بهترین درمان کاهش وزن


درمان کاهش وزن

با دلگرم کننده به روز باشید راه های درمان کاهش وزن آن ها ملاقات می کنند.

درمان کاهش وزن

بهترین درمان کاهش وزن

درمان کاهش وزن

متخصصان تغذیه و تناسب اندام برای درمان کاهش وزن تشخیص داده اند که گرفتن شرح حال دقیق از یک فرد لاغر و یافتن علت کاهش وزن ضروری است، راه هایی برای افزایش وزن و درمان کاهش وزن و بی اشتهایی وجود دارد.

وقتی می خواهیم وزن یک فرد لاغر اندام را افزایش دهیم، مهم ترین چیز افزایش سهم توده عضلانی و بافت چربی است. پرخوری خودسرانه، حتی اگر موثر باشد، به طور کلی بافت چربی آن را افزایش می دهد که معمولاً در بدترین مکان یعنی معده تجمع می یابد.

برای تشخیص کمبود وزن در انسان، ابتدا باید BMI یا وزن ایده آلی را که از تقسیم وزن بدن فرد بر قد به دست می آید، بیابیم، به طوری که اگر BMI بین 20 تا 25 باشد، وزن یک فرد عادی بین 25 تا 30 باشد. کمی چاق، بین 30 تا 40 چاق متوسط ​​و وزن بالای 40 چاق است.

از دلایل کاهش وزن می توان به کاهش میزان انرژی دریافتی بر اساس نیاز فرد، فعالیت های زیاد، اختلال در جذب غذا، بیماری های غیرارادی مانند بیماری مزمن ریوی، افزایش ترشح تیروئید و استرس های روحی و روانی اشاره کرد. .

در موارد کاهش وزن، افراد باید به تدریج نیم کیلوگرم در هفته بر اساس توانایی خود در جلوگیری از بیماری های معده و اختلال در عملکرد قلب اضافه کنند.

این افراد باید غذاهای محرک اشتها مصرف کنند تا با افزایش تدریجی انرژی دریافتی، رژیم غذایی بتواند نیازهای فرد را برآورده کند که البته این امر به ارزیابی تغذیه ای گروه های مختلف افراد بستگی دارد.

بیشتر بخوانید  خاصیت نان چاودار (روگن) برای سلامت بدن

بررسی تاریخچه پزشکی، رژیم غذایی، کمبودهای تغذیه ای و عادات غذایی فرد اولین قدم در تعیین رژیم غذایی اوست.

پس از محاسبه انرژی مصرفی روزانه یک فرد با کاهش وزن، 500 تا 1000 کیلوکالری با توجه به شرایط فرد به مصرف روزانه او اضافه می کنیم تا وزن او افزایش یابد. البته 10 تا 15 درصد این کالری باید از مصرف غذاهای پروتئینی و چربی های غیراشباع باشد.

فردی که می خواهد روزانه 500 کیلوکالری در طول روز مصرف کند باید یک موز، یک لیوان شیر و بستنی، دو تکه نان کنار نانی که خورده و 30 گرم پنیر بخورد که البته طبق ذائقه می تواند جایگزینی برای هر یک از این غذاها در نظر گرفته شده است.

افرادی که به دلیل استرس و اضطراب مغز دچار کمبود وزن هستند باید در محیطی کاملا آرام و به دور از اضطراب ذهنی غذا بخورند.

مصرف داروها و پودرهای تهیه شده در داروخانه ها یا عطاری ها برای رسیدن به وزن ایده آل باید کاملا بر اساس اصول تحقیقاتی و علمی باشد در غیر این صورت در کوتاه مدت یا بلند مدت عوارضی را به همراه خواهند داشت.

بدن ما آزمایشگاهی نیست که بخواهد بی اشتهایی و کاهش وزن را با نسخه درمان کند، بی اشتهایی اگرچه می تواند عامل کاهش وزن باشد، اما در بیشتر موارد نشانه یک علت مهم دیگر است.

و به سادگی حل مشکل بی اشتهایی و نادیده گرفتن علت اصلی بی اشتهایی بسیار خطرناک تر است و زمان طلایی را برای رسیدن به هدف از دست می دهد.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه روغن زالو اصل در خانه

دکتر رضا راستمانش معتقد بود که علت بی اشتهایی عصبی، روانی یا فیزیولوژیکی است. بسته به علت، درمان بی اشتهایی نیز متفاوت است. تهیه صبحانه های جذاب به حل این مشکل کمک می کند. برخی با صبحانه سرد اشتهای خود را افزایش می دهند و برخی با صبحانه و غذای گرم! باید روش های مختلفی را امتحان کنید.

همچنین زمان صبحانه را تغییر دهید تا با تغییر دمای غذای صبحانه و تغییر ساعت صبحانه، متوجه شوید که کدام یک با ذائقه شما مطابقت دارد. با یافتن علت توسط متخصص تغذیه با تجربه می توانید به نتایج بهتری برسید.

برخلاف رژیم‌های غذایی برای چاقی، رژیم‌هایی که برای افراد لاغر برای افزایش وزن تجویز می‌شوند، طولانی‌مدت هستند و افزایش وزن یک تا سه ماه طول می‌کشد. این یک اشتباه رایج است که یک متخصص تغذیه را با این تصور که رژیم بی اثر است جایگزین کنید، یا با این تصور که نتیجه نمی دهد رژیم را با عجله ترک کنید.

خوردن زیاد به تنهایی به کاهش وزن کمک نمی کند. برخی از میوه ها، آب میوه ها، عرق کردن و عادات غذایی و سبک زندگی می توانند باعث کاهش وزن شوند. اگر فقط یک دستور برای افراد لاغر وجود داشت، باید سال ها پیش این مشکل در دنیا حل می شد.

درمان کاهش وزن

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید