برگزاری همایش ملی ازدواج آیت الله حسینی و شاهرودی با حضور وزیر


به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود ، ابوطالب جلالی عصر چهارشنبه در جلسه هماهنگی کنفرانس ملی ازدواج آیت الله سید محمود حسینی – شاهرودی اظهار داشت: در تاریخ هشتم تیرماه اولین گام برگزاری همایش ملی ازدواج آیت الله سید محمود حسینی – شارودی شاهرود را با حضور وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی به دست خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه به این همایش توجه ویژه ای داشت و آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی مرجع تقلید از شیعیان در جهان را معرفی کرد ، افزود: افتخار شاهرود و روستای کالا آقا عبدالله مرواریدی است که تغذیه می کند قلب. “

فرماندار شاهرود گفت: امروز آیت الله حسینی شاهرودی شاخص و مرجعی است که باید زودتر شناخته می شد و فرصتی است برای ارائه این ظرفیت معروف استان به کشور و جهان.

جلالی با اشاره به بیمارستان آیت الله حسینی شاهرودی که سالهاست در حال ساخت است ، گفت: با این تلاش این بیمارستان طی دو سال آینده با تخصیص بودجه به بهره برداری می رسد.

وی با تاکید بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در همایش ملی ازدواج آیت الله سید محمود حسینی و شاهرودی اظهار داشت: رسانه ها باید در این راستا کمک کنند و سعی کنند مردم را از این اتفاق در فضای مجازی آگاه کنند.

فرماندار شهرستان شاهرود تأکید کرد: اداره این شهرستان تلاش زیادی می کند تا این همایش ملی را به صورت عالی و توجه به آن برگزار کند.

امیر عرب اسماعیلی ، معاون شهردار شاهرود نیز گفت که این کنفرانس یک برکت و یک کار در حال انجام است. حالت خوبه وی در ملا: عام گفت: تا زمانی که مردم شاهرود و کارکنان با شخصیت و زندگی آیت الله شاهرود آشنا باشند ، این بسیار مهم است.

وی افزود: هزینه های اجرایی این همایش ملی از طریق هزینه های فرهنگی شهرداری تأمین می شود و با پیروی از همه دستورالعمل ها ، این مراسم در شهرداری شاهرود برگزار می شود.

بیشتر بخوانید  مداحان امام حسین دعای عرفه را با دمای 48 درجه قرائت کردند + عکس و فیلم

معاون شهردار شاهرود تأکید کرد: ظرفیت حضور در این مراسم محدود و مطابقت کامل با پروتکل های بهداشتی دارد و جایگاه ویژه ای برای رسانه ها و مطبوعات برای پوشش سریع و به موقع این کنفرانس ملی وجود دارد.

بازسازی خانه آیت الله حسینی خانه پدر شاهرودی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از مسئولیت های ذاتی است وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی موضوع این انجمن آثار فرهنگی و مشاهیر به همراه شرح وظایف مختلف آن است.

فرشید فلاح لاله زاری افزود: تجلیل از افتخارات فرهنگی یکی از مهمترین فعالیتهای فرهنگی است و در استان سمنان با راه اندازی مجدد انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور چهره های ذی نفوذ کارگروه عملی و مشورتی برای این امر تشکیل شد. در بین نخبگان و روشنفکران تحصیل کرد. “آتاتولا سید محمود حسینی ، شاهرودی ، مرجع تقلید و پاکترین گوهر فرهنگی استان نامگذاری شد.

وی با تأکید بر اینکه این کنگره با 40 سال تأخیر برگزار شد ، گفت: انجمن آثار و مفاخر علاوه بر ارج نهادن به علم و فرهنگ ، در صدد تقویت روحیه اعتماد به نفس و اعتماد به نفس جامعه فرهنگی هنری و تلاش است برای ایجاد نشاط و امید. “این برای نسل جوان است و آنها را به مسیری که بزرگترها طی کرده اند هدایت می کند و افراد تحصیل کرده فردا در میان جوانان امروز آموزش می بینند.

مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان سمنان با اشاره به تلاش یک ساله این مرجع تقلید شیعیان در سراسر جهان گفت: چنین گوهر در زمینه فرهنگی و علمی در استان سمنان و در کشور شاهرود نادر است. این سنگ قیمتی جهان را نشان دهید.

بیشتر بخوانید  اعتراف به قتل شوهر در خواب

فلاح لاله زاری با بیان اینکه علاوه بر تولیدات علمی و انتشار کتب کلامی آیت الله سید محمود حسینی و شاهرودی ، سعی کردیم رویکرد تولیدات فرهنگی و هنری را مورد تأکید قرار دهیم ، افزود: با ایجاد رمان های بیوگرافی و کتاب برای دانشجویان ، کتاب های صوتی و فیلم ها ، نسل جوان را امتحان کردیم.

وی گفت: دستگاه های مختلف از جمله دفتر استاندار سمنان و حوزه های علمیه مشهد و قم ، امام جمعه جمعه و فرماندار شاهرود و صدا و سیما و همچنین معاون وزیر فرهنگ و فرهنگ ، قرآن و سینما در این راه کمک کردند. کشور در حال تکثیر است. با این وجود ما نتوانسته ایم حق خود را با این محصولات ادا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان سمنان گفت: برگزاری این کنگره آغاز معرفی و بررسی شخصیت آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی و تولید آثار دیگر است و یک نقطه عطف است و نه یک نقطه پایان در نظر گرفته شده است.

فلاح لاله زاری افزود: آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی به عنوان گنجینه فرهنگی شاهرودی در کشور معرفی می شود و سپس تولیدات میدانی انجام می شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی عروسی آیت الله شاهرودی در روز پنجشنبه ، 17 تیر با حضور وزیر فرهنگ و جهت گیری اسلامی در شاهرود ، افزود: تحت شرایط تاجگذاری ، دومین کنفرانس در مشهد و کنگره کوم. “

مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان سمنان ادامه داد: با توجه به ویژگی های آیت الله شاهرودی ، این کنگره در این شهرها برگزار می شود ؛ از آنجا که شاهرود زادگاه وی است ، مشهد محل تحصیل 15 ساله وی است و قم اقتدار جهان اسلام است.

بیشتر بخوانید  رودی زستاد به مکه می رود

فلاح لاله زاری ضمن تقدیر از آیت الله حسن نظری شاهرودی ، دبیر علمی کنگره بزرگداشت آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی که در زمینه تحقیق و نشر کتاب فعالیت می کرد ، برکات این کنگره را در نظر گرفت.

وی گفت: مرمت خانه پدری این مرجع تقلید شیعه جهان در روستای کالا آقا عبدالله شاهرود و تبدیل آن به مکانی توریستی و دیدنی مورد تأکید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه فرهنگ صحیح باعث ایجاد اقتصادی سالم می شود ، گفت: در این راستا اصلاح فرهنگی لازم است و می توانیم از طریق مشاهیر در این مسیر حرکت کنیم.

فلاح لاله زاری گفت: سادگی آیت الله شاهرودی الگوی بسیار مناسبی در جامعه امروز است؛ حتی وقتی به مهمانی می رفتند ، شام می خوردند و یک وعده غذایی ساده تهیه می کردند ، حتی اگر با میزبان شرط بندی کنند.

وی با اشاره به اینکه کنگره ملی با قیمت پایین آغاز به کار کرد ، افزود: نهادهای اجرایی مانند رادیو یا مرکز سینما در وزارت فرهنگ و جهت یابی و سایر نهادها هزینه های خود را تأمین کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و جهت گیری اسلامی استان سمنان ادامه داد: وزارت فرهنگ و معارف اسلامی و شهرداری و شورای اسلامی شهر شاهرود اصلی ترین حامیان مالی این کنگره هستند و هزینه کمی نیز از سوی اداره کل فرهنگ اسلامی و سمنان اعطا شد. راهنمای استان برای شروع این کنگره.

فلاح لاله زاری از همه فعالان فضای مجازی خواست تا این مهم را پوشش دهند و همچنین از برگزاری کنگره آکامیرزا علی اکبر دامگانی در سال 1400 توسط انجمن مفاخر فرهنگی استان سمنان خبر داد.

انتهای پیام / 74036/74007 / ز / س /


دیدگاهتان را بنویسید