بلیت مترو از اول اردیبهشت 1401 گران می شود



به گزارش سلام نو، مهدی شایسته اصل در این خصوص گفت: بر اساس مصوبه تغییر قیمت حمل و نقل در شهر تهران مصوب شورای اسلامی و استانداری تهران مانند سال های گذشته و پس از اخذ کلیه مجوزهای قانونی از اول. پنج شنبه مه 1401. بلیط ها با افزایش میانگین 25٪ ساخته می شوند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: افرادی که از خطوط برون شهری استفاده می کنند باید بلیط یک طرفه حومه، هشتگرد و فرودگاه امام خمینی (ره) را در ایستگاه مبدا تهیه کنند. مسافران با خرید این نوع بلیط می توانند در خطوط مختلف مترو بدون محدودیت سفر به ایستگاه مورد نظر سفر کنند.

شجسته خاطرنشان کرد: مسافران شهر زیرزمینی می توانند با خرید غیر حضوری یک بلیت مترو از طریق اپلیکیشن های مجاز معرفی شده یا دستگاه های فروش خودکار بلیت که در ایستگاه های مترو نصب شده اند، به منظور تشویق مسافران مترو به استفاده از بلیت پیش پرداخت، از تخفیف 5 درصدی برخوردار شوند. کارت ها با توجه به مسافت طی شده با تخفیف تا 20 درصد قیمت بلیط یک طرفه ارائه می شوند. همچنین مسافرانی که در هنگام خرید یا شارژ مجدد بلیط های اعتباری که به بلیط های پیش پرداخت شخصی سازی شده احراز هویت می کنند، علاوه بر تخفیف های دیگر، از تخفیف 5 درصدی برخوردار خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه مسافران دارای کارت اعتباری در هنگام ثبت نام ورود، کمترین قیمت بلیت را از کارت اعتباری دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: مسافران می توانند با توجه به مسافت طی شده، مابه التفاوت مبلغ سفر را پرداخت کنند. همچنین در صورتی که دارندگان کارت اعتباری کارت خود را در زمان خروج در دستگاه های کنترلی قرار ندهند، مابه التفاوت بالاترین قیمت کارت اعتباری از کارت اعتباری آنها کسر می شود.

بیشتر بخوانید  واکنش سخنگوی دولت به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره خیام

بر اساس اطلاعیه معاونت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تاکید کرد: شرایط به نفع گروه های خاص از جمله سالمندان، دانشجویان، دانش آموزان 50 تا 90 است. درصد تخفیف ها و کارت های ویژه جانبازان 25 درصد به بالا و معلولان به صورت رایگان و برای مدت نامحدود تعیین می شود، وی گفت: بلیت گروه های خاص از طریق سایت eticket.tehran.ir در اختیار مسافرانی قرار می گیرد. .

دیدگاهتان را بنویسید