برگزاری کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز



آنچه دیگران می خوانند:



به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، حمیدرضا بنفشه در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره سلامت سیار در شیراز، با بیان پیشرفت این حوزه در کشورهای مختلف جهان، اظهار داشت: سلامت موبایل در نظام سلامت بسیار مفید و موثر است و همچنین مورد توجه ویژه وزارت بهداشت قرار گرفته است. سلامت

وی با بیان اینکه از نرم افزارهای کاربردی این حوزه برای تقویت زیرساخت ها در حوزه پیشگیری، درمان، تشخیص و شناسایی بیماری ها و فناوری سلامت استفاده می شود، ادامه داد: افزایش ایجاد مشاغل جدید، توسعه حوزه آموزشی، افزایش تولید دانش – تولیدات و توسعه خدمات سلامت از دیگر مزیت های حوزه سلامت است.

وی شفاف سازی و وضع مقررات، اعطای مجوز به فعالان حوزه سلامت و حمایت از ایده ها و محصولات فناورانه شرکت های دانش بنیان را از اولویت های دفتر توسعه فناوری های سلامت وزارت بهداشت دانست.

وی با اعلام حمایت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از طرح های قدرتمند ارائه شده در این کنگره که امکان ملی شدن را دارند، افزود: طرح مورد نظر در صورت ارائه به طور ویژه به تایید وزارت بهداشت خواهد رسید. پس از بررسی و تایید کمیسیون تخصصی از تجاری سازی پشتیبانی می شود.

رئیس دفتر توسعه فناوری های سلامت وزارت بهداشت اقدامات بسیار خوب امسال را کنار گذاشتن یک درصد از بودجه وزارت بهداشت برای فناوری و حمایت از طرح های ملی دانست و ابراز امیدواری کرد که فعالیت در حوزه سلامت موبایل منبع اثرات مفیدی برای ارتقای سلامت کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید  آیا انتقال آب از خوزستان به سایر کشورها صحیح است؟

لازم به ذکر است پنجمین کنگره سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا 15 بهمن ماه ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید