بند ها؛ علت اصلی بحران آب در استان خوزستان



به گفته سردبیراندر روزهای اخیر ، تنش آبی در استان خوزستان به اولین معضل این کشور تبدیل شده و اظهار نظرهای مختلفی در مورد علل و عوامل این تنش آبی بیان شده است. در این گزارش ، ما درباره نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در مورد علل و عوامل کمبود آب در استان خوزستان اظهار نظر می کنیم:

دولت ضعیف در ذخیره آب باران

یکی از مهمترین دلایل تنش آبی در استان خوزستان که در اظهارنظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آن اشاره شد ، ضعف در اداره دولت بویژه وزارت نیرو است. در همین رابطه سید کریم حسینی ، نماینده مردم اهواز و عضو کمیته اجتماعی مجلس گفت: کمبود آب آشامیدنی تا کمبود آب کشاورزی ضعف حاکمیت دولت را نشان می دهد که در سال های اخیر عدم مدیریت ذخیره سازی ، رهاسازی آب. سال گذشته ، با باران های سنگین روبرو شدیم که می تواند این تهدید را به فرصتی طلایی تبدیل کند.

خرابی سازمان محیط زیست در صورت بروز تنش آبی در استان خوزستان

عدم موفقیت سازمان حفاظت از محیط زیست یکی از دلایل تنش آبی در استان خوزستان است که نماینده مردم اهواز به آن اشاره کرده و می گوید: سازمان محیط زیست حافظ اصلی منابع طبیعی کشور است. بنابراین مقامات باید در مورد خشكی كشور مطلع شوند و كشور را تهدید كنند. اما این کمبودها منجر به تشدید کمبود آب در کشور شده است. از مشکل گرد و غبار تا زمین در شهرهای جنوبی کشور با مدیریت صحیح سازمان محیط زیست قابل کنترل است که متأسفانه در این زمینه اتخاذ نشده است.

بیشتر بخوانید  دانلود قسمت سوم سریال جوکر با حضور حامد آهنگی

سد و حمل و نقل آب ، علت کمبود آب در خوزستان

محمد كعب عمیر ، نماینده مردم شوش و كره در مجلس شورای اسلامی نیز اشاره كرد كه متاسفانه سدها به معضلی برای استان خوزستان در استان خوزستان تبدیل شده اند. در سال 1997 ، علی رغم اعلام وضعیت هوا به دلیل بارندگی های سیل آسا ، سازمان آب و برق خوزستان از آغاز خشکسالی خبر داد که منجر به جاری شدن سیل در اواخر سال های 1997 و 1998 شد.

وی با تأکید بر اینکه تصمیمات مدیریت آب باید در استان اتخاذ شود ، افزود: متأسفانه مدیریت آب در استان و کشور در دست شخصی اصفهانی به نام حاج رسولی است. وی حتی بستر انتقال آب از استان خوزستان را فراهم کرد. “

غیر بومی؛ علت مدیریت ضعیف منابع آب

کعب عمیر یکی دیگر از دلایل خشکسالی و سیلاب در سالهای اخیر را حضور افراد غیرمقیم در هیئت حاکمه استان عنوان کرد و گفت: “مسئولان سازمان آب و برق خوزستان محلی نیستند و شناخت کافی از جغرافیای حومه و مناطق در معرض خطر. “خشکسالی امسال و سیل سالهای گذشته.

انتقال آب در بهشت ​​آباد غیرحرفه ای است

نماینده مردم شوش با بیان اینکه ساخت تونل بهشت ​​آباد غیرکارشناسی است ، خاطرنشان کرد: تونل انتقال آب بهشت ​​آباد با انتقال 700 میلیون متر مکعب آب از استان خوزستان به سایر استان ها موجب خسارت به 4500 میلیارد تن استان و کشور

بازیگران سیاسی عامل تنش آبی هستند

جلیل مختار نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرمانه بودن مکاتبات مربوط به پروژه انتقال آب بهشت ​​آباد و سایر پروژه های انتقال آب از وزارت نیرو گفت: ورود سدها و بازیگران سیاسی در تصمیم گیری – ایجاد مناطق وزارت نیرو این یکی از چالش های حوزه آب کشور است. از آنجا که وزارت نیرو در حال حاضر یک اتاق خصوصی است ، یک جریان سیاسی که از طریق رازداری فرآیند مدیریت آب کشور ، آینده ثبات کشور را به چالش می کشد.

بیشتر بخوانید  برنامه کشتی ایران در المپیک توکیو

افزایش توزیع آب در صنعت در استانهای مرکزی ایران از آب استان خوزستان

وی با اشاره به جدول تخصیص منابع پروژه بهشت ​​آباد که مهندس عطارزاده در تاریخ 12 سپتامبر 1989 تهیه کرده است ، توضیح داد: وی از اختصاص 580 میلیون مترمکعب بهشت ​​آباد برای مصارف شرب و صنعتی در سه استان خبر داد ، اما نه تنها در این روند. توزیع ها سهم صنعت را از بین نمی برند ، اما با تعریف پروژه های انتقال آب در Kherson ، عملاً تعداد توزیع ها را افزایش می دهند. جالب اینجاست که به موازات افزایش توزیع آب از رودخانه کارون ، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان و حتی انتقال آب خزر به تئو نیز اصفهان را دنبال می کند و حتی برخی از آنها موفق به تصویب می شوند توزیع.

آژانس بازرسی: نیازی به انتقال آب برای مصارف آشامیدنی نیست

نماینده مردم آبادان در مجلس تأکید کرد در حالی که وزارت نیرو ادعا می کند انتقال آب از کارون برای مصارف آشامیدنی است ، سازمان بازرسی صریحاً در مورد عدم نیاز اصفهان به پروژه های آشامیدنی کورنگ سه و بهشت ​​آباد صحبت می کند: وزارت انرژی نه تنها آب کارون را به طور غیرقانونی به زایاندرود منتقل می کند ، بلکه از آزاد سازی حقوق زیست محیطی آب یک و دو تونل کوهرنگ خودداری می کند و حتی نمی خواهد با سازمان محیط زیست کشور مطابقت داشته باشد.

یک میلیارد متر مکعب آب در خوزستان به دلیل انتقال آب

علیرضا ورناسری گندالی نماینده مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد که باید جلوی اجرای سیاست های غلط وزارت نیرو در مدیریت آب را گرفت که وی بر آن اصرار داشت. وی اظهار داشت: اتفاقات اخیر نشان از اجرای یک سری سیاست های غلط از 15 سال پیش تاکنون دارد که اکنون نتایج آن مشخص شده است. این در حالی است که میزان آبرسانی در استان خوزستان حدود 16 میلیارد متر مکعب است اما مصرف آن به حدود 17 میلیارد متر مکعب متر است. “حمل و نقل آب در کارون باعث سقف سقف شده و وضعیت تأمین آب سال به سال نامساعد شده است و امسال به دلیل خشکسالی مشکل تشدید شده است.

بیشتر بخوانید  عکسی متفاوت و زیبا از نماز عید سعید فطر

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید