بند ها؛ علت اصلی بحران آب در استان خوزستان


بند ها؛  علت اصلی بحران آب در استان خوزستان

دیدارنیوز: در روزهای اخیر ، تنش آبی در استان خوزستان به اولین معضل این کشور تبدیل شده و اظهار نظرهای مختلفی در مورد علل و عوامل این تنش آبی بیان شده است. در این گزارش ، ما درباره نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در مورد علل و عوامل کمبود آب در استان خوزستان اظهار نظر می کنیم:

دولت ضعیف در ذخیره آب باران

یکی از مهمترین دلایل تنش آبی در استان خوزستان که در اظهارنظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آن اشاره شد ، ضعف در اداره دولت بویژه وزارت نیرو است. در همین رابطه سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز و عضو کمیته اجتماعی مجلس گفت: کمبود آب آشامیدنی تا حد کمبود آب کشاورزی نشانگر ضعف رهبری دولت است که در سالهای اخیر عدم ذخیره سازی و مدیریت آن را نشان داد. انتشار آب در گذشته ، ما با سیلابهای زیادی روبرو شده ایم که می تواند این تهدید را به فرصتی طلایی تبدیل کند.

خرابی سازمان محیط زیست در صورت بروز تنش آبی در استان خوزستان

عدم موفقیت سازمان حفاظت از محیط زیست یکی از دلایل تنش آبی در استان خوزستان است که توسط نماینده مردم اهواز نامگذاری شد و گفت: سازمان محیط زیست متولی اصلی منابع طبیعی کشور است. تهدید این سرزمین باید به مقامات گزارش شود. اما این کمبودها منجر به تشدید کمبود آب در کشور شده است. از مشکل گرد و غبار تا زمین در شهرهای جنوبی کشور با مدیریت صحیح سازمان محیط زیست قابل کنترل است که متأسفانه در این زمینه اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید  محمد جمشیدی به شیمیدار کوم پیوست / تیم ملی بسکتبال به کمیته انضباطی می رود؟

سد و حمل و نقل آب ، علت کمبود آب در خوزستان

محمد کعب عمیر ، نماینده مردم شوش و کره در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه متاسفانه سدها برای استان خوزستان در استان خوزستان به یک معضل تبدیل شده اند گفت: مدیریت ضعیف آب در خوزستان و انتقال آب به اصفهان دو دلیل مهم است. برای کمبود آب استان است. در سال 1997 ، علیرغم اعلام بارندگی های سیل آسا ، سازمان آب و برق خوزستان از آغاز خشکسالی خبر داد که منجر به جاری شدن سیل در اواخر سال های 1997 و 1998 شد.

وی با تأکید بر اینکه تصمیمات مربوط به مدیریت آب باید در استان اتخاذ شود ، افزود: متاسفانه مدیریت آب در استان و کشور در دست شخصی از اصفهانی به نام حاج رسولی است. وی حتی بستر و خاک را برای انتقال آب از استان خوزستان فراهم کرد.

غیر بومی؛ علت مدیریت ضعیف منابع آب

کعب عمیر یکی دیگر از دلایل خشکسالی و جاری شدن سیل در سالهای اخیر را حضور افراد غیرمقیم در هیئت حاکمه استان عنوان کرد و گفت: مسئولان سازمان آب و برق خوزستان محلی نیستند و اطلاعات کافی در زمینه جغرافیا ندارند. استان و مناطق پرخطر. “امسال و سیل سالهای گذشته.

انتقال آب در بهشت ​​آباد غیرحرفه ای است

سخنگوی مردم شوش با بیان اینکه ساخت تونل بهشت ​​آباد غیرکارشناسی است گفت: تونل آب بهشت ​​آباد 700 میلیون متر مکعب آب از استان خوزستان به استانهای دیگر منتقل کرد و باعث خسارت به استان و کشور 4500 میلیارد تن شد.

بیشتر بخوانید  تصمیم جدید ستاد ملی ویروس کرونا در مورد حضور یا عدم حضور مدارس و دانشگاه ها

بازیگران سیاسی عامل تنش آبی هستند

جلیل مختار ، نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: این حوزه آب کشور است و با استناد به محرمانه بودن مکاتبات مربوط به پروژه انتقال آب بهشت ​​آباد و سایر پروژه های انتقال آب از وزارت نیرو. از آنجا که وزارت نیرو در حال حاضر یک اتاق خصوصی از جریانات سیاسی است ، که از طریق رازداری فرآیند مدیریت آب کشور ، آینده ثبات کشور را به چالش می کشد.

افزایش توزیع آب صنعتی در استانهای مرکزی ایران از آب استان خوزستان

وی با اشاره به جدول تخصیص منابع پروژه بهشت ​​آباد که مهندس عطارزاده در تاریخ 12 سپتامبر 1989 تهیه کرده است ، توضیح داد: وی از اختصاص 580 میلیون متر مکعب بهشت ​​آباد برای مصارف شرب و صنعتی در سه استان خبر داد ، اما نه تنها این تخصیص انجام شد. سهم صنعت را از بین نمی برند ، اما با تعریف پروژه های انتقال آب در Kherson ، آنها عملاً تعداد توزیع ها را افزایش می دهند و حتی برخی موفق به توزیع آن می شوند.

آژانس بازرسی: نیازی به انتقال آب برای مصارف آشامیدنی نیست

نماینده مردم آبادان در مجلس تأکید کرد در حالی که وزارت نیرو ادعا می کند انتقال آب از کارون برای مصارف آشامیدنی است ، اما سازمان بازرسی صریحاً اعلام کرد که اصفهان برای مصارف شرب نیازی به پروژه های کورنگ سه و بهشت ​​آباد ندارد. آب کارون را به طور غیرقانونی به رودخانه زاینده رود منتقل می کند ، اما همچنین از آزادسازی حقوق آب محیط زیست یک یا دو تونل کوهرنگ خودداری می کند و حتی نمی خواهد با سازمان محیط زیست کشور مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید  گروه هایی که خوردن قرص آهن برای آن ها واجب و ضروری است

یک میلیارد متر مکعب آب در خوزستان به دلیل انتقال آب

علیرضا ورناسری غندالی ، نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی ، همچنین خاطرنشان کرد که باید جلوی اجرای سیاست های اشتباه وزارت نیرو در مدیریت آب را گرفت ، که وی اصرار بر آن داشت ، متوقف شود. وی اظهار داشت: اتفاقات اخیر نشان از اجرای یک سری سیاست های غلط از 15 سال پیش تاکنون دارد که اکنون نتایج آن مشخص شده است. این در حالی است که میزان آبرسانی در استان خوزستان حدود 16 میلیارد متر مکعب است اما مصرف آن به حدود 17 میلیارد مترمکعب. “تأمین آب زیاد در کارون باعث سقف سقف و وضعیت تأمین آب از سال به سال نامناسب شده است و امسال به دلیل خشکسالی مشکل تشدید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید