بهترین برنامه های غذایی در جهان


بهترین برنامه های غذایی در جهان

بهترین برنامه های غذایی در جهان

رژیم غذایی ضد سرطان ژاپن

یکی از سالم ترین رژیم های غذایی، خوردن ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. خطر بیماری قلبی و سکته را کاهش می دهد. سبزیجات چلیپایی تخمیر شده و سویا خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهند. زیرا هورمون ها را متعادل می کند. ژاپنی ها جلبک های خوراکی مصرف می کنند. این جلبک ها حاوی مواد معدنی مانند سلنیوم و ید هستند که برای عملکرد تیروئید ضروری هستند.

رژیم غذایی مدیترانه ای برای قلب

غذاهای دریایی، سبزیجات، میوه ها و غلات کامل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند و با کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت مرتبط هستند. اگرچه بیشتر غذاهای مدیترانه ای حاوی پنیر و گوشت هستند، اما در حد اعتدال مصرف می شوند. روغن زیتون کلسترول خون را کاهش می دهد و با التهاب مبارزه می کند. رژیم غذایی مدیترانه ای بر مصرف ماهی های غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و غذاهای حاوی آنتی اکسیدان هایی تاکید دارد که خطر از دست دادن حافظه و عملکرد مغز را کاهش می دهد.

رژیم ایسلندی – سالم برای مغز

ایسلندی ها غذاهای ساده مانند غذاهای دریایی ساده و گوشت بره بدون چربی را ترجیح می دهند. اکثر غذاها در این کشور بدون استفاده از سموم دفع آفات تهیه می شوند، ماست حاوی باکتری های مفید است و یکی از مهم ترین مواد غذایی در برنامه غذایی روزانه این افراد است. علاوه بر این، ماهی تازه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که سلامت قلب و مغز را حفظ می کند. امگا 3 خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، سکته مغزی و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

رژیم غذایی اسکاندیناوی – سیستم گوارش را تقویت می کند

سوئدی ها مانند ایسلندی ها از محصولات لبنی تخمیر شده با کیفیت بالا استفاده می کنند که برای سیستم گوارش و سیستم ایمنی حیاتی است. اگرچه سبزیجات نقش عمده ای در این رژیم ندارند، اما غذاهای اسکاندیناوی حاوی مواد سالمی هستند. میوه توت که سرشار از آنتی اکسیدان است، یکی از محبوب ترین میوه ها در میان سوئدی هاست. کربوهیدرات های تصفیه نشده مانند نان چاودار در این کشور به طور گسترده مصرف می شود. چاودار سرشار از فیبر است و باعث می شود فرد برای مدت طولانی احساس سیری کند.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد بیماری عروق کرونر (CHD)

بهترین برنامه های غذایی در جهان

رژیم غذایی اتیوپی – کاهش خطر ابتلا به سرطان روده

غذای ساکنان این کشور کم چرب و سرشار از مواد مغذی از جمله غلات است و در تهیه اکثر غذاها از نوعی غلات سبوس دار سرشار از فیبر، آهن، پروتئین و کلسیم استفاده می شود. غلات نقش مهمی در حفظ سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده دارند.

رژیم غذایی چینی – سیری طولانی مدت و حفظ وزن

مردم این کشور از چوب برای غذا استفاده می کنند. استفاده از چاپستیک می تواند روند غذا خوردن را کند کند. در نتیجه میزان غذای مصرفی کاهش می یابد. به گفته متخصصان، هضم غذا از دهان شروع می شود و با جویدن آنزیم بزاق در دهان با غذا مخلوط می شود. هر چه بیشتر بجوید،

ذرات کوچکتر و راحت تر هضم خواهند شد. این بدان معنی است که مواد مغذی بیشتری جذب می شوند. از طرفی در هر خانه چینی چای سبز یافت می شود که نوشیدنی مورد علاقه آنهاست. چای سبز سموم را دفع می کند و به هضم غذا کمک می کند. علاوه بر این، با رادیکال های آزاد که سرطان زا هستند و باعث بیماری قلبی می شوند، مبارزه می کند.

رژیم غذایی هندی – ضد التهاب و نیروبخش

غذای هندی حاوی ادویه های مختلفی است که نه تنها به غذا طعم و رنگ می دهد، بلکه خواص بسیاری نیز دارد. زردچوبه اثر ضد التهابی قابل توجهی دارد و علائم سندرم بی قراری روده را کاهش می دهد.زنجبیل در رفع مشکلات معده بسیار موثر است. علاوه بر این باعث تسکین معده می شود. هندی ها برای ایجاد نشاط، دوغ تهیه شده از ماست را با طعم نعناع یا انبه می خورند.

بیشتر بخوانید  چقدر با کاستی های فست فود آشنا هستید؟

سرشار از باکتری های مفیدی است که به هضم غذا کمک می کنند.غذاهای بدون کالری می توانند به کسانی که می خواهند وزن کم کنند کمک کند زیرا کالری کمی دارند و بدن مجبور به ذخیره انرژی است.ممکن است با شنیدن کالری صفر تعجب کنید. زیرا تمام موادی که خورده می شود

حتما کالری دارند ولی یک کالری کم و دیگری زیاد است و هیچ ماده ای وجود ندارد که کالری آن صفر باشد غذای روزانه با توجه به کالری که دارد به بدن نیرو می دهد. حالا بیایید ببینیم کدام غذاها کالری صفر دارند. غذاهای بدون کالری یا منفی به غذاهایی گفته می شود که کالری و انرژی بسیار کمی دارند و بدن همان مقدار انرژی را که با مصرف آنها مصرف می کند جذب می کند. باید برای هضم و جذب آنها استفاده شود این نوع غذاها به کسانی که می خواهند لاغر شوند کمک می کند.

بهترین برنامه های غذایی در جهان

آنها کمک می کنند زیرا کالری کمی دارند و بدن مجبور است از انرژی ذخیره شده همراه با آنها استفاده کند.در مورد نحوه پیروی از یک رژیم غذایی بدون کالری نظرات مختلفی وجود دارد. برخی از محققان بر این باورند که به هیچ وجه دردی ندارد و کاری جز آسیب به بدن نخواهد داشت. برخی دیگر بر این باورند که اثربخشی و کارایی این نوع رژیم به مواد غذایی مصرف شده در رژیم غذایی بستگی دارد. به عبارت دیگر این غذاها کاملاً بدون کالری هستند.

با این تفاوت که همین درصد انرژی موجود در این غذاها صرف هضم و جذب این نوع غذاها در بدن می شود، بنابراین نمی توان ادعا کرد که این غذاها کم کالری هستند. با این حال، تحقیقات جدید در مورد “کرفس” نشان می دهد که این گیاه به سختی هضم می شود و خیلی دیر جذب می شود.

به همین دلیل مقدار انرژی آزاد شده بسیار کمتر از انرژی مصرفی برای هضم است. پس می توان گفت کرفس کالری منفی دارد البته هنوز نمی توان به طور قطعی گفت که غذاهایی با کالری منفی وجود دارد و نمی توان گفت که این موضوع صحت دارد یا به عنوان یک نظریه رد می شود. برای اثبات این نظریه به تحقیقات بیشتری نیاز است. با این حال، ما فقط می توانیم تاکید کنیم که مصرف غذاهایی که کالری بالایی ندارند،

بیشتر بخوانید  همه چیز درمورد رژیم لاغری اتکینز + برنامه غذایی و لیست غذا ها

این به افراد امکان کاهش وزن را می دهد و این به خودی خود می تواند گزینه مثبتی برای شروع ایده آل کاهش وزن دائمی در نظر گرفته شود.لیست زیر غذاهایی را نشان می دهد که به نظر می رسد کالری منفی دارند. نکته بسیار مهمی که در این بین باید بر آن تاکید کرد

همیشه به خاطر داشته باشید که بدن به مقدار مشخصی کالری نیاز دارد تا بتواند سالم بماند و به فعالیت های روزانه خود ادامه دهد. خوردن بیش از حد میوه ها، سبزیجات یا گیاهانی که کالری منفی دارند می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما آنها فقط باید بخشی از رژیم غذایی روزانه شما باشند. هرگز رژیم غذایی متعادل را فراموش نکنید.

لیست سبزیجاتی که کالری منفی دارند:

– مارچوبه، بادمجان، کلم بروکلی، کلم، هویج، گل کلم – کرفس، کاسنی، شاهی، خیار، رازیانه، کدو سبز، گوجه فرنگی – تره فرنگی، کاهو، ترب، پاپریکا، تربچه، اسفناج، چغندر

میوه هایی که کالری منفی دارند:

– زردآلو، شاه توت، شاه توت، ترنج، گوجه سبز – گریپ فروت، گلابی، گرم، لیمو، پرتقال – خربزه، هلو، آلو، تمشک، ریواس – توت فرنگی، ماندارین، هندوانه با مخلوط کردن مواد غذایی دارای کالری منفی با منبع خوب پروتئین ، نه تنها می توانید اشتهای خود را کنترل کنید، بلکه متابولیسم خود را نیز افزایش خواهید داد. در این شرایط بدن می تواند با ذخیره آمینو اسیدهای لازم از کاهش توده عضلانی جلوگیری کند.

مجموعه: مجله اینترنتی تشویقی


دیدگاهتان را بنویسید