مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

بزرگ شدن قلب چیست آیا با علائم و علل بزرگ شدن قلب آشنا هستید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


تقویت قلب اشاره دارد ااندازه قلب را افزایش دهید وجود دارد دو نوع بزرگ شدن قلب وجود دارد: هایپرتروفی و ​​دررفتگی (اگرچه معمولاً به طور جداگانه رخ می دهند، اما می توانند همزمان رخ دهند.) هایپرتروفی نیاز به افزایش ضخامت عضله قلب دارد.

بزرگ شدن قلب چیست و علائم و علل بیماری قلبی

بزرگ شدن قلب چیست و علائم و علل بیماری قلبی

در یک تقسیم داخلی به اندازه یک حفره های قلب اندازه هایپرتروفی اغلب یکی از حفره های قلب را تحت تاثیر قرار می دهد، در حالی که بزرگ شدن آن بسته به علت ممکن است در یک، دو، سه یا همه حفره های قلب رخ دهد.در بیشتر موارد، بزرگ شدن قلب غیر طبیعی و همراه با آن است. مشکلات قلبی عروقی دیگری همراه است. استثناء ورزش، ایروبیک است که باعث بزرگ شدن بی ضرر می شود که شامل هیپرتروفی و ​​بزرگ شدن قلب می شود.

بزرگ شدن قلب چیست و علائم و علل بیماری قلبی

مشکلات قلبی بزرگ شده
به استثنای اندازه قلب را افزایش دهید در نتیجه ورزش، تمام اشکال اصلی قلب غیرطبیعی بوده و با مشکلات بعدی همراه است نارسایی قلبیعملکرد نامناسب قلب با افزایش خطر ابتلا به آنژین صدری و حمله قلبی مرتبط است.نارسایی قلبی به دلیل ضخیم شدن یا نازک شدن عضله قلب است که قادر به پمپاژ صحیح خون نیست.

سلول های عضلانی بیمار در هر کدام دو نوع قلب بزرگ آنها همچنین باعث ضربان قلب نامنظم می شوند که می تواند منجر به غش یا مرگ ناگهانی شود. پیامدهای معمول بزرگ شدن قلب کاهش جریان خون به قلب است. آنژین و حمله قلبی همه اینها باعث افزایش خطر مرگ و کاهش کیفیت زندگی اکثر افراد مبتلا به این بیماری می شود.

بیشتر بخوانید  14 نشانه بارز کم خونی در زنان، کودکان و مردان

بزرگ شدن قلب چیست و علائم و علل بیماری قلبی

علائم بزرگ شدن قلب
افزایش اندازه قلب از فردی به فرد دیگر متفاوت است و برخی از افراد هیچ علامتی ندارند.
شروع شدن بیماری یا هیپرتروفی علائم شامل افزایش نیاز به عملکرد قلب است. این علائم عبارتند از:
– تنگی نفس

*** فشار یا درد قفسه سینه

***ضربان قلب (شرایطی که در آن قلب تندتر، شدیدتر یا تندتر می‌زند)

***تورم پاها و زانوها

***سرگیجه یا سرگیجه

***کاهش هوشیاری

در اشکال خفیف بزرگ شدن قلب، علائم ممکن است تنها در حین ورزش یا ورزش شدید ظاهر شوند. در اشکال شدید، این علائم می تواند در هر زمانی حتی در حالت استراحت رخ دهد.
دیگر بیماری های قلبی و ریوی سایر بیماری ها می توانند این علائم را داشته باشند و بنابراین به بزرگ کردن قلب اختصاص ندارند.

بزرگ شدن قلب چیست و علائم و علل بیماری قلبی

● تشخیص بزرگی قلب
گاهی اوقات مشکل بر اساس معاینه فیزیکی انجام شده توسط پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی تشخیص داده می شود.
علائم یا سابقه خانوادگی بیمار، فشار خون بالا، سوفل قلبی خاص، ضربان قلب شدید تورم پاها یا صدای مایع در ریه ها می تواند به تشخیص کمک کند. اشعه ایکس اندازه قلب بزرگ یا وجود مایع در ریه ها را نشان می دهد و الکتروکاردیوگرام اغلب امواجی را نشان می دهد که مشخصه هایپرتروفی بطن چپ یا راست است.

بزرگ شدن قلب چیست و علائم و علل بیماری قلبی

در واقع نوار قلب برای تشخیص ورزشکاران جوان پیشنهاد شده است کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک بهترین راه برای پزشک برای تخمین اندازه قلب، اکوکاردیوگرام است. این آزمایش از نوعی سونوگرافی مشابه آنچه برای بررسی کلیه ها، مثانه یا زنان باردار استفاده می شود استفاده می کند.اکوکاردیوگرام به طور مستقیم اندازه قلب و ضخامت عضلات آن را در هر حفره نشان می دهد. همچنین عملکرد قلب را مشخص می کند، که موضوع مهمی در تصمیم گیری برای درمان قلب بزرگ است.

بیشتر بخوانید  زوال عقل چیست و چه عواقبی دارد؟

بزرگ شدن قلب چیست و علائم و علل بیماری قلبی

● درمان اندازه قلب
همه با اندازه قلب باید درمان شود. این امر خطر آسیب قلبی را کاهش می دهد. از قرار گرفتن در معرض فلزات، الکل یا کوکائین باید خودداری کرد.اگر ایدز یا اسکیزوفرنی باعث این مشکل شده است، باید مزایا و خطرات استفاده از آنها را در نظر گرفت. خوشبختانه چندین دارو وجود دارد بیماری دریچه قلب آنها را می توان با دارو درمان کرد. بسته به عوامل دخیل، ترمیم یا تعویض دریچه های قلب، چه از طریق جراحی قلب باز یا با کمک کاتتر، توصیه می شود.

بیماری های قلبی عروقی (CVD) یا بیماری عروق کرونر (CAD) می تواند باعث کاردیومیوپاتی دژنراتیو شود و هر نوع بزرگی قلب را بدتر کند و باید درمان شود. درمان CAD یا CVD و عوامل خطر (سیگار، کلسترول خون و رژیم غذایی) فشار خون بالا (دیابت، فشار خون بالا) اضافه وزن و کم تحرکی) شامل مصرف دارو، تغییر شیوه زندگی، آنژیوپلاستی یا استنت گذاری عروق کرونر یا جراحی بای پس است.

در موارد بزرگ شدن یا هیپرتروفی، نارسایی قلبی علاوه بر داروهایی مانند مسدودکننده‌های بتا، مهارکننده‌های ACE یا مسدودکننده‌های جدیدتر گیرنده آنژیوتانسین (برای کاهش فشاری که قلب باید با وجود آن پمپ کند)، Deportics (برای تسهیل تنفس و کاهش مایعات اضافی در ریه‌ها و بدن) و سایر داروهای تقویت کننده قلب را شفا می دهد

ویستا


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *