مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید
بهترین وکلای ملکی در استان البرز

بهترین وکلای ملکی در استان البرز

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله

علم حقوق آنچنان وسیع و گسترده شده است که تمام وکلا به‌صورت تخصصی در یک رشته خاص به وکالت مشغول شده‌اند. البته قانون‌گذار هیچ محدودیتی برای پذیرش پرونده از سوی وکلا قائل نشده و صرف پذیرش در آزمون وکلا و طی کردن دوره کارآموزی، وکیل می‌تواند هر پرونده‌ای را بپذیرد. وکیل ملکی در تهران شاخه‌ای از وکالت است که در زمینه املاک، اعم از زمین، ساختمان، باغ، ویلا و حقوق مرتبط با آنها، متخصص است. املاک به‌سبب جایگاه ویژه‌ای که در قانون دارند مورد توجه خاص وکلا و قضات هستند.

 

یک وکیل ماهر چه خصوصیاتی دارد:

وکیل ماهر، وکیلی است که مطالعه روزانه درخصوص شغل خود داشته باشد. زیرا علم‌حقوق درحال دگرگون شدن است و به‌صورت مستمر درحال اصلاح از سوی قانون‌گذار است. البته این اصلاح و دگرگونی مختص ایران و یا وکیل ملکی نیست و شامل تمام قوانین حاکم در دنیاست و همه قوانین، اعم از قوانین خانواده، ارث، املاک، بیمه و… را شامل می‌شود. به‌عنوان مثال، ۱۰ سال پیش موضوعی به‌عنوان ماشین‌های خودران وجود نداشت. اما با افزایش تکنولوژی و ورود آزمایشی خودروهای خودران به برخی از شهرهای بزرگ جهان، قوانین جدیدی به دنیای حقوق اضافه شد تا برای مشکلات پیش‌آمده در دنیای خودروها، خلا قانونی وجود نداشته باشد. بنابراین یک وکیل ماهر، وکیلی است که مطالعه روزانه در‌خصوص قوانین جدید یا اصلاحات مرتبط با آن‌را داشته باشد.

ویژگی دیگر یک وکیل ماهر

قدرت بیان و تسلط او بر گفتار و نوشتار است، زیرا مادامی‌که بیانی شیوا و خالی از ابهام نداشته باشد، نمی‌تواند در محضر دادگاه از حقوق موکل خود دفاع کند. ویژگی بعدی، ریزبینی و نکته‌سنجی است. یک وکیل نکته‌سنج می‌داند چه‌وقت، چه‌حرفی بزند! زیرا در دنیای حقوق، هر کلمه بار حقوقی خاص خود را دارد و یک ویرگول ممکن‌ است معنای یک جمله یا متن را دگرگون کند! مصداق این ادعا، عبارت معروف «بخشش لازم نیست اعدامش کنید» است.

بیشتر بخوانید  کدام خودروها را می توان 10 میلیون تومان خرید؟!

 

وظایف یک وکیل ملکی در تهران چیست:

همان‌طور که قبلا گفتیم، املاک به‌سبب قوانین متفاوت خود، مورد توجه خاص قانون‌گذار است و یک وکیل ملکی در تهران وظیفه دارد در وهله اول احاطه کاملی به‌قوانین مختص املاک داشته باشد. آگاهی از نقص‌ها و ابهام‌های احتمالی مواد قانونی از سوی وکیل، می‌تواند راه را بر سوءاستفاده قانون‌گریزان ببندد. وکیلی که در حوزه املاک مبادرت به انجام وکالت می‌کند، بایستی از تمامی حقوق قانونی موکل خود در جلسه‌دادرسی دفاع کند. به‌عنوان مثال، ممکن است شخص خواهان اطلاع کاملی از حقوق خود نداشته باشد و این وظیفه وکیل ملکی است که در جلسه مشاوره خود، تمام حقوق ناشی از قانون و قرارداد را به موکل خود یادآوری کند. زیرا قوانین چنان پیچیده هستند و استنباط و استدلال‌های از آن، چنان مبهم‌اند که هرکسی نمی‌تواند اشراف کاملی به موادقانونی داشته باشد.

 

ویژگی یک وکیل ملکی متخصص چیست:

وکیل ملکی متخصص، باید از ابتدای موضوع، درک کامل و صحیحی از اتفاق پیش‌آمده داشته باشد و با حوصله به تمام اظهارات موکل خود گوش دهد. در مرحله دوم، وکیل می‌بایست اسناد، مدارک، مستندات و دیگر ادله لازم را از موکل خود طلب کند. این‌کار باعث می‌شود ذیحق بودن موکل خود را احراز کند. زیرا عده‌ای صرف یک قرارداد، گمان می‌کنند ذیحق هستند ولی از نظر قانون ممکن است محق بودن او احراز نگردد. احراز ذینفع بودن یا نبودن در مرحله مشاوره، برعهده وکیل ملکی است و وکیل باید با مطالعه پرونده و اطلاع و آگاهی از شواهد ارائه شده از سوی موکل، احراز کند آیا موکل ذینفع و ذیحق است یا ادله و مستندات او قابل پیگیری در دادگاه نخواهد بود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید مرجع صدور رای و حکم در دادگاه و در رأس آن قاضی است.

بیشتر بخوانید  دیالوگ جالب سمیرا حسن پور در نقش خشت در سریال جیران!

 

مجموعه وکیل پایه یک دادگستری که خود از وکلای با تجربه و متخصص وادی وکالت هستند، اداره می­شود. این مجموعه را می­توان به جرات یکی از موسسه ­های حقوقی و کیفری دانست که اولویت اول کاری خود را جلب رضایت موکلان قرار داده است. این ادعا را می­توان با استناد به رضایت 99 درصدی مراجعه­کنندگان مطرح ساخت. وکیل ملکی، وکیل خانواده، وکیل ارث و… از جمله وکلای متخصصی هستند که در مجموعه موفق وکالت تاپ مشغول به­کار هستند.

 

1-آیا ضروریست وکیل ساکن همان شهری باشد که ملک مورد تنازع واقع شده است؟ خیر! هر وکیل ملکی می­تواند بدون هیچ محدودیتی در تمام کشور پرونده ملکی قبول کند و در همان دادگاه به دفاع از موکل خود بپردازد.

2- امکان طرح دعوی با موضوع ملک در محل زندگی خود وجود دارد؟ خیر! طبق صراحت قانون، دادگاه صالح برای رسیدگی به اموال غیرمنقول، دادگاه محل وقوع ملک است. یعنی محلی که ملک در آنجاست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *