برگزاری سومین همایش ملی ارتباطات ورزشی به میزبانی شیراز



ایسنا / فارس سومین کنفرانس ملی ارتباطات ورزشی ؛ سواد ارتباطی و سواد رسانه ای در ورزش با ارائه آخرین پیشرفت های علمی در شیراز بصورت آنلاین انجام شد.

رئیس دانشگاه پیام نور شیراز برگزاری این رویداد علمی را اقدامی ارزنده ارزیابی کرد و با بیان اینکه اهمیت رسانه ها و ارتباط نزدیک آنها با حوزه ورزش برای Brexit پنهان نیست ، افزود: ورزش یک کلید است نقش در حوزه اجتماعی و رسانه های مجازی سنتی.

به گزارش ایسنا ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس ، مهرداد احمدی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به رسانه های مجازی ، افزود: در حال حاضر 52٪ از مردم جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند که این میزان در سال های اخیر 13 برابر شده است. دو سال “درصد مواجه است.

احمدی افزود: در حال حاضر 36 میلیون کاربر فضای مجازی در ایران وجود دارد که طبق آمار موجود 9 درصد در حال رشد است.

دانشکده مدیریت رسانه خواستار توجه بیشتر به نقش رسانه های اجتماعی در ورزش و همچنین افزایش سهم پوشش خبری اخبار مربوط به ورزش بانوان شد.

رئیس مرکز مطالعات تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور شیراز و دبیر علمی این همایش ملی با اشاره به اهمیت ارتباطات ورزشی به عنوان یکی از حوزه های میان رشته ای گفت: مدیریت ورزشی برای اولین بار در دانشگاه ها در 3 سطح : لیسانس ، مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه پیام نور تاسیس شده و با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

حمید گاسمی ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل بالای شیراز ، رشته مدیریت ورزشی در دانشگاه پیام نور شیراز راه اندازی شود و این دانشگاه به قطب ورزش تبدیل شود.

بیشتر بخوانید  داستان دیدار دست نویس بایدن با الکاظمی / ایران در مورد توقف حملات است

وی همچنین به اهمیت سواد ارتباطی و سواد رسانه ای اشاره و خاطرنشان کرد: “به دنبال تعریف و اعلام 12 معیار اصلی سواد توسط یونسکو ، مانند توانایی تمایز بین یادگیری ، ارتباطات و سواد رسانه ای نیز مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. “

جلال یاراحمدی ، دبیر اجرایی همایش نیز گزارشی از نحوه برگزاری این همایش ملی ارائه داد و گفت: سومین كنفرانس ملی ارتباطات ورزشی در اكتبر 1999 توسط كارگروه تحقیقات استان فارس و مجوزهای لازم تحقیقات پیام دانشگاه نور و پایگاه استنادی علمی جهان اسلام (ISC).

وی افزود: به دنبال اعلام دعوتنامه در فوریه 2017 ، 119 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد كه 89 مقاله در نهایت توسط هیئت داوران پذیرفته شد.

رئیس سومین همایش ملی ارتباطات ورزشی افزود: 9 مقاله برای ارائه شفاهی و 3 مقاله به عنوان مقاله های برتر توسط هیئت داوران ارائه شد.

به همین دلیل است که گزارش ، نقش رسانه ها در توسعه ورزش دانشجویی ، بازاریابی ارتباطی یکپارچه در مدیریت رفتار ورزشی مصرف کنندگان ، استفاده از اخلاق و ارتباطات ، اهرم های قدرت در یک چارچوب (رسانه ، ورزش ، اقتصاد) ، مقایسه نقش رسانه های سبک زندگی ورزشی و .. از میان مقالاتی که به صورت شفاهی در این کنفرانس ملی ارائه شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید