به گزارش سلام نو، خیرالله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل – در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بزرگراه شیراز – اصفهان که طولانی ترین محور بزرگراه کشور به طول 222 کیلومتر است و تقریباً در شش سال آماده بهره برداری است ما حدود 94 درصد پیشرفت فیزیکی داریم.
وی افزود: این بزرگراه در هفت قطعه و به طول 222 کیلومتر طراحی شده است اما امسال شش قطعه آن به طول 210 کیلومتر افتتاح می شود و به زودی به حدود 1500 تا 2000 میلیارد تن اعتبار برای کار و کار نیاز خواهیم داشت. کاملش کن.”
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور ادامه داد: از این میزان سهم سرمایهگذاران دولتی و بخش خصوصی (قرارگاه وزارت دفاع خاتمالاوصیاء) 50 تا 50 است و از نظر اجرایی قابل تحویل است. . زیرا در این پروژه یک لایه آسفالت به طور کامل انجام شد و مراحل نصب نیوجرسی و تابلوهای راهنمایی و رانندگی تا 50 درصد انجام شد. بر این اساس پیشرفت فیزیکی بزرگراه شیراز – اصفهان 93.7 درصد و قابل تحویل است.
خادمی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر دولت به استان فارس، این پروژه بزرگراهی جزو پروژه های اولویت دار دولت بود و در صورت تامین قیر و اعتبار لازم، سرمایه گذار می تواند 50 درصد باقی مانده سهم خود از این بزرگراه را پرداخت کند. بزرگراه اولین اولویت بزرگراهی است که دولت در سال جاری می سازد و به زودی افتتاح می شود. البته با قیمت های امروز بیش از 12 هزار میلیارد تومان در بزرگراه شیراز – اصفهان هزینه شد.