بهترین غذا برای قلب شما



● سویا
سویا کلسترول را کاهش می دهد و منبع عالی پروتئین در یک رژیم غذایی سالم برای قلب است زیرا چربی اشباع کمی دارد. از منابع طبیعی سویا مانند تمپه و توفو استفاده کنید. به عنوان مثال، شیر سویا را می توان به بلغور جو دوسر یا غلات کامل اضافه کرد. اما مراقب نمک موجود در سویای خود باشید. برخی از محصولات سویا حاوی سدیم اضافی هستند که می تواند برای فشار خون بالا مضر باشد.




ک دانه کتان
این دانه ها سرشار از فیبر، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند. این غذا را می توانید با غلات صبحانه استفاده کنید.




● نیمکت
عدس، نخود، لوبیا سفید و قرمز منابع عالی کلسیم، اسیدهای چرب امگا 3 و فیبر هستند که باید در رژیم غذایی شما جای داشته باشند.




● توت ها
زغال اخته، تمشک، توت فرنگی، توت سفید یا هر میوه توت دیگری که بیشتر دوست دارید حاوی موادی است که خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را کاهش می دهد. توت سیاه و زغال اخته به ویژه برای سلامت رگ های خونی مفید هستند.




گردو و بادام
بادام و گردو نیز سرشار از امگا 3 و چربی های غیراشباع هستند. آنها به ویژه در افزایش فیبر غذایی نقش دارند. در واقع، مانند زیتون، منبع غنی از چربی های سالم هستند.




● روغن زیتون
حاوی چربی های غیر اشباع است و کلسترول مضر خون را کاهش می دهد که خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که حتی مردانی که مستعد کلسترول بالا هستند نیز به دلیل استفاده از روغن زیتون در رژیم غذایی خود به دلیل حملات قلبی کمتر جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید  واژینوز باکتریایی چیست؟ چه علائمی دارد و چگونه آن را درمان کنیم؟

سعی کنید به جای کره از روغن زیتون خالص و کمتر فرآوری شده در آشپزی استفاده کنید.




و آووکادو
مقدار کمی آووکادو را به ساندویچ یا سالاد اسفناج اضافه کنید تا میزان چربی های سالم را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. آووکادو میزان کلسترول مضر خون را کاهش می دهد و کلسترول خوب خون را افزایش می دهد.




● بلغور جو دوسر
صبح را با بلغور جو دوسر شروع کنید. بلغور جو دوسر سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و فیبر است و به کاهش کلسترول کمک می کند.


دیدگاهتان را بنویسید