برگزاری دسته‌های عزاداری بدون تجمع در بقاع متبرکه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام محمدجواد زهرایی در نشست با جمعی از اصحاب رسانه که ظهر شنبه در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار کرد: محبت، پیشوایی، زعامت سیاسی و شأن تکوینی چهار شأن ولایت و امامت در آموزه‌های دینی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه محبت به اهل بیت در درون انسان تحول ایجاد می‌کند، افزود: انسان‌هایی که نسبت به اهل بیت محبت دارند انسان‌هایی پیشتاز و موفق هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه تعیین و تبیین واجبات الهی و محرمات از شئون پیشوایی است عنوان کرد: بی تفاوت نبودن نسبت به مردم و تلاش برای رسیدگی به زندگی مردم در تمام شئون و موضوعات زعامت سیاسی امام است.

وی ادامه داد: امام به واسطه نیرویی که خداوند به او داده می‌تواند در جریان طبیعی زندگی اثر گذار باشد و این همان شأن تکوینی امامت و ولایت است.

حجت‌الاسلام زهرایی عنوان کرد: هرکسی در جامعه اسلامی این چهار شأن را پذیرفته دچار تحول شده و زندگی رو به جلویی را در تمام ابعاد تجربه کرده است بدین صورت که انسان دارای محبت به اهل بیت که واجبات و محرمات اسلام را پذیرفته و با مسئولیت پذیر بودن در برابر جامعه قدرت امام و ولایت را در تمام مسائل پذیرفته انسانی است که متحول شده و می‌تواند در جامعه نیز تحول ایجاد کند.

وی از تشکیل ۲ کارگروه مجزا برای محرم امسال خبر داد و عنوان کرد: کارگروه مراسم و عزاداری محرم که وظیفه پشتیبانی و نظارت بر مراسم محرم را بر عهده دارند و ستاد مردمی محرم نیز با وظیفه نگاه نرم افزاری به هیئت در سازمان تبلیغات تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید  شمس: عزیزی هادم گام به گام به تیم ملی فوتسال در جام جهانی اعطا می کند / برای مربیگری عراق به پست های مثبت رسیده ایم - اخبار فوتبال ایران - اخبار ورزشی تسنیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: در سال گذشته از مجموع ۲۰۱۲ هیئت ثبت شده در استان قزوین ۷۷۰ هیئت مراسم عزاداری خود را در ماه محرم برگزار کردند و هیئت‌های روستایی و خانگی نیز بنا به دلایل مختلف از جمله کرونا موفق به برگزاری مراسم عزاداری نشدند.

وی با بیان اینکه شعار مراسم امسال نیز همچون سال گذشته «عرض ارادت و حفظ سلامت» است عنوان کرد: در سال گذشته تمام تلاش‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و در این مسیر نیز ۹۰۰ بازدید از هیئت‌ها صورت گرفت.

حجت‌الاسلام زهرایی بیان کرد: همان‌قدر که معتقدیم نیازهای معیشتی و مادی مردم تعطیل بردار نیست، معتقدیم نیازهای معنوی مردم نیز تعطیل پذیر نیست و نباید تعطیل شود.

وی گفت: برگزاری مراسم در فضای باز، برگزاری مراسم در فضای بسته با سقف بیش از ۶ متر ارتفاع و یک چهارم ظرفیت، برگزاری مراسم در بازه زمانی نهایت ۲ ساعت. برگزاری دسته عزاداری با رعایت فاصله گذاری و بدون تجمع در بقاع متبرکه از جمله موارد پروتکل محرم امسال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: نماز روز تاسوعا و عاشورا نیز با رعایت دستورالعمل‌ها مانند سال گذشته در فضای باز برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی که صورت گرفته، طراحی‌های بیلبوردها و فیکسچرها یا سازمان و چاپ آن با شهرداری قزوین است. این در حالی است که شهرداری قزوین ۷ هزار منزل مسکونی را به پایه پرچم مجهز کرده و سه پرچم روشن، مشکی و پرچم ایران را به خانواده‌ها هدیه کرده تا در مناسبت‌های مختلف از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  ما قاضی را به دلیل توهین به بازیکنان آلومینیوم به شدت انتقاد می کنیم / شکایت می کنیم - آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

حجت‌الاسلام زهرایی در پایان با اشاره به تشکیل ستاد مردمی محرم یادآور شد: این ستاد مردمی از چندین کارگروه شامل هنر و رسانه، پویش‌ها و مراسم، پشتیبانی و حقوقی، خبر و فضای مجازی تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید