بهترین راه های انجماد دانه های انار


برای نگهداری طولانی مدت انار می توانید گل انار یا دانه های انار را جدا کرده و منجمد کنید.

پس از 6 ماه انجماد، گوشت دانه های انار خشک می شود. پس سعی کنید قبل از 6 ماهگی آنها را مصرف کنید.

ابتدا انارهای سالم با دانه های سالم را انتخاب کنید. گل ها را جدا کنید. اگر دانه های له شده، نرم یا قهوه ای رنگ وجود دارد، آنها را بردارید. سپس داخل سینی کاغذ روغنی بریزید و دانه های انار را روی آن بچینید، دانه ها نباید به هم بچسبند.

در فریزر قرار دهید. بعد از 1 الی 2 ساعت آن ها را خارج کرده و سریع در ظرف های فریزر قرار دهید و در را تا انتها ببندید و در فریزر قرار دهید.

اگر ظروف فریزر ندارید، می توانید آنها را در کیسه های زیپ دار قرار دهید و هوا را خارج کنید. دانه های انار را زیاد روی هم نچینید. چون با استفاده از آن دچار مشکل می شوید.

روش دیگری برای نگهداری دانه های انار

راه حل دیگر برای نگهداری دانه های انار این است که دانه های انار را در بطری شیشه ای قرار دهید، به هیچ وجه خشک نمی شوند و می توانید آن ها را برای مدتی نگهداری کنید. بدون اینکه دانه اش را خشک کند

گزینه های مناسبی برای انجماد بطری های آب معدنی وجود دارد. اما همانطور که می دانید قرار دادن این بطری ها در فریزر سرطان زا است. پس از بطری های فریزر استفاده کنید.

از این دانه های انار می توانید در طول سال برای پخت و پز، تهیه اسموتی و آب انار و … استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  چهره آقای بازیگر در جشن تولد ۲۶ سالگی اش!

حتی می توانید انارها را به درستی منجمد کنید، باید از سالم بودن انارها مطمئن شوید. پس بهتر است آن را به صورت دانه ذخیره کنید.


بهترین راه های انجماد دانه های انار

نحوه استفاده از دانه های انار منجمد

برای استفاده از انار یخ زده می توانید حدود 1-2 ساعت قبل از مصرف آن را از فریزر خارج کنید تا یخ آب شود و استفاده کنید. اگر عجله دارید می توانید آن ها را در آب ولرم نه داغ قرار دهید تا یخ ها آب شوند.

برای استفاده از انار در غذا یا اسموتی نیازی به آب کردن یخ نیست. می توانید از آن به صورت یخ زده استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید