بریدن گل رز روش های برش گل رز را به راحتی یاد بگیرید


قلمه های گل رز:به منظور به دست آوردن گیاهان سالم و قوی برای بستر در مدت زمان کوتاه‌تر یا افزایش یکی از واریته‌های گل رز در صورت عدم وجود بستر برای پیوند، قلمه‌ها انتخاب شدند.

روش های گل رز بری و گلاب گیری

روش های گل رز بری و گلاب گیری

قلمه برخی از نژادها و انواع گل رز به راحتی نتیجه می دهد و در مدت کوتاهی ریشه می دهد و با این دستگاه می توان از طریق گونه ها یا واریته ها به دست آورد.

بین جنس ها و گونه های مختلف گل سرخ موارد مناسب برای برش عبارتند از:

1 – قلمه های گل رز:گل رز بنگال (Rosier du Bengale).

2 –قلمه های گل رز:گل رز Boorbon Rosier de lile.

3 – قلمه های گل رز:گل رز حاشیه دار و هیبریدهای آنها

4 – قلمه های گل رز:گل رز چای (Rosier adeur de the) و چندین نوع آن.

5-قلمه های گل رز:گونه RosierPoliantha Moltiflore.

6 – قلمه های گل رز:گل رز Vichuriana Multiflore.

روش های گل رز بری و گلاب گیری

گیاهی که از قلمه های رز آنها به این دلیل به دست آمده اند که تمام قسمت های آن از یک گونه یا گونه است و آن این است که مانند پیوند روی باغ نسترن، لازم نیست دائماً مراقب باشد که قلمه هایی را که از ریشه منشاء می گیرد حذف کند تا ضعیف نشود. و به گیاهان آسیب برساند.

از طرفی تعداد گیاهانی که از طریق قلمه می توان از گیاه به دست آورد چند برابر کمتر از آن چیزی است که با نشاء به دست می آید. چون از هر ساقه می توان لینک گرفت، در صورتی که پایه برای قلمه های رز آنها انتخاب می کنند که حداقل چند منبع داشته باشند، علاوه بر این، اغلب ریشه واریته هایی که از طریق قلمه تکثیر می شوند، چندان بادوام نیستند و در نهایت اکثر انواع گل رز را نمی توان با قلمه تکثیر کرد.

بیشتر بخوانید  آموزشگاه های رانندگی در یاسوج

بهترین زمان برای گل بریده گل رز اواخر تابستان (شهریور) است. در این ماه شاخه های حایره که هسته چوبی آن با قیچی باغچه چیده شده است به قطعات 10 تا 15 سانتی متری تقسیم می شود تا ابتدا و انتهای هر شاخه دارای یک فنر باشد.

روش های گل رز بری و گلاب گیری

سپس برگ ها را با قیچی برش می زنند تا یک تا دو سانتی متر از برگ چغندر باقی بماند، قلمه ها را در گلدان یا فروغ یا جعبه های مخصوص قرار می دهند. قلمه های رز با چهار پنجم ماسه نرم و یک پنجم خاک تازه باغچه شسته می شود و خاک برگ پر شده را به فواصل 2 تا 3 سانتی متر به موازات فشار می دهند و در صورت تغییر و نامساعد بودن هوا حباب های شیشه ای یا نایلون می گذارند. . روی آنها

هورمون ها از دیرباز برای تسریع استفاده می شوند ریشه زایی قلمه ها طوری ساخته می شود که قبل از دفن قلمه ها در زمین، حدود دو سانتی متر از ساقه را به مدت یک یا دو روز در محلول آن هورمون غوطه ور کرده و سپس در زمین دفن می کنند تا هر چه زودتر ریشه دار شود و به دست آید. نتایج. در زمستان باید قلمه ها را زیر شاسی یا در زیر نور آفتاب در گلخانه قرار داد. در بهار سال بعد که قلمه ها ریشه می گیرند و از هر کدام شاخه های جدید جوانه می زنند، به آرامی از زمین جدا می شوند و در محل مخصوص کاشته می شوند تا به نرمی ریشه ها آسیبی وارد نشود.

بیشتر بخوانید  شعب بانک صنعت و معدن در شیراز به همراه آدرس و تلفن


دیدگاهتان را بنویسید