بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، همزمان با شیوع آنفلوآنزا در این فصل، طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، همزمان با واکسن آنفولانزای فصلی می توان داروهای تقویت کننده جدید ویروس کرونا را تجویز کرد. اما آیا باید هر دو تزریق را همزمان انجام داد یا آنها را جدا کرد؟ در مقاله بعدی به این سوالات پاسخ داده خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان، از جمله دکتر آنتونی فائوچی، مشاور پزشکی کاخ سفید، می‌گویند که باید به محض واجد شرایط بودن – حداقل دو ماه پس از آخرین دوز واکسن، یا سه ماه پس از آن، یک تقویت کننده کووید-19 دریافت کنید. از زمان آخرین عفونت SARS-CoV-2.

همچنین، در مصاحبه اخیر با دکتر Ashish Jha، هماهنگ‌کننده COVID-19 کاخ سفید، او توصیه کرد که برای جشن هالووین از شما محافظت کند تا مطمئن شوید که برای تعطیلات و فصل معمول ویروس زمستان محافظت می‌شوید.

زمان توصیه شده توسط دکتر ژو برای تقویت کننده با توصیه CDC برای واکسن آنفولانزا، که باید تا پایان اکتبر واکسینه شود، مطابقت دارد. و او پیشنهاد کرد که مردم هر دو ضبط را همزمان دریافت کنند. دکتر جها در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر گفت: “من واقعاً معتقدم به همین دلیل است که خدا به ما دو دست داد – یکی برای واکسن آنفولانزا و دیگری برای واکسن کووید.”

تزریق واکسن کرونا و آنفولانزا در یک روز بی خطر است. هر دو واکسن می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند – از جمله درد در محل تزریق، سردرد، تب، حالت تهوع، خستگی و درد عضلانی – بنابراین در صورت دریافت دوز دوز ممکن است احساس بیماری کنید، اما هیچ دلیل پزشکی برای اجتناب از آن وجود ندارد. این بر موارد موجود تأثیر نمی گذارد.

بیشتر بخوانید  پیشکسوت استقلال راهی بیمارستان شد

دکتر ریچارد زیمرمن، که گروه تحقیقات واکسیناسیون را در پیتسبورگ هدایت می‌کند و در هیئت مشاوره واکسن CDC خدمت کرده است، موافق است که به دلیل تعداد بالای موارد در ایالات متحده، اکنون زمان خوبی برای دریافت یک تقویت کننده COVID-19 است. (زیمرمن تقویت کننده Omicron خود را در اوایل سپتامبر دریافت کرد.) اما از نظر او، سپتامبر برای واکسن آنفولانزا کمی زود است. او می‌گوید: «در حالت ایده‌آل، واکسن‌ها باید قبل از هر فصل بیماری عفونی برنامه‌ریزی شوند. فصل آنفولانزا معمولا از دسامبر تا مارس طول می‌کشد، بنابراین من شخصا واکسن زدن را تا اکتبر یا نوامبر به تعویق انداختم.

اثربخشی واکسن آنفولانزا

یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که اثربخشی واکسن آنفولانزا هر ماه پس از واکسیناسیون حدود 10 درصد کاهش می یابد – بنابراین اگر فردی در ماه سپتامبر واکسن آنفولانزا دریافت کند، ممکن است در صورت قرار گرفتن در ماه فوریه یا مارس در برابر ویروس آسیب پذیر باشد.

مطالعه دیگری که در سال 2019 منتشر شد و به طور خاص به سالمندان پرداخت، نشان داد که اگر همه سالمندانی که به طور معمول واکسن آنفولانزا را دریافت می‌کنند در ماه اکتبر به جای اوت یا سپتامبر شروع کنند، می‌توان از بیش از 11000 مورد آنفولانزا در میان سالمندان در یک فصل عادی جلوگیری کرد. CDC می‌گوید واکسینه شدن در ماه نوامبر یا دیرتر اشکالی ندارد زیرا آنفولانزا ممکن است تا اواخر ماه مه وجود داشته باشد.

با این حال، عامل پیچیده دیگری نیز وجود دارد. دانشمندان در ایالات متحده اغلب به استرالیا نگاه می کنند که فصل آنفولانزای خاص خود را در طول بهار و تابستان ایالات متحده دارد تا پیش بینی کنند که در ایالات متحده چه اتفاقی خواهد افتاد – و استرالیا امسال یک فصل آنفولانزای اولیه غیرمعمول داشت.

بیشتر بخوانید  تاریخ اعزام به کمک زلزله زدگان هرمزگان تغییر کرد

آنفولانزا هنوز در ایالات متحده گسترده نشده است، اما بر اساس آنچه در استرالیا اتفاق افتاد، ممکن است به زودی تغییر کند. دکتر براندون وب، متخصص بیماری های عفونی در مرکز پزشکی اینترمونتین یوتا، می گوید که امسال، فکر می کنم انجام واکسن آنفولانزا در اوایل پاییز منطقی است.

دکتر زیمرمن در خاتمه می گوید: اکثر مردم نباید زیاد نگران زمان واکسیناسیون باشند. بهترین زمان برای واکسیناسیون زمانی است که واقعا آن را انجام می دهید. و اگر تزریق واکسن آنفولانزا و واکسن کووید-19 به طور همزمان تنها راهی است که می توانید هر دو را دریافت کنید، تزریق دو واکسن به طور همزمان می تواند راه حل خوبی باشد.

برای برخی افراد، مراجعه به پزشک یا مرکز پزشکی دشوار است. برای آنها، داشتن هر دو واکسن به طور همزمان ممکن است خطر کاهش محافظت در برابر ویروس را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید