بلینکن پس از دیدار با مودی / کمک 25 میلیون دلاری به هند به کویت عزیمت کرد



به گزارش اسپوتنیک ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مورد جزئیات این دیدار با عکسی از دیدار خود با نارندرا مودی نخست وزیر هند در توییتر نوشت.

وی نوشت: “من از دیدار با نخست وزیر هند بسیار خوشحالم و تلاش های مشترک برای تعمیق مشارکت همه جانبه بین ایالات متحده و هند را بررسی کرده ایم.”

رئیس سرویس دیپلماتیک ایالات متحده افزود: مشارکت و همکاری بین ایالات متحده و هند از اهمیت استراتژیک جهانی برخوردار است.

بلینکن تأکید کرد که وی با نخست وزیر هند در مورد توسعه همکاری های دو کشور در زمینه مقابله با تاج ، مسائل امنیتی منطقه ای و تغییرات آب و هوایی گفتگو کرده است.

او قبل از جلسه گفته بود ، واشنگتن 25 میلیون دلار کمک در حمایت از تلاشهای هند علیه تاجگذاری فراهم کرده است.

وزیر امور خارجه ایالات متحده از طریق مذاکرات چهار جانبه امنیتی شامل ژاپن و استرالیا با همتای هندی خود ، از جمله روابط دوجانبه هند و اقیانوس آرام دیدار کرد.

بلینکن گفت: “این گروه یک ائتلاف نظامی نیست.” پاسخ وی در پاسخ به سوالی در مورد انتقاد چین از مذاکرات امنیتی چهار جانبه صورت گرفت.

بلینکن گفت: “این اتحادیه چهار کشور است که با هم همکاری می کنند و منابع را برای رسیدگی به موضوعات مربوط به تاج ، رونق اقتصادی ، تغییر اقلیم و امنیت دریایی افزایش می دهند.”

وی افزود که ایالات متحده 25 میلیون دلار از طریق آژانس توسعه بین المللی برای حمایت از برنامه واکسیناسیون هند فراهم می کند.

گزارش شده است که در این جلسه در مورد حقوق بشر نیز بحث و تبادل نظر شده است.

بیشتر بخوانید  چرا مختار حکومت را به امام سجاد واگذار نکرد

بلینکن همچنین از مسئله افغانستان جلوگیری می کند و می گوید: “در نهایت ، اگر افغانستان به حقوق مردم خود احترام نگذارد و علیه مردم خود جنایاتی را مرتکب شود ، دولت منزوی خواهد شد.”

وی پس از دیدار با مودی هندوستان را به مقصد کویت ترک کرد.

311311

دیدگاهتان را بنویسید