بسته شدن آزمایشگاه های کوچک / تاریخ اجاره در مگالبس – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



عبدالرحیم نیک سمیر ، در گفتگو با گزارشگر بیشتروی به مشکلات آزمایشگاه های تشخیص پزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: آزمایشگاه ها یکی از ارکان اصلی نظام سلامت کشور هستند که متأسفانه از مشکلات بسیاری رنج می برند. آه تو شده است و.

دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برخی از این مشکلات را تأمین مواد مصرفی ، کیت ها ، مجوزهای آزمایشگاهی و عدم تطابق هزینه های درآمد ناشی از نوسانات نرخ ارز عنوان کرد و گفت: “این شرایط باعث ایجاد برخی آزمایشگاه های کوچک به دلیل اختلالات شده است. “این وجود دارد ، بسته خواهد شد.

نیک وجدان بحران ویروس کرونا مشخص و اضافه شده: ج پشت سر هم ویروس کرونا، این آزمایشگاه هایی که آزمایش می کنند ویروس کرونا آنها این کار را می کنند ، وضعیت بهتری دارند و. اما آزمایشگاههایی که به علت ترس مردم از تحقیقات تخصصی و غیر تخصصی انجام می دهند ویروس کرونا و نرفتن به آزمایشگاه با مشکلات زیادی روبرو است و.

وی ادامه داد: سابقه 30 ساله من در این زمینه و حرفه این واقعیت را نشان می دهد که در حال حاضر سرمایه گذاری در ایجاد آزمایشگاه تشخیص پزشکی سودآور نیست و افرادی که مجبور به تعطیلی هستند. زیرا هزینه ها با درآمد آزمایشگاه ها مطابقت ندارد.

نیک ضمیر در پاسخ به سوال وجود مگالب آره “آیا این به نفع جامعه آزمایشگاهی است یا خیر؟” مگالب آره این کپی از ایالات متحده و سایر کشورها است که به درستی در کشور ما اجرا نشده است. یعنی مطابق ترتیبات فرهنگی ، پزشکی و سایر موارد ، به دقت مورد بررسی قرار نگرفته و هیچ گونه احکامی برای آن نوشته نشده است.

بیشتر بخوانید  سوپرایز ایران خودرو برای مردم

وی در همین رابطه افزود: وجود مگالب آره هیچ برنامه ای وجود ندارد طراحی شده و مقررات دقیق اجرای قانون منجر به تعطیلی آزمایشگاه های کوچک و متوسط ​​خواهد شد. زیرا، مگالب آره آنها با استخدام تعدادی از پزشکان و سایر کارمندان بدنبال کسب درآمد بیشتر هستند. من به خلقت اعتقاد دارم مگالب آره در سطح دانشگاه می تواند موثر و مفید باشد و در بخش خصوصی منجر به جستجوی رانت و کارتل می شود.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص جایگاه سازمان نظام پزشکی در کشور گفت: ابتدا باید بدانیم وظیفه سازمان نظام پزشکی چیست و خواسته های خود را از آن مطرح کنیم. “

وی با بیان اینکه “سازمان نظام پزشکی یک سازمان غیردولتی است که علاوه بر خدماتی که به صنف خود ارائه می دهد ، یک بیمار شاکی نیز محسوب می شود.” “شرح وظایف این سازمان خدمت به نظام سلامت است ، که شامل حمایت از حقوق است. “این جامعه پزشکی و مردم می شود.

نیک سامیر شرط موفقیت در سازمان نظام پزشکی را منوط به حضور افراد مدیریتی و توانمند در توصیف مسئولیت های این سازمان دانست و گفت: هویت سازمان نظام پزشکی تحت تأثیر حضور مردم اما و می افتد. بنابراین ، برای بازیابی هویت سازمان نظام پزشکی ، این سازمان باید شامل افرادی باشد که مهارت مدیریتی بالا و پشتیبانی فکری و اجرایی قوی دارند و می توانند با همه دستگاهها تعامل داشته باشند.

وی تأکید کرد: تعامل به معنای تسلیم شدن نیست ، اما می تواند ما را به اهدافی برساند که داریم. سازمان نظام پزشکی باید این تعامل را نه تنها با وزارت بهداشت ، بلکه با سایر وزارتخانه ها و آژانس های دولتی و خصوصی نیز برقرار کند.

بیشتر بخوانید  دولت جدید و راه حل های احیای اقتصاد - اخبار استان تهران - اخبار استان تسنیم

نیک ضمیر ، یکی از اولویت های سازمان نظام پزشکی در دولت سیزدهم ، بازگشت به جایگاه اصلی و هویت خود را در نظر گرفت و گفت که سازمان نظام پزشکی باید کمتر به کار سیاسی توجه کند و فقط به تشویق سازماندهی فکر کند. و حفظ منافع جامعه پزشکی و مردم است.

دیدگاهتان را بنویسید