کولر گازی پنجره ای
  • تهویه مطبوع دیواری
  • تهویه مطبوع ایستاده

می توان گفت رایج ترین کولر گازی در منازل و آپارتمان ها کولرگازی ایستاده است که به دلیل مزایایی که دارد از محبوبیت بالایی برخوردار است. این کولر گازی در ظرفیت های مختلف در بازار موجود است و بیشتر برای خانه های بزرگ، سالن های عمومی، سالن ها، بیمارستان ها و … مناسب است. اگرچه این کولر گازی در ظرفیت ها و ابعاد مختلفی تولید می شود اما در هر مکان و فضایی قابل استفاده است. به خرید سیستم تهویه مطبوع ایستاده برای تهویه مطبوع با گارانتی و قیمت عالی می توانید از سایت مهاجر کمک بگیرید

  • تهویه مطبوع اسپلیت

این مدل از کولر گازی نیز مانند کولرگازی های ایستاده به دلیل عملکردی که ارائه می دهد بسیار محبوب است و در مکان های مختلف قابل استفاده است. این کولر گازی قابلیت نصب روی دیوار را دارد و به همین دلیل مورد استفاده بسیاری از خانه ها و آپارتمان ها قرار می گیرد.

  • کولر گازی پنجره ای

تهویه مطبوع دیواری

این کولر گازی همانطور که از نامش پیداست قابلیت نصب روی پنجره را دارد و در مدل های مختلفی تولید می شود. این مدل از کولرهای گازی از دو قسمت داخلی و خارجی مجزا تشکیل شده است که قسمت داخلی آن در داخل اتاق و قسمت بیرونی در خارج از اتاق قرار دارد. هنگام خرید این مدل کولر گازی باید دقت داشته باشید که ابتدا ابعاد پنجره را اندازه بگیرید و یک کولر گازی متناسب با قاب پنجره انتخاب کنید.

  • کولر گازی قابل حمل

Portable یک کلمه انگلیسی است و به معنای قابل تحمل است. این کولرگازی ها نسبت به سایر کولرگازی ها کوچکتر هستند و نیاز به شرایط کاری خاصی ندارند. این کولرهای گازی برای اتاق ها و فضاهای کوچک بسیار مناسب بوده و عمدتاً در چنین مواقعی مورد استفاده قرار می گیرند.

  • تهویه مطبوع دیواری

کولر گازی دیواری نوعی کولر گازی اسپلیت است و در یک دسته قابل قرارداده شدن است، اما از آنجایی که این کولر گازی ها فقط بر روی دیوار قابل نصب هستند، به آنها کولر گازی دیواری گفته می شود که در درجه متوسط ​​به بالا تولید و تحویل می شوند. ظرفیت ها

بیشتر بخوانید  فال قهوه امروز | آینده‌ت رو با قهوه ببین! + تفسیر دقیق

تفاوت کولر گازی ایستاده با کولر گازی دیواری

کولرهای گازی ایستاده با کولر گازی دیواری تفاوت قابل توجهی دارند، اگرچه هر دو برای هدف خاصی که همان تهویه مطبوع است استفاده می شود. کولرهای گازی مستقل معمولا ظرفیت بالاتری نسبت به کولر گازی دیواری دارند و ظرفیت انتقال سرما بالاتری دارند. همچنین از این کولرهای گازی بیشتر در مکان های عمومی و سالن های بزرگ استفاده می شود و بیشتر در مکان های عمومی استفاده می شود. اگر متوجه شده اید، اکثر بیمارستان ها، بخش ها، کتابخانه ها و غیره. از این نوع کولر گازی استفاده می کند. این کولر گازی به صورت ایستاده در مکانی ثابت منقبض شده و روی زمین قرار می گیرد.

به کولر گازی اعتماد کنید

از طرفی کولر گازی دیواری یا اسپلیتر دیواری ابعاد کوچک تری نسبت به کولرگازی ایستاده دارند و فقط روی دیوار قابل نصب هستند. همچنین یکی از نکات دیگر این نوع کولرهای گازی نسبت به کولرهای ایستاده این است که ظرفیت کمتری دارند و برای اماکن تجاری کوچک و خانه های معمولی مناسب هستند. کولر گازی ایستاده در ظرفیت های 36000 تا 120000 و کولر گازی دیواری در ظرفیت های 9000 تا 36000 طراحی و تولید می شوند. یکی دیگر از تفاوت های کولر گازی ایستاده و دیواری مصرف انرژی آنهاست. از آنجایی که کولرهای گازی دیواری ظرفیت کمتری را ارائه می دهند، بنابراین برق کمتری مصرف می کنند. اما کولرگازی های ایستاده به دلیل ظرفیت زیادی که ارائه می دهند، برق بیشتری مصرف می کنند.

مصرف گاز کولرهای گازی ایستاده

در کولرهای گازی ایستاده از مبردهای R22 و R410A برای تولید سرما استفاده می شود در حالی که مدل های معمولی عمدتا از گاز R22 و مدل های اینورتر نیز از مبرد R410A استفاده می کنند. همچنین در این نوع کولر گازی بیشتر از کمپرسورهای روتاری و اسکرول استفاده می شود که نسبت به مدل پیستونی قدرتمندتر بوده و عملکرد بهتری را ارائه می دهند. همچنین نکته دیگر در مورد کولر گازی های ایستاده این است که این مدل از کولرگازی ها از کمپرسورهای روتاری استفاده می کنند که البته در برخی مدل های دیگر این محصول نیز از نوع اسکرول استفاده شده است. مدل هایی که از این نوع کمپرسور استفاده می کنند نسبت به مدل های پیستونی کارایی بهتری دارند و دوام بیشتری دارند و به همین دلیل محبوبیت بیشتری در بین مصرف کنندگان دارند.

بیشتر بخوانید  نخستین جلسه دادگاه «تتلو» برگزار شد + عکس

ظرفیت کولر گازی ایستاده

ظرفیت کولرگازی ایستاده بسته به مدلی که مصرف کننده خریداری می کند متفاوت است. اما به طور کلی همانطور که در بالا ذکر شد. این کولرها معمولا بین 36000 تا 120000 ظرفیت دارند و بیشترین ظرفیت را در بین سایر انواع کولر گازی ها دارند به همین دلیل در مکان های بزرگ و عمومی مورد استفاده قرار می گیرند. لیست زیر از نظر مکان و منطقه ای که کولر گازی باید در آن قرارداد بسته شود نوشته شده است و ظرفیت تقریبی مورد نیاز برای هر منطقه را بیان می کند. مساحت بر حسب متر مربع.

  • تا 70 متر مربع با ظرفیت متناظر 36000
  • تا 80 متر مربع با ظرفیت متناظر 45000
  • تا 120 متر مربع با ظرفیت متناظر 60000
  • 150 متر مربع و بیشتر ظرفیت مناسب 90000

ترازوهای فوق تقریبی بوده و هیچ استانداردی را بیان نمی کنند اما به طور کلی و با توجه به اصول فنی که اکثر نصابان کولرگازی رعایت می کنند ترازو بالا ترازو ایده آل و مناسبی برای نصب کولرگازی می باشد.

کولر گازی قابل حمل

بهترین برندهای کولر گازی موجود در بازار

همانطور که گفته شد برندهای مختلفی از کولر گازی در بازار وجود دارد که بسته به بودجه و نیاز ما انتخاب درستی را انجام می دهند. کالاهای خوب و بد همیشه در بازار موجود است، بنابراین با توجه به نظرات خریداران و کاربران این محصول می توان بهترین برندهای کولر گازی موجود در بازار را یافت. بهترین برندهای این نوع کولر گازی موجود در بازار عبارتند از:

  • کولر گازی مدل هایسنس
  • کولر گازی جی پلاس
  • کولر گازی مدل TCL
  • کولر گازی سامسونگ
  • کولر گازی ایران رادیاتور
بیشتر بخوانید  جزئیات گفتگو جو بایدن و ولادیمیر پوتین | آمریکا تصمیمی برای مذاکره ندارد

برای خرید کولر گازی همیشه بهتر است در این زمینه بیشتر تحقیق کنید. به خصوص اگر خرید به صورت آنلاین انجام می شود، بهتر است همیشه از نظرات مشتریان در این زمینه استفاده کنید. همچنین بهتر است در هنگام خرید کولر گازی ایستاده از کسانی که استفاده از این محصول را تجربه کرده اند سوال بپرسید و نظرات آنها را در نظر بگیرید. اگر خانه و اتاق نشیمن شما بزرگ است یا می خواهید کولرگازی مناسب برای اتاق نشیمن یا مکان عمومی خود بخرید، همیشه از مدل ایستاده استفاده کنید. استفاده از مدل های دیگر ممکن است پاسخگوی نیاز شما نباشد و از خرید آن پشیمان شوید. این تنها زمانی صادق است که فضای شما بسیار بزرگ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید