بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا


همه افراد باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند، به خصوص افراد بالای 65 سال و کودکان بین 3 تا 12 سال.

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا

با تزریق سالیانه واکسن آنفولانزا اگر واکسن سالم باشد و در شرایط خوبی نگهداری شود، عموماً افراد نسبت به این بیماری مصون هستند.

رئیس مرکز بهداشت زنجان در خصوص بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا گفت: تزریق واکسن آنفولانزا در هر زمانی از سال موثر است اما بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا اواخر شهریور است. در مورد واکسن آنفولانزا، سه مرحله تولید، انعقاد و تزریق باید به درستی رعایت شود که در این صورت بین 70 تا 85 درصد از افراد محافظت می کند.

ساینی در خصوص عوارض واکسن آنفولانزا گفت: کوچکترین عوارض این واکسن آلرژی است که با برخی از این عوارض به صورت تب شدید و لرز، تورم و قرمزی در محل تزریق خود را نشان می دهد. و درد.”

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان توصیه کرد همه افراد به ویژه افراد بالای 65 سال و کودکان 3 تا 12 سال نسبت به واکسن آنفولانزا اقدام کنند. همچنین افرادی که دارای بیماری هایی مانند فشار خون، دیابت، مشکلات ریوی و کبدی، نارسایی کلیه و کم خونی هستند و همچنین تمامی کسانی که به نوعی با داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی سر و کار دارند، بهتر است این واکسن را تزریق کنند.

بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا

وی یادآور شد: تزریق این واکسن به کودکان زیر 36 ماه در 2 دوز به فاصله 45 روز تزریق می شود و هر دوز مصرفی برای این کودکان نصف دوز بزرگسالان است. همچنین برای کودکان 36 ماهه تا 12 ساله که برای اولین بار واکسینه می شوند در دو مرحله و با دوز کامل تجویز می شود اما برای افراد بالای 12 سال فقط یک بار تجویز می شود.

بیشتر بخوانید  نویراپین چیست و چرا تجویز می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید