مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهترین مدل کوتاهی مو مناسب با انواع فرم و شکل صورت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بهترین مدل مو برای انواع فرم صورت


سر هر کسی ظاهرا گرد است اما وقتی صحبت از فرم صورت می شود شکل سر و صورت فقط به گردی محدود نمی شود؛ ممکن است به شکل مستطیل یا مثلث باشند! فهمیدن تفاوت های ظریف این اشکال ممکن است مشکل باشد. اما خوشبختانه ترفندی برای این کار وجود دارد.


فیلیپ بار، مدیر خلاق سالن فردریک فکای در پالم بیچ فلوریدا به مجله آلور گفت:


ابتدا، موهایتان را کاملا به عقب بکشید تا شکل کلی صورتتان مشخص شود و بعد طرح کلی صورتتان را با چیزی قابل شستشو مثل رژلب روی آینه بکشید. با مشخص کردن عریض ترین قسمت صورتتان، شکل فک و طول کلی صورتتان، می توانید شکل صورتتان را فوری کشف کنید.


حالا می توانید مدل مویی که اساسا و به طور ایده آل مناسب شکل صورت شما است انتخاب کنید. در این مقاله چند انتخاب برای انواع فرم های صورت جمع آوری کرده ایم.


بهترین مدل مو برای فرم صورت بیضی


این فرم از همه کاربردی تر است. خبر خوب برای دوستانی با صورت بیضی شکل اینکه فرم صورت شما از آسان ترین اشکال برای کوتاهی مو است. شارلوت منشاه، آرایشگر مو برنده جایزه afro hair به ماهنامه Marie Claire گفت: “این فرم صورت تقریبا با هر نوع کوتاهی مو از خیلی کوتاه، کوتاهی تا چانه یا شانه هماهنگی دارد.”

اگر موهای کمی بلندتر را ترجیح می دهید می توانید مطمئن باشید که باز هم به این فرم صورت می آید.


سم برنت، صاحب و مدیر مبتکر سالن hare & bone به مطبوعات گفت: “موهایی با طول متوسط که با مدلی بدون لبه های تیز کوتاه شده اگر به خوبی نگه داشته شوند پرتر و عالی به نظر می رسند”.


برنت توصیه می کند اگر مرتب با موهای وزوزی کلنجار می روید بهتر است موهایتان را بلندتر و پرتر نگه دارید، چون به این شکل می توان کنترل بیشتری روی آنها داشت.


اگر موهایتان نازک و لطیف است، احتمالا بخواهید لایه هایی بلند را روی موهایتان امتحان کنید. فقط از اضافه کردن تعداد زیادی لایه خودداری کنید چون در این صورت به گفته برنت،فقط موهای کم پشت تر و نازک تر خواهید داشت.


بهترین مدل مو برای فرم صورت بیضی

صورت بیضی شکل


بهترین مدل مو برای فرم صورت گرد


اگر صورتتان گردتر از بیضی به نظر می رسد یک استایل مربعی انتخاب کنید. شاید در این صورت بخواهید مدلی را انتخاب کنید که در کناره های صورت بلندتر به نظر می رسد و از آرایشگرتان بخواهید چند لایه را ظریفانه به آنها اضافه کند.


اگر معمولا موهایتان را فرق وسط باز نمی کنید باید آن را هم امتحان کنید.


دنیل شولت، استایلیست ارشد در سالن Cutler/Redken در صحبت با وبسایت StyleCaster به عنوان قانونی کلی به افرادی با صورت گرد توصیه می کند هر کاری که می خواهید با این لایه ها یا “در حدود خطوط کانتور” انجام دهید به شما بستگی دارد چون در هر صورت تعادل ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید  ضد آفتاب برای بارداران و کودکان


به گفته کارشناسان، بزرگ ترین اشتباهی که یک نفر با صورت گرد می تواند انجام دهد انتخاب مدل مویی گرد است. این یعنی شما هیچ وقت مدل مویی را که دقیقا رو یا بالای چانه کوتاه می شود در نظر نمی گیرید.


بهترین مدل مو برای فرم صورت گرد

صورت گرد


بهترین مدل مو برای فرم صورت مثلثی


طبق استانداردهای پیرایش زنان مای لیدی (یک کتاب درسی درباره آرایشگری زنان)، صورت های مثلثی که گاهی اوقات گلابی شکل هم نامیده می شوند صورت هایی هستند با پیشانی کوچک تر و خطوط عریض تر در قسمت چانه. با اینکه متعادل کردن فرم صورت با انواع مدل مو اهمیت دارد، این تعادل درباره موهای بافته شده مهم تر است.


مای لیدی توصیه می کند یک مدل موی بافته شده، “استخوان های گونه را شکل می دهد.” برای تعادل بیشتر فرم صورت، مدل مویی که نزدیک گوش یا حتی پشت گوش ها نگه داشته شده به صورت های مثلثی شکل بیشتر می آید.


البته این نوع مدل مو حتما نباید فقط در موهای بافته شده باشد.


افراد معروفی با صورت های مثلثی شکل مثل جنیفر لاو هویت، ویکتوریا بکهام و رشیدا جونز در متعادل کردن فرم صورتشان با استفاده از ترفندهای آسان و مد روز استاد هستند.


اگر فرم صورتتان شبیه این ستاره ها است، دقت کنید چقدر لایه های موهایشان، مدل کوتاهی لاب (مدل مویی بلندتر از مدل باب) آنها و حتی چتری هایی که نگاه ها را به استخوان های گونه جذب می کنند با ظرافت و به شکلی زیبا کار شده است.


بهترین مدل مو برای فرم صورت مثلثی

صورت مثلثی یا گلابی شکل


بهترین مدل مو برای فرم صورت قلبی


اگر صورتی قلبی شکل دارید باید هنگام انتخاب یک مدل کوتاهی مو دقت ویژه ای داشته باشید.


دنیل شولت، آرایشگر مو به وبسایت StyleCaster گفت: “چتری های کوتاه که تا کناره های پیشانی ادامه دارد، بالای سر را حتی پهن تر می کند و این فقط چتری ها نیستند که برای افرادی با صورت قلبی شکل چالش است. یک مدل موی کلوش کوتاه که در جلو بلندتر و نوک نرم و لطیف آنها به سمت چانه می رود می تواند چانه را به شکلی نامناسب باریک کند.


اما نگران نباشید، مدل های فراوانی برای انتخاب وجود دارد. شما فقط باید دقت داشته باشید مدل کوتاهی شما به قسمت های پایینی صورتتان پهنا اضافه کند و در بالاترین قسمت صورت از این پهنا کم شود.


شما باید استخوان های بالا و فوق العاده گونه هایتان را هم برجسته کنید که به گفته شولت در بین خانم هایی با این فرم صورت معمولا یک وجه تشابه است. اگر این همه نکته برای یادآوری مشکل است، ما آن را برای شما آسان تر هم می کنیم؛


مدل کوتاهی مورد علاقه تان را از مدل موهای ریس ویترسپون را انتخاب و کار موهایتان را زود تمام کنید.


بهترین مدل مو برای فرم صورت قلبی

صورت قلبی شکل


بهترین مدل مو برای فرم صورت مثلثی برعکس


با اینکه بعضی ها فکر می کنند صورت های قلبی شکل و مثلثی برعکس شکلی مشابه دارند.

بیشتر بخوانید  ترکیب چند روش برای زیبائی پوست شما


هم صورت های مثلثی برعکس، هم صورت های قلبی شکل بیشتر از اینکه پهن باشند، کشیده هستند. هر دو چانه هایی نوک تیز در خود دارند ولی صورت های قلبی شکل خط رویش مویی به شکل V دارند.


با این حال، راهنمایی های مخصوص این فرم های صورت را نمی توان به جای همدیگر استفاده کرد. مدل موهایی نامرتب یا هر چیزی با لایه های کوتاه را انتخاب نکنید چرا که به سادگی صورتی به شکل قلبی یا مثلثی برعکس را نامتناسب و بدشکل می کند. به جای آن می توانید از مدل هایی با لایه های بلند استفاده کنید.


اگر بیشتر مواقع موهایتان را خیلی کوتاه می کنید، می توانید مدل کوتاهی پیکسی (مدل مویی کوتاه در پشت و کناره ها و کمی بلندتر در بالاترین قسمت سر با چتری های خیلی کوتاه) را انتخاب کنید اما دقت داشته باشید روی قسمت تاج سر باید حجم زیادی مو باشد تا به طول موهای خیلی کوتاه شما اضافه کند.


بهترین مدل مو برای فرم صورت مثلثی برعکس

مدل مو برای فرم صورت مثلثی برعکس


بهترین مدل مو برای فرم صورت لوزی یا الماسی


مدل موی کوتاهی باب (مدل مویی متوسط یا کوتاه تا چانه و با چتری در جلو ) بهترین دوست صورت شما است. مطمئن نیستید که صورتتان الماسی شکل هست یا نه؟ در واقع پاسخ این سوال ساده تر از آن است که فکر می کنید. اگر پهن ترین قسمت صورتتان، گونه هایتان است و در قسمت پیشانی و در طول خط فکتان باریک می شود تمام معیارهای فرم صورت الماسی را دارید.


آرایشگر مو معروف، پاول لابرسکی به وبسایت Today گفت: دوتا از بهترین انتخاب ها برای این شکل صورت کوتاهی تا شانه ها یا مدل کلاسیک باب تا چانه است. این کارشناس توضیح می دهد: “وقتی یک مشتری با این فرم صورت دارم، تصمیم می گیرم فرهایی دوست داشتنی را روی گونه هایش بیاورم و بعضی از نوک موهای او را که شکل خاصی ندارند حذف کنم”.


او همچنین گفت: اضافه کردن لایه هایی کوتاه به صورتی الماسی شکل، چانه را برجسته تر می کند. درست مثل دیگر اشکال صورت، نکته اصلی برای انتخاب مدل موی مناسب برای صورت الماسی شکل در یک کلمه خلاصه می شود: تعادل.


بهترین مدل مو برای فرم صورت لوزی یا الماسی

صورت الماسی یا لوزی شکل


بهترین مدل مو برای فرم صورت مربعی


اگر صورت مربعی شکل دارید، مدلی که نرمی، لطافت و ظرافت موهای شما را نشان دهد می تواند انتخابی فوق العاده باشد. دنیل شولت می گوید: “من اغلب شنیده ام مشتری ها درباره مرز موهای پیشانی که بیش از حد معمول است یا لایه هایی که خیلی مربعی شکل کوتاه می شوند شکایت دارند. آنها احساس می کنند موهایشان تقریبا مردانه به نظر می رسد و بدون ظرافت و زنانگی است.”


شولت می گوید اگر به دنبال اضافه کردن کمی ظرافت به موهایتان هستید از آرایشگرتان لایه هایی گردتر و بافت دارتر بخواهید. با اینکه مدل موی باب نوک تیز با بیشتر نشان دادن زوایای صورتتان به شما ظاهری خشک می دهد، یک مدل موی لاب که بلندی آن تا استخوان ترقوه باشد برعکس عمل می کند و همان زوایا را کمتر یا گردتر نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  چکار کنیم تا مژه هایمان بلندتر شود؟


شولت همچنین لایه ها و چتری هایی بلند را که کمی موج دار هستند و تا کناره های پیشانی ادامه دارند برای این فرم صورت توصیه می کند.


بهترین مدل مو برای فرم صورت مربعی

صورت مربعی شکل


بهترین مدل مو برای فرم صورت مستطیلی


با فرق وسط خداحافظی کنید. شاید فکر کنید نکاتی را که برای صورت های مربعی گفته شد، می توان تقریبا برای صورت های مستطیلی شکل هم به کار گرفت. اما همیشه این طور نیست؛ این ها هنوز هم دو شکل متفاوت با خصوصیاتی متفاوت در فرم صورت هستند.


با اینکه یک خط فک مربعی، در هر دو فرم صورت دیده می شود؛ جنی استرب، آرایشگر مو می گوید صورت مستطیلی شکل، کشیده و باریک با گونه هایی برآمده است.


این آرایشگر همچنین درباره رازهای نشان دادن یک صورت مستطیلی به بهترین شکل می گوید: “هدف این است که صورتتان از آنچه هست، کشیده تر به نظر نیاید و به این منظور، باید قسمت های پرپشت مو در کوتاه کردن به پهنای صورت اضافه شود”. این یعنی شما نباید فرق وسط باز کنید، بالاترین قسمت از موهایتان حجم خیلی زیادی داشته باشد و شاید حتی بخواهید از شر موهای بلند و صافتان خلاص شوید.


شما می توانید برای مدل دادن به موهایتان، آنها را کاملا به چپ یا راست ببرید یا موج هایی ملایم به آنها بدهید. فقط چون موی بلند ممکن است به کشیدگی صورت شما اضافه کنید به این معنی نیست که باید فوری موهایتان را مدل پیکسی کوتاه کنید. موهایی کوتاه یا متوسط تا شانه می تواند برای صورت های مستطیلی بهترین مدل کوتاهی باشد.


بهترین مدل مو برای فرم صورت مستطیلی

صورت مستطیلی شکل


بهترین مدل مو برای فرم صورت دوکی شکل


اغلب صورت دوکی شکل با چهره بیضی شکل اشتباه گرفته می شود اما چند نکته قطعی برای تشخیص این دو شکل وجود دارد. بر خلاف یک صورت بیضی، صورت دوکی شکل در طول سطح و نه پهنا کشیده تر است. چانه ای باریک در این چهره غیرمعمول نیست.


اگرچه فرم کلی این صورت باریک تر است، یک صورت دوکی شکل در مقایسه با صورتی بیضی در قسمت پیشانی پهن تر است مثل کیت بکینسیل.


طبق گفته Matt Fugate، آرایشگر Kérastase در مصاحبه ای با وبسایت Business Insider، بردن موهایتان به یک طرف، تمام حجم و حرکت لازم برای موهایتان را فراهم می کند. قسمتی مورب در موها برای صورت های دوکی شکل، عالی به نظر می رسد.


اگر به مدل موهای اوایل دهه 2000 حسی نوستالژیک دارید، خوشحال باشید چرا که شکل صورت شما یکی از کمیاب ترین اشکال مقاوم در برابر زیگ زاگ کردن مو است.


اگر اهل موهای بلند و قسمت هایی پرپشت در کناره های صورتتان نیستید، موج های کوتاه روی موهای شما با توجه به شکل صورتتان زیبا به نظر می رسد.


بهترین مدل مو برای فرم صورت دوکی شکل

صورت دوکی شکل


بیشتر بخوانید:


چه نکاتی را باید قبل از کوتاهی مو رعایت کرد؟


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *