مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

برگزاری نخستین همایش مسئولان واحدهای بازرسی بانک صادرات ایران در مشهد مقدس

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز ، سید ضیاء ایمانی همزمان با سوم هورداد و سالروز آزادسازی خرمشهر در اولین همایش بازرسان بانکی در مشهد مقدس با حضور حجت الاسلام موسی فتوحی رئیس بازرسی دو کشور برگزار شد. و مدیرکل خراسان رضوی، علی نظامی بازرسی، مدیریت عملکرد و مرکز پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصادی و دارایی، دهقان منشادی، مدیرکل مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک مرکزی، مدیران ارشد بانک صادرات ایران، با تاکید بر این موضوع با موضوع حضرت علی بن موسی الرضا ع و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، سربازان ولایت و فتح بیت المقدس برای آزادسازی هرمشهر، افزود: بحث بازرسی و نظارت موضوع بسیار مهمی است و رعایت چارچوب های قانونی خط قرمز ماست. بازرسی و حفاظت از آن جهت حائز اهمیت است که ما متولی سپرده گذاری شهروندان در شبکه بانکی کشور هستیم و اطمینان داریم که باید از این امانت به صورت دستی در چارچوب قوانین و مقررات و اسناد بالادستی استفاده کنیم. ما باید منابع را جذب کنیم و آنها را به درستی مصرف کنیم.

ایمانی با تشریح اهمیت بازرسی و حفاظت افزود: معتقدم بازرسی و حراست دو چراغ راه پر پیچ و خم ما هستند و کمک ویژه ای به مدیران در مسیر مدیریت می کنند. بنابراین مدیران به این چراغ ها و هشدارهای آن توجه کافی دارند. بنابراین موضوع بازرسی و نظارت بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه وقوع تخلفات و تخلفات در شبکه بانکی کشور دو دلیل عمده دارد، افزود: یکی از آن دلایل بی توجهی برخی مدیران به موضوع نظارت و بازرسی است. یکی دیگر از دلایل این تخلفات، بی توجهی برخی مسئولان در حوزه بازرسی و حراست است.

بیشتر بخوانید  بازار خرما با سلطه کامل تجار / کشاورزان تعیین نمی شود! خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

مدیرعامل بانک صادرات ایران با تشریح الگوهای جدید برخورد با تخلفات و مشکلات در نظام بانکی گفت: نقش واحدهای نظارتی به عنوان مسئول و متولی بیشتر است. در مدل جدید علاوه بر سران و اعضای هیئت مدیره و استاندار استان، ضابطان بازرسی و حراست نیز باید در برابر قوه قضائیه پاسخگو باشند و در صورت گزارش دیرهنگام، سهل انگاری.

وی افزود: واحدهای نظارتی و امنیتی باید در تمامی کمیته ها و کمیسیون ها نقش ویژه ای داشته باشند. وجود این واحدها به جلوگیری از حوادث کمک می کند. باید تلاش شود که واحدهای نظارتی استانی در تماس دائمی با نهادهای نظارتی خارج از سازمان باشند. انتظار می رود کلیه همکاران و مدیران حوزه بانکی استان ها و مناطق از احساس همکاری با واحدهای نظارتی رضایت خوبی داشته باشند. همکار باید به چشم معلم به بازرس نگاه کند، اما باید قاطعانه از تخلف جلوگیری شود. مجرمان پول و بانک نباید احساس آرامش کنند.

ایمانی از واحدهای بازرسی خواست علاوه بر کنترل های داخلی، مشکلات و چالش های موجود را بررسی و گزارش دهند.

وی افزود: واحدهای نظارتی باید با مدیران و مسئولان استانی هماهنگی داشته باشند تا بانک با کمترین چالش مواجه شود. نگرش مدیریت نسبت به مسائل بازرسی و حفاظت و به طور کلی در مورد نظارت بسیار مثبت و مهم است و از نظر ساختار، تشکیلات و مواد مورد حمایت کامل قرار خواهد گرفت و بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین و بزرگترین بانک های کارآمد در کشور برنامه های خود را دارد و در این راستا انتظار داریم واحدهای نظارتی کمک کنند تا پرچم نظارتی و سلامت صادرات ایران در شبکه بانکی تجلیل شود.

بیشتر بخوانید  تصویر یک وزنه بردار جنجالی در المپیک! + عکس

روابط عمومی صادرات ایران

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *