مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بهترین اسباب بازی برای کودکان و نوزادان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



بررسی تاثیر اسباب بازی بر روحیه کودک


همه ما می خواهیم کودکانی سالم و باهوش داشته باشیم. اما به این دقت نمی کنیم که وسائل بازی چه تاثیری روی هوش و مهارت های کودکمان می گذارد. به شما قول می دهم که کودک شما هم اکنون با هرچیزی که درگیر بازی است، آینده ی خود را با آن می سازد. از این رو انتخاب اسباب بازی یکی از مهم ترین مباحثی است که والدین باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند. ما در ادامه در خصوص اهمیت اسباب بازی ها صحبت خواهیم نمود و در نهایت تقسیم بندی کلی اسباب بازی ها را برای شما مشخص می کنیم تا بتوانید درک بهتری از موضوع داشته باشید.


اهمیت اسباب بازی ها


همان طور که می دانیم کار بچه ها در کودکی، بازی با اسباب بازی هایشان است. انتخاب یک اسباب بازی مناسب برای کودکان می تواند در آینده ی آن ها به شدت تاثیر گذار باشد.


شاید پیش خودتان بگویید که اسباب بازی نوزاد ما چه اهمیتی دارد؟ او که هنوز خیلی کوچک است؟اینجا به شما پاسخش را خواهم داد.وسائل بازی کودک ما می تواند او را در آینده تبدیل به یک نابغه کند یا نکند! شاید عجیب به نظر برسد اما طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد آمریکا این مورد حقیقت دارد.


تحقیق شده است که کودکانی که اسباب بازی کمی در دوران کودکی داشته اند و به قول خودمان “کودکی نکرده اند”، در سنین بالاتر دچار کمبود عاطفی و استرس های بسیار شده اند. این تحقیقات به ما نشان می دهد که وسایل بازی کودک شما می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد.

بیشتر بخوانید  کلمه با (پـ،پ) برای کلاس اول دبستان


آشنایی با انواع اسباب بازی ها در بازار


در حالت کلی در بازار فروش اسباب بازی ها می توان آن ها را به دو دسته باز و بسته تقسیم بندی نمود که در ادامه اطلاعات کامل تری در این خصوص کسب خواهید کرد. توجه داشته باشید که این نوع از تقسیم بندی ها بر اساس نوع اسباب بازی ها مشخص خواهند شد. سایت مادران دسته بندی بسیار خوبی از انواع بازی ها را در منو خود قرار داده است که اکثر اوقات برای دیدن مدل های روز به آن مراجعه میکنم، پیشنهاد میکنم بعد از به پایان رساندن مطالعه این مقاله سری به آن بزنید.


1- اسباب بازی های بسته


اسباب بازی هایی هستند که صرفا برای سرگرمی کودک استفاده می شوند و باعث رشد او نمی شوند. این گونه اسباب بازی ها شامل عروسک هایی که آواز می خوانند، برای سرگرمی کودک و نوزاد شما بهترین گزینه هستند.


اسباب بازی های بسته با کودک شما بزرگ نمی شود و همراه او نخواهد بود. عمرش کوتاه است و زود تمام می‎شود. یا کودک و نوزاد شما آن را خراب می کند و یا خودش از کار می افتد. در عین حال کودکان به شدت علاقه به اسباب بازی های بسته دارند. پس این گونه اسباب بازی ها بهترین گزینه برای هدیه دادن و کادو دادن به کودک شماست.


بهترین اسباب بازی برای کودکان و نوزادان


2- اسباب بازی های باز


اسباب بازی های باز به کودک شما در رشد و شکوفایی استعداد هایش کمک می کند. مثل بازی های فکری، پازل، بلوک های چوبی، خانه سازی و … . در این نوع از اسباب بازی، کودک شما رشد می کند و می تواند مهارت های زیادی از جمله خلق کردن، حل مسئله و … را بیاموزد.

بیشتر بخوانید  فلورایدتراپی چیست؟ آیا فلورایدتراپی فوایدی دارد؟


بهترین اسباب بازی برای کودکان و نوزادان


آشنایی با تشک بازی به عنوان یک ابزار جدید و سرگرم کننده برای کودکان


اگر نوزاد دارید، توجه کنید که یکی از وسایل جدیدی که در عرصه سرگرمی کودک و نوزاد تولید شده و مورد استقبال خانواده ها و بخصوص مادران قرار گرفته تشک های بازی هستند که توسط شرکت های تولیدی فعال در زمینه تولید وسایل سیسمونی نوزاد تولید میشوند.


اگر شما هم به فکر این هستید که یک محیط شاد و امن و جذاب برای نوزاد خود ایجاد کنید میتوانید از تشک بازی به عنوان یک گزینه مناسب استفاده کنید. این تشک ها باعث می شود نوزاد شما به راحتی وسایل را ببیند و در بینایی او موثر است.


بدون توجه به جنسیت اسباب بازی ها، آن را برای کودک خود خریداری کنید!


بله هیچ جنسیتی نمی توان به اسباب بازی ها داد. نباید خودمان را درگیر این مسئله کنیم که آیا پسر من عروسک نباید داشته باشد؟ عروسک داشتن به هیچ وجه برای کودک شما که پسر باشد، بد نیست. زیرا همه چیز برای کودکان خارق العاده است. بهتر است کودک خود را محدود نکنیم تا او بتواند اسباب بازی مورد علاقه‎ی خود را انتخاب کند.


بر خلاف تصور ما برای کودک شما فرقی ندارد که عروسک در دستش باشد یا ماشین! او فقط می خواهد هر نوع اسباب بازی ای را امتحان کند. برای او مهم است که وسیله ی بازی او جذاب باشد و همانی باشد که می خواهد. شما هم به عنوان یک مادر بهتر است وسایل بازی مناسبی انتخاب کنید تا شاهد روند رشد بهتری در کودک خود باشید.

بیشتر بخوانید  مقایسه کامل قطره آهن ایرانی و خارجی برای نوزاد


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *