بهترین دمنوش های خواب آور



آنچه دیگران می خوانند:

اگر اختلال خواب دارید و نمی توانید به راحتی بخوابید، دمنوش های گیاهی زیادی وجود دارند که می توانند به خواب منظم کمک کنند. از این گذشته، مردم صدها سال است که از این چای ها به عنوان دارویی برای خواب با کیفیت استفاده می کنند. در این مقاله همچنین یک دمنوش خواب معرفی کرده ایم که می تواند به خواب منظم شما کمک کند.

7 چای خواب برای کمک به خواب بهتر

این دمنوش ها را برای تنظیم خواب امتحان کنید:

چای بابونه

چای بابونه یکی از بهترین دمنوش های تقویت کننده خواب است که به بهبود کیفیت خواب کمک می کند. همچنین این چای شیرین یک درمان موثر برای اختلال اضطراب فراگیر محسوب می شود.

اگرچه شواهد علمی زیادی مبنی بر موثر بودن بابونه در درمان بی خوابی وجود ندارد، اما این چای می تواند به افراد کمک کند احساس سرگیجه و بی خوابی کنند. چای بابونه نه تنها باعث خواب منظم می شود، بلکه استرس و اضطراب را نیز از بین می برد.

مقاله مرتبط: 5 چای برای بهبود قدرت جنسی + روش های طبیعی درمان

چای بادرنجبویه

چای بادرنجبویه استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد و به خواب راحت کمک می کند. در واقع، طعم این چای گیاهی از خانواده نعناع است که اغلب در رایحه درمانی استفاده می شود. اما عصاره علف لیمو می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. از طرفی چای بابونه یکی از دمنوش های خواب آور است که به کیفیت خواب شما نیز کمک می کند. همچنین، طبق تحقیقات، مکمل بادرنجبویه می تواند به کاهش افسردگی، اضطراب، استرس و اختلالات خواب در افراد مبتلا به درد مزمن قفسه سینه کمک کند.

بیشتر بخوانید  بهره برداری از ۲۴ کانال جدید دفع آب‌های سطحی در تبریز

چای ساعت شنی

یکی از بهترین دمنوش ها برای بهبود خواب را می توان دمنوش گل رز نامید. این چای به کاهش اضطراب و کیفیت خواب کمک می کند. چای گل سرخ یک راه فوق العاده برای استراحت پس از یک روز پرمشغله است. بنشینید، چای خود را بنوشید و خوابی آرام را تجربه کنید.

چای نعناع بهترین چای برای خواب است

چای خواب نعناع فاقد کافئین است و عضلات را آرام می کند. این چای همچنین به بهبود علائم سندرم روده تحریک پذیر کمک می کند. اگرچه تحقیقات زیادی در مورد چگونگی تأثیر چای نعناع بر خواب انجام نشده است، بهترین ویژگی آن این است که بدون کافئین است. بنابراین لازم نیست نگران این باشید که این نوشیدنی خواب شما را مختل کند. با این حال، تحقیقات روی روغن نعناع نشان داده است که این روغن شل کننده عضلات است. همچنین اگر از سندرم روده تحریک پذیر رنج می برید، می تواند به آرام شدن معده شما کمک کند. این یکی از ساده ترین راه ها برای رسیدن به حداکثر آرامش در طول خواب است.

ریشه سنبل الطیب

چای خواب آور ریشه سنبل الطیب در کاهش اضطراب و بهبود کیفیت خواب موثر است. قرن هاست که از این گیاه به عنوان خواب آور استفاده می شود. طبق مطالعات، ریشه سنبل الطیب می تواند به بهبود کیفیت خواب و کاهش علائم اضطراب کمک کند.

ریحان مقدس، یک چای خواب فوق العاده موثر

گیاه ریحان به کاهش استرس، اضطراب و احساس افسردگی در افراد کمک می کند. گیاه تولسی یا ریحان مقدس بومی هند است و می تواند در کاهش استرس، اضطراب و درمان افسردگی در انسان موثر باشد. همچنین می تواند به اختلالات خواب کمک کند.

بیشتر بخوانید  ریاض می گوید با دو پهپاد یمنی و دو موشک بالستیک برخورد کرد

اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس یکی از بهترین گیاهان برای کاهش استرس و درمان اضطراب است. نه تنها می توانید چای اسطوخودوس را به عنوان چای قبل از خواب بنوشید، بلکه می توانید از عطر آن در حمام و خانه خود نیز استفاده کنید. یا از آن در ترکیب لوسیون و بمب حمام استفاده کنید. اسطوخودوس تسکین دهنده است و رایحه خوبی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید