برندگان کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر اعلام شدند



در اولین کنگره بین المللی شعر ترکی ، غدیر شبگیر تبریزی ، امیر رسولی و بهزاد گرانمایه به ترتیب مقام های اول ، دوم و سوم را کسب کردند و بلال کمالی به بخش ویژه تبریز انتخاب شد.

در بخش خارجی کنگره بین المللی شعر ترکیه ، گادر عباس عبدالله از جمهوری آذربایجان ، علی کران از ترکیه و راجب بارباراوغلو از عراق به ترتیب مقام های اول ، دوم و سوم را کسب کردند.

رئیس حوزه هنری: کنگره بین المللی شعر غدیر گامی بزرگ در اتحاد کشورهای اسلامی منطقه است

محمدمهدی دادمان ، رئیس مرکز هنر انقلاب اسلامی ، سه شنبه شب در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی شعر ترکی گادیر ، ضمن تبریک عید غدیر ، از مردم میهن اسلامی خواستار امنیت ، اقتصاد ، سیاست ، امنیت و گاه تهاجم نظامی و می گوید: ما مورد حملات بیرحمانه و هولناک فرهنگی قرار گرفته ایم و بر هویت ، تاریخ و فرهنگ مردم در این سرزمین تمرکز کرده ایم.

وی گفت: “ستمگران در سراسر دنیا می دانند که برای استثمار و استکبار باید خود را خالی کنند.” وی افزود: “آنچه مردم ما را در برابر جبهه تهاجمی قوی تر م effectiveثرتر می کند ، برادری و همبستگی مردم این منطقه خواهد بود.”
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان و ارتباط متقابل تحت عنایت خداوند و عنایت رسول خدا را منجر به ایجاد قدرت ماورا الطبیعه دانست و یادآور شد: با درک عمیق قرآن ، معنای عمیق تر سرپرستی پیدا خواهد شد.

وی اظهار داشت: ولایت پیوند عمیق مومنان است که فقط بر محور و محور خدا و پیشوایان الهی استوار است.

دادمان با بیان اینکه عمر برادری و وحدت کشورهای منطقه از عمر کشورهای م foundسس تهاجم به فرهنگ و تمدن منطقه بیشتر است ، افزود: این برادری تنها با تکیه بر ویژگی های مشترک فرهنگی و مذهبی تعمیق خواهد یافت. .

بیشتر بخوانید  فوری؛ شورای رقابت قیمت دو خودروی چینی را مشخص کرد

وی افزود: ما وظیفه و مسئولیت داریم روابط عمیق خود را با یکدیگر حفظ کنیم و باید پیرامون این مشترکات جمع شده و صحبت کنیم.

دادمان خاطرنشان کرد: چنین دیدگاهی قطعاً اولویت های ما را در زمینه دیپلماسی فرهنگی تغییر خواهد داد.

وی تأکید کرد: اگر معتقد باشیم که اساس دیپلماسی فرهنگی ما در سراسر جهان باید مبتنی بر مشترکات فرهنگی باشد ، بدون شک ظرفیت فرهنگ و تمدن اسلامی را در این منطقه مهم جدی خواهیم گرفت. حوزه هنر هدف آن است که عنصری م inثر در ایجاد زمینه اجتماعی و گفتگوی فرهنگی بین مردم و نخبگان در این منطقه باشد.

دادمان ادامه داد: جشنواره داف ، آواز مهربانی ، حضور اساتید ادبیات و هنرمندان هنری افغانستان ، رونمایی از کار استاد گادریان در مورد دختران مظلوم مدرسه Shade al-Shohada در منطقه مشهد افغانستان ، یک هنر مشترک و هنرمندان عراقی در حوزه هنری خوزستان ، انجام چندین محافل شعری مجازی با حضور شاعران در جبهه عرب زبان مقاومت ایران ، لبنان ، سوریه ، عمان ، عراق ، کویت و دیگران. جشنواره موسیقی آشیقلار و سرانجام کنگره بین المللی شعر غدیر اراده تازه ای برای تقویت این تعاملات نشان می دهد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کنگره بین المللی شعر “گادیر” را گام بزرگ دیگر در اتحاد کشورهای اسلامی منطقه به ویژه در قفقاز و اوراسیا خواند و تأکید کرد: “ما باید باور داشته باشیم که ظرفیت و امکانات برای اتصال ملت ها و برادری های عمیق تر به طور انحصاری در دسترس فرهنگ و هنر است. “

بیشتر بخوانید  نیت خدمت به مردم است / واگذاری ۱۶۰ هکتار زمین به ۳۵۰۰ جوان جزیره

وی ابراز امیدواری کرد که گفتگوهای فرهنگی هنری ، محافل فرهنگی هنری و تعاملات منشأ ارتباطات عمیق تری بین مردم در این منطقه ، به ویژه در میان مردم ترک زبان باشد.
290 شعر به دبیرخانه کنگره ارسال شد

سیدمحمدحسین بولاقی ، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: “حدود دو ماه دیگر ، حوزه هنری آذربایجان شرقی با همکاری شهرداری ، سازمان تبلیغات و مرکز هنر “وجود دارد.
وی گفت: هدف از این کنگره اثبات وحدت و اتحاد شیعیان و معرفی شاعران به زبان ترکی است.
رئیس مرکز هنرهای شرقی آذربایجان اعلام کرد: امروز تبریز افتخار دارد شاعران را از دورافتاده ترین نقاط کشور و حتی خارج از کشور از جمله ترکیه ، استانبول ، جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، تهران ، شیراز و 3 پذیرایی کند که یک دستاورد بسیار ارزشمند “
بولاگی ادامه داد: در 25 ماه گذشته 480 شعر به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که 290 شعر از داخل ایران و 187 شعر از خارج از ایران ارسال شده است. در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی شعر ترکیه غدیر ، از هفت شاعر عزیز منتخب هیئت داوران تقدیر می شود.

شعر شاعران فداکار م mostثرترین ابزار برای گسترش دین است
حجت الاسلام حسن کاملی فر ، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر ، در مراسم اختتامیه اولین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر ، شعر را م mostثرترین وسیله برای گسترش دین ، ​​عصمت و طهارت می داند. از نظر اهمیت و اثربخشی شعر باید توجه داشت که 8 جلد کتاب شریف الغدیر از مرحوم علامه امینی به گادیریس از قرن اول تا قرن دوازدهم پرداخته است.
وی خاطرنشان کرد: شاعران بزرگ همیشه با ابیات خود و آیات کمیت بن زید اسدی ، دعبل هزائی ، سید اسماعیل همایری ، شافعی ابوفراس همدانی ، شیخ صفی الدین خالی ، ابن حسام حسفی ، مبلغان دین بوده اند. از محتشم کاشانی و شکایات “شرکت” اصفهانی ، شهریار ، عابد تبریزی و دیگر شاعران کشورهای اسلامی برای گسترش اسلام و غدیر استفاده شد.
كاملي فر شعر شاعرانه ، شعرهاي حماسي ، مداحي و مرثيه خواني را سلاحي برنده در برابر حكام يور و دشمنان ائمه اطهار توصيف كرد و گفت: از مردم ، “ما بايد از اين ابزار مهم ، شعر شاعران فداكار استفاده كنيم.
وی در پایان حادثه ، گادیر را افسرده دانست و تأكید كرد: گادیر همیشه مورد بی مهری قرار گرفته است و به همین دلیل و طبق دستور پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) ما باید گادر را از مجاورت بیرون آورده و غبار ظلم از چهره درخشان او.
اولین کنگره بین المللی شعر ترکی ، غدیر ، با حضور جمعی از شاعران برجسته ترک به زبانهای خارجی و محلی و همچنین مدیران فرهنگی این کشور در مسجد آبی تبریز ، نماد پایتخت شیعه اسلامی به پایان رسید. جهان
در این مراسم شاعرانی از آذربایجان ، روسیه ، گرجستان ، عراق ، آلمان ، یمن ، ترکیه و ایران شعر خواندند.
برگزاری چندین نشست تخصصی ، افتتاح کتاب منتخب ابیات ارسالی به کنگره با عنوان “میثاق” ، تلاوت ابیات شاعران ترک و فارس شرکت کننده در کنگره ، امضای گروه بین المللی طارق و افشای تصویر استاد امینی از برنامه های جنبی این برنامه بود این مراسم

بیشتر بخوانید  مومنان باید شرایط ظهور جامعه اسلامی را فراهم کنند

دیدگاهتان را بنویسید