بسیاری از عملکردهای مالیاتی نقش مهمی در سیاست اقتصادی کشور دارند


حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم روز چهارشنبه در نشست با مدیران و معاونان اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی اظهار داشت: بسیاری از کارکردهای مالیاتی نیز سهم بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارند.
وی همچنین با بیان اینکه تحریم های اقتصادی برای سیاست گذاران اقتصادی کشور آموزنده است ، خاطرنشان کرد: سیاست های تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران علی رغم تحمیل برخی هزینه ها به اقتصاد کشور و ایجاد برخی نوسانات اقتصادی ، به ما یاد داده است که توجه خود را به سمت اقتصاد معطوف کنیم. مقاومت و اعتماد به ظرفیت داخلی یکی از اصول و مبانی اقتصاد است.
امام جمعه تبریز افزود: تجربه کاهش درآمدهای نفتی و کسری بودجه دولت باعث شده است که بیش از هر زمان دیگری به درآمد ناپایدار و نیاز به اتکا به منابع داخلی جایگزین وابسته نباشیم.
حجالاسلام آل هاشم با اشاره به کارکردهای اقتصادی ، عملکرد بودجه و عملکرد اجتماعی درآمدهای مالیاتی ، ادامه داد: “بودجه دولت و تأمین عدالت ، یعنی. مالیات نقش مهمی در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اگرچه در دهه اخیر اقدامات زیادی برای توسعه و نوسازی سیستم مالیاتی کشور انجام شده است ، اما به نظر می رسد که نظام مالیاتی کشور از پتانسیل بالایی برای رونق برخوردار است و با اجرای آنها قسمت قابل توجهی از مشکلات کشور راه حل ها و اهداف تعیین شده در سیاست های اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان مالیات را محرک اقتصاد کشور می داند و اظهار داشت: یک سیستم مالیاتی مطلوب باید بتواند علاوه بر تأمین بودجه دولت و تأمین برابری و عدالت به رشد اقتصادی نیز کمک کند.
وی با اشاره به مشکلات مingثر در ارائه درآمدهای مالیاتی کشور ، گفت: میزان شفافیت و آزادی فعالیت های اقتصادی ، رشد اقتصادی ، سهم بخش غیررسمی ، ترکیب بخش های اقتصادی ، نحوه توزیع درآمد در کشور ، نوسانات اقتصادی مهمترین عوامل از طریق تأثیر هستند پایگاههای مالیاتی بر کارایی جمع آوری درآمد در کشور تأثیر می گذارند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین بی ثباتی اقتصاد کلان ، فرار مالیاتی و اقتصاد زیرزمینی ، عدم استقلال نظام مالیاتی کشور ، عدم دسترسی به بانک اطلاعاتی اقتصادی و عدم نگاه یکپارچه به مودی و حجم زیاد معوقات مالیاتی را از مهمترین موارد این کشور عنوان کرد. موانع توسعه سیستم مالیاتی و چالش های آن.

بسیاری از عملکردهای مالیاتی نقش مهمی در سیاست اقتصادی کشور دارند

غلامرضا شریفی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی

گللامرضا شریفی ، مدیر کل امور مالیاتی استان ، نیز از عملکرد این اداره طی یک سال گذشته گزارش داد.

به گزارش ایرنا ، سال گذشته 4 هزار و 400 میلیارد حجم مالیات در استان جمع آوری شده است که 114 درصد بیشتر از سهمیه و وظیفه برنامه ریزی شده است ، در حالی که میانگین این کشور 113 درصد است.

بیشتر بخوانید  افزایش عجیب قیمت برنج در بازار/ قیمت برنج ایرانی به 100 هزار تومان رسید!

دیدگاهتان را بنویسید