بنیاد برکت واکسن «MRNA» کرونا می‌سازد –



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مدیرعامل گروه دارویی برکت از تحویل ۳ میلیون واکسن کووبرکت به وزارت بهداشت خبر داد و گفت: ساخت واکسن «MRNA»کرونا به مرحله کلینیکال رسیده است.

مدیرعامل گروه دارویی برکت در مراسم طرح های توسعه‌ای پخش البرز وابسته به ستاد اجرای فرمان امام، بیان داشت:قبل از پیروز انقلاب اسلامی ۲۰ درصد داوری مورد نیاز کشور توسط شرکت‌های چند ملیتی در داخل تولید می‌شد و بقیه داروی مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شد.

وی ادامه داد:بعد از انقلاب اسلامی شرکت‌های چند ملیتی از کشور خارج شدند و اکنون بیش از ۵۰ درصد مواد اولیه دارویی کشور در داخل تولید می‌شود.

مدیر عامل گروه دارویی برکت با اشاره به موفقیت‌های این بنیاد در تهیه و توزیع دارو، افزود:می‌توانیم ادعا کنیم اگر درهای واردات دارو به کشور بسته شود ما تسلیم تحریم نخواهیم شد.

برندگی با اشاره به تلاش بنیاد برکت در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در ابتدای شیوع کرونا، ابراز داشت:در فاصله ۲۳ روز خط تولید ماسک وارد کشور شد.

وی با اشاره به چگونگی تولید واکسن کرونای کووبرکت، تصریح کرد:سناریوهای مختلفی در زمان تولید واکسن کووبرکت توسط معاندین نوشته شد و اعلام کردند توانایی تولید واکسن کرونا را ندارند.

مدیرعامل گروه دارویی برکت متذکر شد:دانشمندان داخلی را جذب کردیم و کم کم تولید واکسن کووبرکت آغاز شد.

وی اضافه کرد:تمام مطالعات حیوانی از رشد ویروس تا مطالعات در حیوانات بزرگتر و در نهایت میمون صورت گرفته و تزریق انجام شد و همان کاری را که دنیا در این خصوص انجام داد، انجام دادیم.

بیشتر بخوانید  آمار کرونا از 14 جولای 1401; کرونا جان 4 ایرانی دیگر را گرفت/ شناسایی بیش از 1000 بیمار جدید

مدیرعامل دارویی برکت با بیان اینکه ما به سازمان‌های نظارتی تاکید کردیم که نظارت بر فرآیند واکسن سازی را برای ما بیشتر انجام دهند،گفت:در این مسیر اضطراب زیادی وارد شد و در آغاز مطالعات بالینی رئیس ستاد اجرایی اعلام کرد اولین تست روی دختر بنده انجام شود.

وی یادآور شد:وقتی تست بالینی صورت گرفت باز اعلام کردند این بنیاد نمی‌تواند این کار را ادامه دهد.

برندگی با اشاره به فرایند سخت تولید واکسن کرونا،ابراز داشت:همه کار مربوط به تولید واکسن کووبرکت با جدیت و دقت اما در کمترین زمان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد:اکنون  به بایو ری اکتور ۵۰۰ لیتری رسیده‌ایم و بایوری اکتور ۶۵۰ لیتری نیز در حال آماده شدن است.

مدیرعامل دارویی برکت با اشاره به اینکه ما ۱۴تست بسیار علمی را روی واکسن انجام می‌دهیم،گفت:وقتی تست بالینی از مرز ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر در مرحله سوم گذشت مجوز مصرف واکسن توسط وزارت بهداشت صادر شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳میلیون دُز واکسن تحویل وزارت بهداشت شده است،افزود:نزدیک به دو تا سه میلیون واکسن نیز در مراحل مختلف قرار دارد.

برندگی از تلاش بنیاد برکت برای تولید واکسن به روش mrna خبر داد و گفت:اکنون این نوع را به مرحله کلینیکال رسانده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید