بهترین و بدترین زمان خوردن این میوه پرطرفدار



آنچه دیگران می خوانند:


طبق اخبار شما: موز یکی از میوه های مغذی است، شاید همه ما فکر می کنیم زمان خوردن موز روی روحیه ما تاثیر می گذارد؟ بله فرق می کند، زمان خوردن این میوه در مفید یا مضر بودن آن تاثیر دارد.

خوردن موز در صبحانه خوب است یا بد؟

موز سالم و مغذی است و به تقویت انرژی صبحگاهی کمک می‌کند، اما دلیلی غیرمعمول برای این وجود دارد. اگر از آن روزهایی است که عجله دارید و موز گزینه ای عالی به نظر می رسد، حتما این قسمت سلامت تغذیه ای نمناک را بخوانید.

موز میوه‌ای سالم و مغذی است که به افزایش انرژی صبحگاهی کمک می‌کند، اما با کمال تعجب، به گفته متخصصان تغذیه، این میوه تنها میوه زرد رنگی است که بدترین انتخاب برای صبحانه محسوب می‌شود.

اگرچه آنها سرشار از پتاسیم، فیبر و منیزیم هستند، اما گزینه مناسبی برای اولین وعده غذایی روز نیستند.

دلیل عدم مصرف موز در صبحانه

موز از 25 درصد قند طبیعی تشکیل شده است و به گفته دکتر داریل گیفر: وقتی به تنهایی برای صبحانه خورده می شود، اسید و قند زیادی تولید می کند، اما به اندازه ای نیست که در نتیجه احساس سیری شما را تا ظهر سیر نگه دارد. شما احساس ضعف و گرسنگی دائمی می کنید و به میان وعده روی می آورید این باعث افزایش سطح قند خون می شود و زمینه ای برای ذخیره چربی فراهم می کند.

بیشتر بخوانید  آخرین عکس از ساختمان پلاسکو قبل از ریزش | مصاحبه با یک آتش‌نشان حاضر در پلاسکو

زمانی که موز هضم می شود میزان اسید آن نیز باعث سوء هاضمه یا سوزش معده می شود، بنابراین توصیه می شود آن را به تنهایی مصرف نکنید و از خواص موز در صبح استفاده کنید.

مگر اینکه با سایر غذاهای حاوی چربی های سالم ترکیب شود که به طور موقت شما را سیر می کند. اما به طور کلی به زودی احساس خواب آلودگی و سنگینی می کنید.

خوردن موز در شب خوب است یا بد؟

همه ما می دانیم و شنیده ایم که باید از مصرف میوه ها در شب به خصوص موز پرهیز کرد و بدون جست و جوی قوانین و توضیحات آن آن را پذیرفتیم و هرگز از خود نپرسیدیم که چرا خوردن موز در شب بد و مضر است؟

موز میوه ای است که سرشار از مواد مغذی است و نشان دهنده یک بسته کامل از مواد مغذی و مواد معدنی مناسب برای بدن انسان است. طبق آیورودا (طب سنتی هند)، خوردن موز در شب ناامن یا خطرناک نیست. اما برای افرادی که سرماخوردگی یا سرفه دارند بهتر است از مصرف آن خودداری کنند زیرا باعث تشدید علائم می شود.

بالاخره زمان مناسب برای خوردن موز چه زمانی است؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که به طور کلی از این مقاله اینطور فهمیده می شود که خوردن میوه موز در عصر و عصر توصیه می شود و دارای خواصی است که در ادامه قسمت سلامتی مرطوب به آن اشاره کرده ایم. به خاطر داشته باشید که وزن موز دلیلی است که متخصصان تغذیه مصرف آن را درست قبل از خواب مضر می دانند.

بیشتر بخوانید  لزوم توجه به ابعاد معرفتی و فرهنگی قیام عاشورا در عزاداری‌های حسینی

هضم میوه موز زمان زیادی طول می کشد و همچنین می تواند باعث تنبلی شود. متخصصان تغذیه می گویند موز سالم و انرژی زا است، اما فقط کسانی که از سرماخوردگی و گلودرد، آسم و سینوس رنج می برند باید از خوردن آن در عصر خودداری کنند.

فواید خوردن موز در بعد از ظهر و عصر

خوردن موز بعد از ظهر به خصوص بعد از ورزش بسیار مفید و راحت است و فوایدی دارد که در ادامه خواهید خواند.

به اسید معده کمک می کند

طبق یک تحقیق، موز گزینه مناسبی برای کسانی است که از غذاهای خیابانی و ادویه جات زیاد استفاده می کنند، خوردن یک موز بعد از این غذاها دمای بدن را کاهش می دهد و حتی از زخم معده جلوگیری می کند.

باعث خواب می شود

موز سرشار از پتاسیم است و به آرامش عضلات بعد از یک روز سخت کمک می کند. خوردن یک یا دو عدد موز در اواخر شب یا عصر به بدن شما کمک می کند تا برای خواب آماده شود.

بر اساس گزارش ها: یک موز بزرگ حاوی 487 میلی گرم پتاسیم است که حدود 10 درصد از مصرف روزانه مورد نیاز بدن یک بزرگسال را تامین می کند.

باعث چاقی نمی شود

یک موز فقط 150 کالری دارد. بنابراین اگر می خواهید شامی کمتر از 500 کالری داشته باشید، دو عدد موز و یک فنجان شیر بدون چربی ایده آل هستند.

کاهش اشتها و میل به شیرینی جات

اگر در اواخر شب میل به شیرینی دارید، خوردن موز می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای اجتناب از مصرف غذاهای شیرین و پر کالری باشد.

بیشتر بخوانید  یک میلیارد ماشین در تهران

موز همچنین به اندازه کافی شیرین است که حواس شما را ارضا کند و همچنین سرشار از ویتامین و فیبر است.

نتیجه

موز سرشار از مواد مغذی است و همچنین باعث خواب‌آلودگی می‌شود، بنابراین یکی از بهترین زمان‌های روز برای خوردن موز، عصر و عصر است، به شرطی که فاصله بین خوردن و خواب رعایت شود، بنابراین مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما کسانی که مستعد ابتلا به آسم و سرماخوردگی هستند باید از مصرف آن در شب خودداری کنند.


دیدگاهتان را بنویسید