برگزاری نشست کمیته خطرپذیر فولاد مبارکه با شرکت‌های دانش‌بنیان و نمایندگان زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور



همزمان با برگزاری سمپوزیوم و نمایشگاه بین المللی فولاد 1401، جلسه کمیته سرمایه گذاری فولاد مبارکه امشب (چهارشنبه 20 آبان ماه) با حضور شرکت های دانش بنیان و نمایندگان اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور با حضور مدیرعامل برگزار شد. و جمعی از معاونان و مدیران فولاد مبارکه و به همراه بسیاری از مدیران نمایندگان شرکت های تابعه گروه فولاد مبارکه و نمایندگان شرکت های دانش بنیان کشور در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

یحیی پالیزدار، مدیر اجرایی پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه در ابتدای این نشست اظهار داشت: فولاد مبارکه طی یک سال گذشته به حرکتی که از سال ها پیش در حمایت از شرکت های دانش بنیان آغاز شده بود، سرعت بخشیده است.1401 همزمان با سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال‌زایی» توسط رهبری، سرعت این رشد دو برابر شده و اکنون شاهد تغییر بسیار جدی در نگرش به اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور هستیم.

وی افزود: این حرکت با اطمینان فراوان از سوی مدیران ارشد گروه فولاد مبارکه به سمت شرکت های دانش بنیان انجام شد و سریعتر شده است که این اطمینان بسیار ارزشمند و قابل توجه است. با توجه به ظرفیت قابل توجهی که در اکوسیستم نوآورانه کشور، جوانان و فناوران وجود دارد، هنوز راه جدی در پیش رو داریم و امیدواریم با استفاده از مدل ها و روش های جهانی بتوانیم از ثمرات بیشتر استفاده کنیم. از این اعتماد .

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه برای حمایت و توسعه فناوری و نوآوری خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته سعی بر ایجاد افق جدیدی با همکاری شرکت های دانش بنیان در 3 حوزه زیرساختی، شناسایی شرکت های دانش بنیان و آماده سازی فرآیند سرمایه گذاری داشته ایم. در این شرکت ها

بیشتر بخوانید  آیا بعد از انجام عمل معده و جراحی اسلیو لازم است که رژیم بگیریم؟

وی با اشاره به حمایت بی نظیر مبارکه فولد از شرکت های دانش بنیان، اذعان داشت: حمایت مبارکه فولد از شرکت های دانش بنیان در مقایسه با درصد تولید ناخالص داخلی شرکت بسیار بالاست؛ این حمایت ها از شرکت های دانش بنیان بسیار بالاست. این مبلغ حدود 5 هزار میلیارد تومان است که 3 برابر بیشتر از مشارکت شرکت فولاد مبارکه در تولید ناخالص ملی است.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه در حمایت از شرکت های دانش بنیان نسبت به شرکت های بزرگ کشور پیشتاز است، تصریح کرد: نباید در اینجا متوقف شویم زیرا ظرفیت های جدی در گروه های دانش بنیان و صنایع معدنی وجود دارد.

امیر مظاهری از اعضای کمیته سرمایه گذاری ریسک فولاد مبارکه در گفت و گو با خبرنگار ایراسین در خصوص این جلسه گفت:

وی افزود: با امضای این تفاهم نامه ها، حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناوری هم افزایی بیشتر می شود، بنابراین این هم افزایی به این جریان عظیم در کشور قوت بیشتری می بخشد.

یکی از اعضای کمیته سرمایه گذاری مخاطره آمیز فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: شرکت هایی مانند ایریسا، فولاد سنگان، فولاد متیل و فولاد هرمزگان در حال حاضر از چندین شرکت فناورانه و نوآور و پروژه های فناوری ویژه حمایت می کنند، اما با امضای این تفاهم نامه ها و سرمایه گذاری بیشتر فولاد مبارکه، از حرکت شتاب قابل توجهی خواهد بود.

وی اذعان داشت: علاوه بر این اکوسیستم نوآوری در این حوزه شکل گرفته و در نهایت بیش از پیش بستری برای تداوم فعالیت های فناورانه و نوآورانه در کشور به ویژه در صنعت فولاد فراهم می شود.

بیشتر بخوانید  اخرین خبر از رتبه بندی معلمان

لازم به ذکر است در این جلسه 12 شرکت دانش بنیان برتر و منتخب حضور داشتند که عملکرد خود را برای اجرای پروژه های مختلف گروه فولاد مبارکه ارائه کردند. شرکت‌های دانش‌بنیان «هوشمند چابک اسپادان»، «دیدرایان صنعتی اصفهان»، «پایاصنعت»، «مرکز نوآوری خلاق اشراک» و «پژوهش فرآیند»، «دی‌افزار پارس» و «راشا» از جمله شرکت‌هایی بودند که نمایندگان آنها با هم در این امر شرکت کردند. . فعالیت ها و پروژه ها خود را معرفی کردند

Erasin

دیدگاهتان را بنویسید