مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهترین مکمل برای کودک 14 ماهه! + نکات مهم غذایی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


غذا دادن به نوزاد چهارده ماهه و کارهایی که باید و نباید با کودک 14 ماهه انجام داد

تغذیه نقش مهمی در سلامت نوزاد دارد، بنابراین در این قسمت اطلاعاتی در مورد تغذیه نوزاد از چهارده ماهگی جمع آوری کرده ایم. امیدواریم این مقاله برای شما جالب باشد.
غذای کودکان یک تا دو ساله باید کم، اما مناسب و شامل همه گروه های غذایی باشد. همچنین میزان غذایی که کودک می تواند با توجه به اشتهای خود افزایش دهد. در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد تغذیه نوزاد 14 ماهه در اختیار شما قرار دهیم. کودکان در این سن به غذای مقوی همراه با شیر مادر نیز نیاز دارند، زیرا تغذیه در این دوران نقش مهمی در تقویت رشد جسمی و ذهنی کودک دارد.

مادرانی که فرزندانشان 13 تا 18 ماهه هستند باید به تدریج نوزاد خود را برای وعده های غذایی خانواده آماده کنند، بنابراین علاوه بر شیر مادر، برخی از غذاهای سالمی را که می خواهند به نوزادشان تغذیه کنند نیز در نظر بگیرند. بعد از هر وعده غذایی می توانید کمی آب جوشیده از قبل سرد شده به او بدهید که برای رشد و سلامت کودک مفید است.
کودک در سنین یک تا دو سالگی به غذای کم حجم و مقوی که شامل تمامی گروه های غذایی باشد نیاز دارد و در این دوران کودک همچنان از شیر مادر تغذیه می کند و از این طریق بخشی از انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن او را تامین می کند.


غذا دادن به نوزاد چهارده ماهه

یک نوزاد یک ساله حدود 30 درصد انرژی، 50 درصد پروتئین، 2 درصد آهن و 75 درصد ویتامین A را از شیر مادر دریافت می کند، اما برای دریافت سایر ویتامین ها و مواد مغذی به مواد مغذی نیاز دارد. نیازهای بدنی را به او بدهید تا روند رشد و تکامل به نحو مطلوبی انجام شود. لازم به ذکر است شیردهی با تامین آهن و برخی ویتامین ها امکان پذیر نیست، بنابراین کودک باید تا پایان 2 سالگی با تجویز پزشک از قطره آهن و مولتی ویتامین استفاده کند.
به طور کلی، تغذیه کودک ۱۴ ماهه باید شامل ۳ وعده غذایی اصلی (صبحانه، شام و ناهار) و ۲ میان وعده (حدود ۱۰ و ۱۶ ساعت) باشد.

بیشتر بخوانید  مدت زمان تعویض پوشک نوزاد

غذای کمکی برای نوزاد 14 ماهه

یک نوزاد 14 ماهه به 1100 کالری و 14 گرم پروتئین در روز نیاز دارد، هم اکنون می توانید از غذاهای پیشنهادی زیر برای تغذیه کودک خود در این دوران استفاده کنید:

2 برش نان (30 گرم یا اندازه کف دست)
نصف فنجان برنج یا پاستا پخته شده
3 میوه یا مرکبات (موز، سیب و پرتقال)
مصرف روزانه یک تخم مرغ نرم شده در شیر یا اضافه شده به غذا
60 گرم گوشت یا لوبیا پخته
سبزیجات تازه برای چیدن یا پختن در غذا.
یک و نیم لیوان بزرگ شیر (یا ماست یا بستنی)
غذای کودک باید هم غذای خانواده باشد و هم یک سوپ مخصوص که حاوی زرده تخم مرغ و کره باشد و همچنین حاوی گوشت، سبزیجات و حبوبات باشد.


غذای کمکی برای نوزاد 14 ماهه

تغذیه نوزادان از چهارده ماهگی

نکته 1: از کره بچه با وزن کم هنگام تولد استفاده کنید و همچنین برای دریافت آهن مورد نیاز او به قطره آهن یا غلات غنی از آهن نیاز دارید.
نکته 2: آب سوپ کم و غلظت آن زیاد است
نکته 3: ابتدا به یک نوزاد 14 ماهه شیر بدهید و بعد از سیر شدن به او غذا دهید.

ویژگی های نوزاد 14 ماهه

کودک چهارده ماهه مهارت های شناختی و اجتماعی کامل تری دارد در حالی که رژیم غذایی کودک چهارده ماهه تغییر می کند و می تواند سوپ و سایر غذاها را بخورد.در مورد تغذیه مناسب برای چهارده ماهگی بیشتر بخوانید. -بچه پیر سن:


مهارت های بدنی کودک

در این سن به تدریج متوجه خواهید شد که کودک دائماً در حال حرکت است و توانایی های بدنی خود را آزمایش می کند، اکنون سعی می کند روی زمین یا روی صندلی زانو بزند، همچنین سعی می کند از پله ها بالا برود، اشتیاق کودک شما بسیار فراتر از او است. توانایی ها.

بیشتر بخوانید  20 ماده غذایی سالم برای وزن گیری جنین در بارداری


غذای کودک از چهارده ماهگی


غذای کودک از چهارده ماهگی

ممکن است کودک مهارت های هماهنگی و حرکتی لازم برای هل دادن توپ را به سمت شما داشته باشد یا زمانی که توپ را برای او می فرستید سعی کنید آن را بگیرید، کودک شما می تواند حداقل 5 دقیقه با این بازی سرگرم شود.

باید بخوانید:


مهارت های شناختی و زبانی

در این سن از کودک انتظار می رود که یکی دو کلمه بگوید و دستورالعمل های ساده ای را دنبال کند. فرزند شما اکنون می تواند به نام شما و صداهای آشنا پاسخ دهد.
اکنون کودک عصبانیت خود را با جیغ زدن، گریه، نفس کشیدن و شکایت در زمانی که ناامید است ابراز می کند.


مهارتهای اجتماعی

کودک وقتی هیجان زده و خوشحال است کف می زند، می خندد و با صدای بلند می خندد.
در این سن ممکن است در مقابل غریبه ها شرم ایجاد شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *