مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بلندترین برج های دنیا/ با بلندترین آسمان خراش های دنیا آشنا شوید!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تا کنون برج بایوکی با ۳۰۴ متر ارتفاع بلندترین برج تایلند بود. در سال ۲۰۱۵ بنای آسمان‌خراشی در بانکوک، پایتخت تایلند آغاز می‌شود که ارتفاع‌ آن ۶۱۵ متر است. این آسمان‌خراش بلندترین برج جنوب شرقی آسیا خواهد بود.

کشورهای گوناگون تلاش می‌کنند اهمیت‌شان را با ساخت بلندترین برج‌ها نشان دهند. اکنون تایلند هم به صف برج‌سازان بزرگ دنیا پیوسته است. رسانه‌های تایلند گزارش داده‌اند که یک شرکت تایلندی مسئولیت بنای بلندترین آسمان‌خراش این کشور را در بانکوک، پایتخت تایلند به عهده گرفته است.

گفته می‌شود اسم کنونی این بنا که ساختمان‌اش از سال ۲۰۱۵ آغاز می‌شود “سوپربرج” است. به‌گزارش روزنامه تایلندی “بانکوک پست” قرار است عملیات ساختمانی این برج ۶۱۵ متری در سال ۲۰۲۰ میلادی پایان یابد.

شرکت ساختمانی مسئول این طرح در نظر دارد در این برج ۱۲۵ طبقه‌ای که دارای ۹۰ هزار مترمربع مساحت داخلی است، علاوه بر دفاتر تجارتی، هتل‌های شش ستاره‌ای با ۲۶۰ اتاق بسازد. همچنین در بام این مجتمع مکانی تفریحی ساخته خواهد شد.

روزنامه تایلندی “بانکوک پست” در ادامه این گزارش به نقل از یوتین بوندی چاررن، مدیر عامل شرکت سازنده نوشته است که این برج یکی از ۱۰ برج بلند دنیا خواهد بود و هزینه ساخت آن نیز حدود ۵/ ۴۳۷ میلیون یورو می‌شود.

بلندترین برج‌های جهان

بلندترین برج دنیا در دبی قرار دارد. ارتفاع این برج که “برج خلیفه” نام دارد، ۸۲۸ متر است. این آسمان‌خراشِ شهر دبی، دارای آپارتمان‌های مسکونی، هتل و دفاتر تجاری است و در سال ۲۰۱۰ پس از پنج سال کار رسما افتتاح شد.

برج شانگهای
بخشی از بنای برج شانگهای روز شنبه (۳ اوت) با مراسمی ویژه بر روی ساختمان قرار گرفت و به این ترتیب این آسمانخراش اکنون ۵۸۰ متر ارتفاع دارد. سال آینده قرار است این برج با ارتفاع نهایی ۶۳۲ متر افتتاح شود و لقب بلندترین برج چین و دومین ساختمان بلند جهان پس از برج خلیفه در دبی را به خود اختصاص دهد. البته چینی‌ها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند به زودی بلندترین آسمانخراش دنیا را هم در چین بسازند.

بیشتر بخوانید  لیست و آدرس های خانه معلم قزوین و حومه

بلندترین برج‌های جهان

سه قلوهای چینی

چهره‌ی شانگهای روز به روز دگرگون می‌شود؛ شهری در محاصره‌ی آسمانخراش‌ها و معماری مدرن. با دیدن برج شانگهای در کنار مرکز مالی جهانی شانگهای با ۴۲۹متر ارتفاع (World Financial Center) و برج جین‌مائو با ۴۲۰ متر ارتفاع (Jinmao Tower) در این شهر، ساختمان‌های دیگر کوچک و ناچیز به نظر می‌رسند.

بلندترین برج‌های جهان

تایپه ۱۰۱

برج “تایپه ۱۰۱” آسمانخراشی است با ۵۰۸ متر ارتفاع که در کشور تایوان واقع شده است. این برج پس از برج خلیفه در دبی بلندترین برج جهان به شمار می‌آمد. برج “تاپیه ۱۰۱” سال ۲۰۰۴ گشایش یافت و تا امروز به خاطر آسانسوراش که سریع‌ترین آسانسور جهان لقب گرفته، رکورددار است؛ برای رسیدن به نوک این برج به کمتر از یک دقیقه زمان نیاز است.

بلندترین برج‌های جهان

برج‌های دوقلوی پتروناس

برج‌های دوقلوی پتروناس در شهر کوالالامپور مالزی با ۴۵۲ متر ارتفاع (البته با احتساب ارتفاع آنتن‌ها) از بلندترین آسمانخراش‌های جهان و بلندترین برج دوقلوی جهان به شمار می‌روند.

بلندترین برج‌های جهان

برج‌های ایالات متحده‌ی آمریکا

تا پیش از گشایش برج‌های پتروناس، بیشترین ساختمان‌های مرتفع جهان در ایالات متحده‌ی آمریکا واقع شده بودند. ساختمان “امپایر استیت” Empire State Building در آمریکا که در سال ۱۹۳۱ افتتاح شده بود، تا پیش از ساخته شدن مرکز تجارت جهانی، به مدت ۴۱ سال عنوان بلندترین آسمان‌خراش جهان را یدک می‌کشید.

بلندترین برج‌های جهان

برج میلاد در ایران

در ایران برج میلاد در تهران که یک برج مخابراتی چندمنظوره است، با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران به شمار می‌رود.

بلندترین برج‌های جهان

آلمان و آسمانخراش‌های نه چندان بلندش

بلندترین ساختمان‌های آلمان را می‌توان در شهر فرانکفورت مشاهده کرد. اما حتی نام بلندترین آنها یعنی ساختمان کومرتس‌بانک (Commerzbank) با ۲۵۹ متر ارتفاع را هم نمی‌توان در میان ۱۰۰ ساختمان بلند جهان دید.

بیشتر بخوانید  مکان های تفریحی زیبای جهان

بلندترین برج‌های جهان

برج خلیفه در دبی

برج خلیفه یا برج دبی که در شهر دبی، در امارات متحده‌ی عربی قرار دارد، در سال ۲۰۱۰ با ۸۲۸ متر ارتفاع گشایش یافت و نام بلندترین برج جهان را به خود اختصاص داد. این برج به خاطر ارتفاع زیاد هنوز هم رکورددار است؛ مثلا به خاطر طولانی‌ترین آسانسور دنیا یا مرتفع‌ترین رستوران جهان.

پس از “برج خلیفه” برج‌های شانگهای و مکه در مقام دوم و سوم قرار دارند. ارتفاع برج شانگهای۶۳۲ متر است. این آسمان خراش بلندترین برج چین و دومین ساختمان بلند جهان پس از برج خلیفه در دبی است. البته چینی‌ها اعلام کرده‌اند که می‌خواهند به زودی بلندترین آسمانخراش دنیا را در چین بسازند.

“ابراج البیت” در شهر مکه نیز بلندترین برج ساعتی دنیا محسوب می‌شود. این برج مشرف به مسجدالحرام، قبله‌گاه مسلمانان دنیاست. ارتفاع آن ۶۰۱ متر و در سال ۲۰۱۲ تکمیل شده است. این برج حاوی یک نمازخانه، یک هتل و یک مرکز خرید ۲۰طبقه‌ای است.

بلندترین برج‌های جهان

بلندترین برج های دنیا/ با بلندترین آسمان خراش های دنیا آشنا شوید!


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *