بهترین مکان برای مودم



آنچه دیگران می خوانند:

مودم باید در مکانی باشد که سیگنال ها را به طور مساوی به محیط اطراف خود توزیع کند. از آنجایی که امواج اینترنت وای فای می تواند اثرات بیولوژیکی خطرناکی بر روی انسان و حتی سایر موجودات داشته باشد، پیشنهاد می شود مودم را در مرکز خانه قرار دهید تا میزان سیگنال در همه جهات یکسان باشد. اما مشکل اینجاست که خانه ها در بیشتر موارد دارای پلان های غیرعادی هستند و برای آنها نمی توان مرکزی را پیدا کرد که فاصله ای یکسان با اطراف داشته باشد. در این موارد، بهتر است مناطق پرکاربرد را اولویت بندی کنید. راه حل بعدی استفاده از کابل است. به عنوان مثال، اگر سیستم شما در مکانی قرار می گیرد که سیگنال وای فای ضعیف است، می توانید از کابل استفاده کنید.

رفع موانع را جدی بگیرید

سیگنال های وای فای فرکانس پایینی دارند. این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند از دیوارها عبور کنند، اما موادی مانند فلز، سنگ، آب و کاشی می توانند به طور جدی سیگنال های Wi-Fi را ضعیف و مسدود کنند. توجه داشته باشید که باید مودم را در جایی قرار دهید که سیگنال آن از کمترین تعداد دیوار عبور کند تا به دستگاه برسد. بهتر است مودم را روی میز یا قفسه کتاب قرار دهید. این به جلوگیری از مسدود کردن سیگنال‌های قطعات بزرگ مبلمان کمک می‌کند. اما برای افرادی که خانه های دو طبقه دارند یک استثنا وجود دارد. اگر در خانه ای دو طبقه زندگی می کنید و قصد دارید در هر دو طبقه از یک مودم استفاده کنید، بهتر است مودم را در مرکز طبقه دوم و نزدیک سقف طبقه اول قرار دهید.

بیشتر بخوانید  افرادی که کرونا گرفته‌اند، چه زمان دوز سوم تزریق کنند؟

از برخی وسایل الکترونیکی خودداری کنید

اگر مرکز خانه شما آشپزخانه است، به دلیل وجود تشعشعات مایکروویو در محیط، نباید مودم را در آشپزخانه قرار دهید. تشعشعاتی که توسط اجاق مایکروویو برای پختن غذا ارسال می شود، تقریباً با طول موج سیگنال های Wi-Fi است که باعث تداخل بین امواج می شود. تلویزیون و کامپیوتر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همچنین بهتر است مودم را در کنار تلفن های بی سیم قرار ندهید زیرا این دستگاه ها از طول موج های مشابه مودم های وای فای استفاده می کنند.

همه ما از مضرات این تشعشعات آگاه هستیم، اما صحبت در مورد حذف کامل شبکه Wi-Fi غیر منطقی و غیرعملی است. زیرا بیشتر مشاغل روزانه ما به اینترنت وابسته است. بنابراین سعی کنید مودم را در مرکز خانه قرار دهید و اگر کامپیوتر در اتاق خواب شما است، آن را به کابل مودم وصل کنید و یادتان باشد شب ها آن را خاموش کنید.


دیدگاهتان را بنویسید