بسیاری از بیماران کودک هستند



معاون بهداشت ستاد مبارزه با کرونا در تهران گفت: کودکان به سرعت در حال ابتلا به سویه اومیکرون هستند، زیرا ما به کودکان کمتر واکسن زده‌ایم.

«علی رضا اولیایی منش» قائم مقام معاونت بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا در تهران درباره وضعیت شیوع کرونا در استان گفت: میزان انتشار سویه امیکرون بسیار بالا است و می‌توان گفت که شیوع این گونه در ایران بسیار زیاد است. فراتر از انتظارات.” مثل دنیا خیلی سریع به قله رسیدیم و در یکی دو هفته ناگهان به قله تاج رسیدند. به همین دلیل، تخمین زده می شود که میزان آلودگی روزانه به رقم بسیار بالایی برسد. با این حال، از آنجایی که عمدتاً ریه ها را آلوده نمی کند، خطر کمتری دارد.

معاون بهداشت ستاد مبارزه با کرونا در تهران گفت: در حال حاضر مشکل اصلی این است که وقتی به اوج می‌رسیم، مراکز درمانی پر هستند و برای این میزان دستورالعمل آماده نیستند. خطر اصلی برای افرادی است که واکسینه نشده اند یا واکسینه نشده اند. به همین دلیل توجه بیشتر، عجله نکردن و واکسن زدن بسیار مهم است. دوز سوم بیش از 80 درصد ایمنی زا است و اگر دوز سوم را زودتر شروع کرده بودیم، تعداد عفونت ها در این اوج می توانست کمتر باشد. حدود 26% از افراد دوز سوم را دریافت کردند که باید بسیار بیشتر باشد و افراد باید همان دوز را مصرف کنند و نفر دوم دوز سوم را دریافت کردند. بسیاری هنوز دوز سوم را جدی نگرفته اند.

وی با اشاره به محدودیت های اعمال شده برای پیک ششم گفت: مدت زمان آلودگی و قرنطینه آمیکرون پنج روزه است. با توجه به اینکه به تعداد زیادی از بیماران خواهیم رسید، اعمال محدودیت ها در سراسر کشور نمی تواند خاموش کننده باشد، زیرا هر بار که اطفاء مجدد انجام می شود، دوباره با افزایش ناگهانی بیماری مواجه می شویم. ما باید هر از گاهی محدودیت هایی داشته باشیم، زیرا استانداران کشور اجازه دارند مدارس را در هر کجای استان خود بخواهند تعطیل کنند. اگر مدرسه ای را دیدیم که قبلاً آلوده شده است، باید آن مدرسه را ببندیم و چهار یا پنج روز بعد می تواند بازگشایی شود. بنابراین، با توجه به رشد سریع آمیکرون، تعطیلی های منطقه ای و محلی باید اجرا شود و سعی می کنیم برای راه حل های تعطیلی جهانی تلاش نکنیم.

بیشتر بخوانید  ضرب و شتم عجیب زائران در خانه خدا! / فیلم سینما

وی در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل عدم انجام غربالگری و غربالگری منظم در مدارس، این بیماری در بین دانش آموزان قابل تشخیص است، گفت: وقتی وارد پیک می شویم، آزمایش PCR چندان موثر نیست و به هیچ وجه سریع پیک نمی دهیم. . تا بتوانیم صفحه نمایش را انجام دهیم. برای موارد اضطراری باید آزمایش سریع انجام شود. اما برای کنترل هر چه بیشتر این بیماری توصیه می شود همه کسانی که علائم دارند سریعا در خانه بمانند و در صورت بروز علائم در تعداد زیادی مدرسه کاملا تعطیل شود. در اوج شیوع بیماری، نمی توان به غربالگری فردی بر اساس آزمایش برای سرکوب آن متوسل شد. همانطور که گفته شد میزان انتشار emicron نیز بسیار بالاست.

معاون بهداشت ستاد مبارزه با کرونا در تهران گفت: چون کمتر کودکان را واکسینه کرده ایم. خوشبختانه خطر ابتلا به این بیماری در کودکان زیاد نیست، اما اگر به دلیل مشکلات اساسی آسیب پذیر باشند و ایمنی آن ها پایین باشد، خطر بیشتری برای آنها خواهد داشت. البته الان خیلی از بیماران ما بچه هستند.

وی در پایان با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در تهران گفت: استان تهران از نظر درصد واکسیناسیون از میانگین کشوری جلوتر است. 92 درصد از مردم تهران نوبت اول، 81 درصد دوز دوم و 27 درصد نوبت سوم دریافت کردند. سرعت نوبت سوم واکسیناسیون مطلوب نیست و مردم باید توجه بیشتری به آن داشته باشند. ما انتظار داشتیم که از دوز سوم استقبال کنیم و از رسانه ها می خواهیم که ما را تشویق کنند.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.


دیدگاهتان را بنویسید