بلینکن اشاره آیت الله سیستانی به لزوم مشاهده بین المللی انتخابات در عراق را ستود


بلینین

MeetNews – خاورمیانه گزارش داد ، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه ایالات متحده ، حمایت كشور خود از عراق را ستود و اظهارات آیت الله سیستانی ، مرجع عالی دینی عراق ، درباره لزوم نظارت بین المللی بر انتخابات آینده عراق را ستود.

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای گفت: “فواد حسین ، وزیر امور خارجه عراق روز شنبه در چارچوب دور چهارم مذاکرات استراتژیک بین عراق و ایالات متحده با همتای آمریکایی خود ، بلینکن دیدار کرد.”

در این بیانیه آمده است ، طرفین در مورد اهمیت ادامه حمایت از روابط دو جانبه در همه زمینه ها و آخرین تحولات در منطقه و اهمیت تشدید رایزنی ها درباره موضوعات منطقه ای و چالش های ثبات منطقه بحث و گفتگو کردند.

رئیس سرویس دیپلماتیک عراق گفت بغداد امیدوار است از روابط دو جانبه با ایالات متحده حمایت و تقویت کند به گونه ای که استراتژی آنها را منعکس کند و بر لزوم همکاری برای دستیابی به منافع مشترک دو کشور دوست تأکید کرد.
وزرای خارجه عراق و آمریکا گفتگوهای استراتژیک بین دو کشور را بررسی و اصول توافق شده در چارچوب استراتژی را مورد تأیید قرار دادند.

از طرف دیگر ، وزیر امور خارجه ایالات متحده متذکر شد که وزارت امور خارجه در حال همکاری با کنگره برای تأمین 500 میلیون دلار برای کمک به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در سازمان ملل ، آموزش و مشاوره و تشویق عراقی ها برای شرکت گسترده در انتخابات آینده است.

وزیر امور خارجه ایالات متحده تلاش های عراق برای مبارزه با فساد و اصلاحات اقتصادی را ستود و گفت که ایالات متحده همچنان به کمک به دولت عراق در دستیابی به آینده ای امن و سعادتمند متعهد است.

بیشتر بخوانید  بلینکن: مذاکرات وین برای احیای برجام نمی تواند به طور نامحدود ادامه یابد

دیدگاهتان را بنویسید